today-is-a-good-day
9.4 C
Athens

Formula 1: Ένας μήνας ως την αυλαία της νέας σεζόν

Πλησιάζει προς το τέλος της η αντίστροφη μέτρηση ενόψει της έναρξης της νέας σεζόν στη Φόρμουλα Ένα, καθώς απομένει ένας μήνας έως ότου «ανοίξει η αυλαία» του πρωταθλήματος του 2019 στη Μελβούρνη (17/3). Οι ομάδες σχεδίασαν τα μονοθέσιά τους για την καινούρια χρονιά, οι περισσότερες εξ αυτών τα παρουσίασαν τις προηγούμενες ημέρες (σ.σ. απομένουν τα «αποκαλυπτήρια» του αυτοκινήτου της Alfa Romeo στις 18/2) και πλέον απομένει να διαπιστωθεί και στην πράξη ποιες θα διεκδικήσουν τον τίτλο και ποιες θα δώσουν «μάχη» για την καλύτερη από τις πιο πίσω θέσεις. Αυτό θα γίνει -αρχικά- στις δοκιμές εξέλιξης ενόψει της νέας σεζόν, οι οποίες θα διεξαχθούν σε δύο τετραήμερα (18-21 Φεβρουαρίου και 26 Φεβρουαρίου-1 Μαρτίου), αμφότερα στην πίστα της Βαρκελώνης. Εκεί οι ομάδες θα βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τα μονοθέσια που σχεδίασαν, κυρίως για την αξιοπιστία τους, και στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα ενόψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς, στην Αυστραλία.

Σε ό,τι αφορά τις ομάδες, στη σεζόν του 2019 μετέχουν οι δέκα που έλαβαν μέρος στο περυσινό πρωτάθλημα, αλλά με δύο διαφορές. Κατ’ αρχάς, η Force India, η οποία εξαγοράστηκε από καναδική κοινοπραξία επενδυτών πριν από το βελγικό γκραν πρι και ολοκλήρωσε το 2018 με την ονομασία Racing Point Force India, θα «τρέχει» το 2019 στη Φόρμουλα Ένα με το όνομα Racing Point. Η δεύτερη αλλαγή αφορά στη Sauber, η οποία μετονομάστηκε σε Alfa Romeo Racing, στο πλαίσιο της επέκτασης της χορηγικής συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές που άρχισε το 2018.

Οι αλλαγές σε πρόσωπα είναι αρκετές, καθώς υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις στα δίδυμα των οδηγών αγώνων των ομάδων σε σχέση με το 2018. Η πιο σημαντική από αυτές είναι ότι η διοργάνωση του 2019 θα διεξαχθεί χωρίς τον Φερνάντο Αλόνσο, καθώς ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής γνωστοποίησε στα μέσα Αυγούστου ότι δεν θα «τρέξει» στη νέα σεζόν της Φόρμουλα Ένα. Το κενό του Ισπανού στη McLaren θα καλύψει ο συμπατριώτης του, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, ο οποίος το 2018 οδηγούσε το μονοθέσιο της Renault, όντας δανεικός από τη Red Bull. Πριν ανακοινωθεί η μετακίνηση του Σάινθ στη McLaren, η Renault είχε ήδη βρει τον παρτενέρ του Γερμανού Νίκο Χούλκενμπεργκ στο πρόσωπο του Αυστραλού Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull. Από την πλευρά της, η αυστριακή ομάδα κάλυψε «εκ των έσω» το κενό που δημιουργήθηκε, καθώς έδωσε… προαγωγή στον Γάλλο Πιέρ Γκασλί, ο οποίος «έτρεχε» με την «αδελφή» Toro Rosso. Η ιταλική ομάδα έδωσε (ξανά) θέση οδηγού στον Ρώσο Ντανιίλ Κβιάτ, ενώ ο Ταϊλανδός Αλεξάντερ Άλμπον θα καλύψει το κενό του Νεοζηλανδού Μπρέντον Χάρτλεϊ, ο οποίος δεν εξασφάλισε συμβόλαιο και για το 2019.

Παρτενέρ του Σάινθ στη McLaren θα είναι ο Βρετανός Λάντο Νόρις, ο οποίος θα διαδεχθεί στη βρετανική ομάδα τον Βέλγο Στόφελ Βάντουρν. Ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ αποχώρησε από τη Alfa Romeo με προορισμό τη Ferrari, την ώρα που το αντίθετο… δρομολόγιο ακολούθησε ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, Κίμι Ραϊκόνεν. «Ομόσταυλός» του “Iceman” στην Alfa Romeo θα είναι ο Ιταλός Αντόνιο Τζιοβινάτσι, ο οποίος θα πάρει τη θέση του Σουηδού Μάρκους Έρικσον.

Οκτώ χρόνια μετά τον τελευταίο αγώνα του στη Φόρμουλα Ένα, εξαιτίας του πολύ σοβαρού τραυματισμού του σε αγώνα ράλι το 2011, ο οποίος του άλλαξε τη ζωή, ο Πολωνός Ρόμπερτ Κούμπιτσα επιστρέφει στη Φόρμουλα Ένα και θα αντικαταστήσει τον Ρώσο Σεργκέι Σιρότκιν στη Williams, στο δυναμικό της οποίας εντάχθηκε και ο Βρετανός Τζορτζ Ράσελ. Παρελθόν από τη Williams αποτελεί και ο Καναδός Λανς Στρολ, ο οποίος θα οδηγεί το μονοθέσιο της Racing Point, από την οποία αποτελεί παρελθόν ο Γάλλος Εστεμπάν Οκόν.

Οι οδηγοί αγώνων των ομάδων της Φόρμουλα Ένα για το 2019 και τα νούμερα των μονοθεσίων τους έχουν ως εξής:

MERCEDES
44. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία)
77. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)

FERRARI
5. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
16. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)

RED BULL
10. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)
33. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)

RENAULT
3. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)
27. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία)

HAAS
8. Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία)
20. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία)

MCLAREN
4. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
55. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)

RACING POINT
11. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)
18. Λανς Στρολ (Καναδάς)

ALFA ROMEO
7. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία)
99. Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)

TORO ROSSO
23. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη)
26. Ντανιίλ Κβιάτ (Ρωσία)

WILLIAMS
63. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)
88. Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία)

Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Φόρμουλα Ένα για το 2019 περιλαμβάνει 21 αγώνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το γκραν πρι της Κίνας είναι ο 1.000ός αγώνας στην Ιστορία του πρωταθλήματος. Το καλαντάρι της νέας σεζόν έχει ως εξής:

17 Μαρτίου: Αυστραλία (Μελβούρνη)
31 Μαρτίου: Μπαχρέιν (Σακχίρ)
14 Απριλίου: Κίνα (Σανγκάη)
28 Απριλίου: Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
12 Μαΐου: Ισπανία (Βαρκελώνη)
26 Μαΐου: Μονακό
9 Ιουνίου: Καναδάς (Μόντρεαλ)
23 Ιουνίου: Γαλλία (Λε Καστελέ)
30 Ιουνίου: Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
14 Ιουλίου: Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
28 Ιουλίου: Γερμανία (Χοκενχάιμ)
4 Αυγούστου: Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
1 Σεπτεμβρίου: Βέλγιο (Σπα)
8 Σεπτεμβρίου: Ιταλία (Μόντσα)
22 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη
29 Σεπτεμβρίου: Ρωσία (Σότσι)
13 Οκτωβρίου: Ιαπωνία (Σουζούκα)
27 Οκτωβρίου: Μεξικό (Πόλη του Μεξικού)
3 Νοεμβρίου: ΗΠΑ (Όστιν)
17 Νοεμβρίου: Βραζιλία (Σάο Πάουλο)
1 Δεκεμβρίου: Άμπου Ντάμπι (Γιάς Μαρίνα)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ