Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, εις μνήμην του Αγίου Πορφυρίου, τέλεσε σήμερα στο Ιερό Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος – Αγίου Πορφυρίου, στο Μήλεσι Αττικής, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ενώ συλλειτούργησαν ο μητροπολίτης Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων Χρυσόστομος και ο επίσκοπος Σκοπέλου Νικόδημος. Συμπροσευχήθηκε, μάλιστα, ο επίσκοπος Σταυροπηγίου Αλέξιος.
Επιπροσθέτως, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας τέλεσε την εις πρεσβύτερον χειροτονία του διακόνου π. Χρήστου Τριανταφύλλου.
«Η σημερινή σύναξη είναι διαφορετική από τις συνηθισμένες, διότι, πέρα από τον πανηγυρικό χαρακτήρα λόγω της μνήμης του Αγίου Πορφυρίου σε λίγο θα τελέσουμε και το Μυστήριο της Ιεροσύνης. Δι’ αυτού, ο διάκονος π. Χρήστος θα ενταχθεί στην τάξη των ιερέων», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος και πρόσθεσε ότι «η ιεροσύνη συνδέεται πάντοτε με μια αποστολή. Κάθε αποστολής, όμως, προηγείται μία κλήση. Αυτή η κλήση, όπως φαίνεται και στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη, ποτέ δεν έχει ατομικό χαρακτήρα. Ο σκοπός της κλήσης του Θεού δεν είναι αποκλειστικά η ατομική σωτηρία εκείνου που καλείται. Όλες οι κλήσεις σχετίζονται πάντα με τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Ο Θεός, δι’ ενός ανθρώπου, απευθύνεται σε έναν λαό και δι’ ενός λαού σε όλη την ανθρωπότητα. Οι περιγραφές των κλήσεων στην Παλαιά Διαθήκη είναι μεγαλειώδεις, ακριβώς επειδή η στόχευση αφορά όλη την ανθρωπότητα».
Κατόπιν, ανέπτυξε τα ουσιώδη χαρακτηριστικά της κάθε κλήσης με βάση την Αγία Γραφή και υπογράμμισε ότι «το κυριότερο χαρακτηριστικό της κλήσεως, σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας, είναι ο προσανατολισμός στα Έσχατα. Δηλαδή, το να αντλούμε ταυτότητα όχι από αυτά που μπορεί να μας βεβαιώσει η λογική. Αλλά από αυτά που δεν μπορούμε ούτε να δούμε ούτε να αποδείξουμε. Σε αυτήν τη σωτήρια πορεία κλήθηκαν όλη η δημιουργία και η ανθρωπότητα, όπως περιγράφεται στον διάλογο μεταξύ Θεού και Αδάμ στον Κήπο της Εδέμ. Όμως με το προπατορικό αμάρτημα, η πορεία της δημιουργίας και της ανθρωπότητας παρεξέκλινε και στράφηκε στον εαυτό της. Τα συμπτώματα αυτής της στροφής, δηλαδή της φιλαυτίας, ταλαιπωρούν και καταδυναστεύουν το ανθρώπινο γένος έκτοτε, με διαρκώς αυξανόμενη ένταση και έκταση. Κάποτε με το σπαθί του μπορούσε κανείς να σκοτώσει έναν άνθρωπο μόνο. Τώρα όμως με μια πυρηνική βόμβα μπορεί να εξαφανίσει ολόκληρες πολιτείες. Μετά την πτώση, το αποκορύφωμα σε αυτή τη σειρά των κλήσεων είναι η Αποστολή του Δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος στον κόσμο. Βέβαια, αυτή η κλήση δεν είναι απόλυτα σαν τις άλλες. Όμως ο τρόπος που λειτούργησε ο Χριστός σε αυτήν την Αποστολή, με την Ενανθρώπησή Του, ενσαρκώνει το πώς πρέπει να λειτουργεί κάθε άνθρωπος. Και ιδιαίτερα όσοι προσκαλούνται να διακονήσουν τους συνανθρώπους μας, μέσα από την ιεροσύνη».
Στην συνέχεια, ο Αρχιεπίσκοπος απευθυνόμενος προς τον π. Χρήστο επισήμανε: «Σήμερα, με το να είσαι εδώ, σημαίνει ότι αποδέχεσαι την ειδική κλήση του Κυρίου. Πρέπει να θυμάσαι ότι δεν σε καλεί ατομικά ο Χριστός. Σε καλεί να αναλάβεις μια αποστολή που αφορά τους συνανθρώπους σου. Γι’ αυτό η αποστολή αυτή ενέχει το στοιχείο της διακονίας όπως ο Χριστός μας την παρέδωσε: ουκ γαρ ήλθον διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι. Σε αυτό το θεολογικό πλαίσιο και μάλιστα εντός της θείας λειτουργίας αντιλαμβάνεσαι ότι κάθε αναφορά στα βιολογικά μας προσόντα και αρετές είναι περιττά. Αφού δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να μην λάβαμε άνωθεν. Γιατί όπως σημειώνεται στο κατά Λουκά (17,10) και αν όλα τα διαταχθέντα κάναμε πράξη, εντούτοις να θεωρούμε τον εαυτό μας αχρείο δούλο που δεν έπραξε όσα όφειλε να πράξει».
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, υπογράμμισε: «Καλείσαι να προβάλλεις και να λιτανεύεις τον Χριστό ως τον μοναδικό Σωτήρα. Καλείσαι να υπενθυμίζεις στους ανθρώπους ότι μόνο μέσα από τη σχέση με τον Χριστό, διά της Εκκλησίας, έχει νόημα η ζωή μας και η ύπαρξή μας οντολογική βάση και προοπτική. Η πολύχρονη εμπειρία μου μού λέει ότι αυτό τελικά έχει περισσότερη ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος».
Τον θείο λόγο κήρυξε ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης.
Πριν από το τέλος της θείας λειτουργίας ο μητροπολίτης Χαλκίδος προχείρισε τον π. Χρήστο σε Σταυροφόρο Οικονόμο.