Ολοκληρώθηκε η αποεπένδυση της Fourlis από την Intersport καθώς πλέον ολοκληρώθηκε η πώληση των δραστηριοτήτων στην Τουρκία στην Eren Perakende ve Tekstil. Το enterprise value είναι στα 3 εκατ. Ευρώ και έτσι μπαίνει επίλογος στη δραστηριότητα στην αγορά της Τουρκίας που ξεκίνησε πριν δώδεκα χρόνια. Το 2022 ο τζίρος στην Τουρκία έπεσε αισθητά στα 13,5 εκατ. Ευρώ από 20 εκατ. Ευρώ το 2021 και η εταιρεία έβλεπε τις επιπτώσεις του πληθωρισμού να ταλανίζουν τα οικονομικά της μεγέθη. Στην ουσία με αυτήν την κίνηση η Fourlis αποεπενδύει πλήρως από την Intersport, χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να δραστηριοποιηθεί εκ νέου στο retail …
Έκπτωση έως 80% στην αγορά καταπατημένων του Δημοσίου προβλέπει το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Η εξαγορά θα γίνεται στην αντικειμενική αξία των ακινήτων και για να μπορέσει κάποιος να καταθέσει αίτηση για την εξαγορά ακινήτων θα πρέπει να το νέμεται για τουλάχιστον 40 χρόνια, ενώ αν διαθέτει νόμιμο τίτλο τότε η νομή φτάνει τα 30 έτη. Στο κυβερνητικό επιτελείο εκτιμούν πως με αυτήν τη ρύθμιση θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη στην ελληνική οικονομία, καθώς θα εισρεύσουν μεγάλα ποσά στα κρατικά ταμεία. Άλλωστε, όπως έλεγε κυβερνητικός στη στήλη, τα ακίνητα συνεχίζουν να αποτελούν «την αγάπη του Έλληνα».
Μπαράζ ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων φέρνει το 2023 για την ελληνική οικονομία και της επιχειρήσεις. Ειδικότερα όπως αναμένουν στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης θα πέσουν στην αγορά περίπου 24 δισ. Ευρώ. Ειδικότερα τα 10 δισ. Ευρώ θα φτάσουν οι δημόσιες επενδύσεις και τα 24 δισ. Ευρώ οι ιδιωτικές επενδύσεις και οι επιδοτήσεις. Ωστόσο η πολλαπλασιαστική αξία των επενδύσεων αυτών θα είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς θα δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα εταιρειών που θα πλαισιώσει τις επενδύσεις αυτές και τα κεφάλαια θα διαχυθούν στην αγορά.
Η αγορά παρακολουθεί το ράλι της μετοχής του ΑΔΜΗΕ το τελευταίο διάστημα. Στα χρηματιστηριακά γραφεία κυκλοφορεί η πληροφορία πως υπάρχουν εξελίξεις στο ζήτημα του WACC δηλαδή του ποσοστού των εσόδων του ΑΔΜΗΕ. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αναδιαμορφώθηκε προς τα πάνω δίνοντας φτερά στη μετοχή. Υπενθυμίζεται πως ο ΑΔΜΗΕ τρέχει επενδύσεις συνολικού ύψους 5 δισ. Ευρώ.
Θα κλείσει το deal του Κούτρα με την Άκτωρ; Ουδείς γνωρίζει. Πάντως να υπενθυμίσουμε πως η στήλη είχε αναφέρει πως η συμφωνία με τη Δομική Κρήτης δεν «τσουλάει» και πως ο κ. Κούτρας στρεφόταν σε άλλες επιλογές.
Στελέχη της JP Morgan βρέθηκαν το περασμένο διάστημα στην Αθήνα και συναντήθηκαν με
τράπεζες και εταιρείες. Ειδικότερα είδαν Alpha Bank, Aegean, Εθνική Τράπεζα, Eurobank,
Πειραιώς, Prodea, ΟΠΑΠ και ΟΤΕ. Τα στελέχη αναφέρουν πως επιβεβαίωσαν από τις
συναντήσεις που είχαν τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και την αλλαγή
σελίδας στις τράπεζες. Βλέπουν ανάπτυξη 1,5% – 1,8% στην ελληνική οικονομία, πτώση
του χρέους στο 170% του ΑΕΠ, απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και
μέρισμα. Μέρισμα το οποίο έχουν περισσότερες πιθανότητες να δώσουν η Eurobank και η
Εθνική Τράπεζα. Σε ό,τι αφορά στα κόκκινα δάνεια εκτιμούν τα στελέχη πως δεν θα
αυξηθούν και πως δεν υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι για την χειροτέρευση του ενεργητικού
των τραπεζών.
Σάρκα και οστά παίρνει η συνεργασία της RWE με τη ΔΕΗ. Η γερμανική εταιρεία και η
ΔΕΗ Ανανεώσιμες μέσω της κοινοπραξίας ΜΕΤΩΝ προχωρούν στην ανάπτυξη
χαρτοφυλακίου ΑΠΕ έως 2 GW τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται να προχωρήσουν στην
ανάπτυξη πέντε φωτοβολταϊκών ισχύος 200 MW τα οποία θα λειτουργήσουν το πρώτο
τρίμηνο του 2024. Η είδηση ωστόσο κρύβεται στις κινήσεις των Γερμανών στην ελληνική
αγορά καθώς πληροφορίες της στήλης αναφέρουν πως σκανάρουν νέα έργα ΑΠΕ από
μικρότερες εταιρείες, το χαρτοφυλάκιο των οποίων πρόκειται να αποκτήσουν. Τα νεότερα
μέσα στο τρέχον έτος.
Ψηφιακός μετασχηματισμός, νέες συμβάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προετοιμασία
για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή και διεκδίκηση σημαντικών έργων του Ταμείου
Ανάκαμψης. Αυτές είναι οι προτεραιότητες της Ευρωσύμβουλοι για φέτος. Ωστόσο,
ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πληροφορίες πως η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις
για την εξαγορά εταιρείας. Η οποία δραστηριοποιείται σε τομέα που η εισηγμένη βλέπει
ανάπτυξη και την ενδιαφέρει ιδιαιτέρως. Έως τον Ιούνιο αναμένονται εξελίξεις.
Στον αστερισμό των δεικτών ESG κινείται η ελληνική ναυτιλία. Από τον Μάιο του 2018
που έγιναν trend οι εν λόγω δείκτες έχουν διοχετευθεί επενδυτικά κεφάλαια 14,5 δισ.
Δολαρίων σε ναυτιλιακές με βάση τα κριτήρια ESG. Η αξία μάλιστα των πράσινων
ομολόγων οκταπλασιάστηκε το 2020 και όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς έχουν
ήδη δωδεκαπλασιαστεί το 2022. Σε κάθε περίπτωση αυτός είναι ο λόγος που όλοι και
περισσότεροι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά στην πράσινη ναυτιλία και στο
μετασχηματισμό του στόλου τους.
Πολύ σημαντική ανάπτυξη γνωρίζει η Payzy by Cosmote. Η νέα υπηρεσία σε σχεδόν δύο
μήνες λειτουργίας έχει μέχρι σήμερα πάνω από 60.000 χρήστες. Πληροφορίες αναφέρουν
πως στόχος είναι έως τον Σεπτέμβριο οι χρήστες να ξεπεράσουν τους 100.000 και μάλιστα η
εταιρεία σχεδιάζει νέα καινοτόμα προϊόντα.
Στελέχη της αμερικανικής Exxon Mobil βρίσκονται στην Αθήνα σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης και έχουν συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη. Η εικόνα που μεταφέρουν είναι πως δεν πτοούνται από τις τουρκικές προκλήσεις και πως αναμένεται να προχωρήσουν γρήγορα στις έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη. Η πρώτη γεώτρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2025 και η κυβέρνηση εκτιμά πως υπάρχουν σημαντικά κοιτάσματα στην περιοχή. Σε κάθε περίπτωση η αγορά συνιστά ψυχραιμία καθώς υπάρχει μεγάλη απόσταση από το «υπάρχουν ενδείξεις για υδρογονάνθρακες», μέχρι το «τα κοιτάσματα είναι εμπορεύσιμα και προχωράμε σε γεώτρηση».
Σύμφωνα με την Piraeus Securities η μακροπρόθεσμη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝA στον τομέα των υποδομών έχει οδηγήσει στη δημιουργία ενός ελκυστικού χαρτοφυλακίου, η αξία του οποίου δεν αντικατοπτρίζεται στην τιμή της μετοχής. Με βάση το επικαιροποιημένο μοντέλο αποτίμησης (SOTP) αυξάνεται η τιμή στόχος στα 17 ευρώ ανά μετοχή, προσφέροντας περιθώρια ανόδου 45% από τα τρέχοντα επίπεδα, διατηρώντας τη σύσταση Υπεραπόδοσης (Outperform). Το βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης των cash flow της εταιρείας είναι ότι έχει μια σταθερή και προβλέψιμη ταμειακή ροή ώστε να καλύψει όλες τις μεσοπρόθεσμες ανάγκες επενδύσεων αλλά και αποπληρωμών, αφήνοντας αρκετό χώρο για νέες επενδύσεις αλλά και βελτιωμένη μερισματική πολιτική. Η χρηματιστηριακή αναμένει σημαντική αύξηση της οργανικής κερδοφορίας (adj.EBITDA) στα 494 εκατ. ευρώ για το 2022 και 529 εκατ. ευρώ για το 2023 από 324 εκατ. ευρώ το 2021. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη στους μετόχους προβλέπεται να ανέλθουν στα 94 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 112 εκατ. ευρώ το 2023.
Νέα εταιρεία κάνει μπάσιμο στις υποδομές της Ελλάδας. Πρόκειται για την πορτογαλική Brisa Auto Estradas de Portugal, η οποία μπαίνει στη διαδικασία για την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι Πορτογάλοι εντάσσουν την Ελλάδα στον ευρύτερο σχεδιασμό τους για επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ πληροφορίες της στήλης αναφέρουν πως στο στόχαστρο των στελεχών της εταιρείας βρίσκονται και άλλα έργα υποδομών. Βλέπετε το Ταμείο Ανάκαμψης διασφαλίζει χρηματοδοτήσεις και κατασκευαστικές του εξωτερικού θέλουν να πάρουν κομμάτι από την πίτα των έργων που βγαίνουν στην αγορά.
Το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών έχουν προσελκύσει τα έργα της Περιφέρειας Αττικής που πρόκειται να βγουν στον αέρα. Η Περιφέρεια έχει εξασφαλίσει από το νέο ΕΣΠΑ περίπου 1,8 δισ. Ευρώ για έργα στην Αττική και για στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Τα κυριότερα έργα που δρομολογούνται αφορούν σε αντιπλημμυρικά projects, αναπλάσεις και ενίσχυση της ασφάλειας. Πρόκειται για έργα υποδομών που αναμένεται να βελτιώσουν την καθημερινότητα των κατοίκων της Αττικής.
Η καλή οικονομική πορεία της Πλαστικά Θράκης οδήγησε τη διοίκηση της εισηγμένης στη διανομή μερίσματος. Το προσωρινό μέρισμα για την εταιρική χρήση του 2022 είναι συνολικού ποσού 3 εκατ. Ευρώ, δηλαδή 0,06 ευρώ ανά μετοχή. Το ποσό με την προσαύξηση αντιστοιχεί στις 751.396 ίδιες μετοχές τις οποίες κατέχει η εταιρεία και οι οποίες εξαιρούνται. Επομένως το τελικό ποσό διαμορφώνεται στα 0,069 ευρώ ανά μετοχή.