today-is-a-good-day
9.1 C
Athens

Τα διόδια της Αττικής Οδού, τα ναυπηγεία Ελευσίνας και το ενδιαφέρον της Aegean για τη Ρουμανία

Έντονο το παρασκήνιο γύρω από τη μείωση της τιμής των διοδίων στην Αττική Οδό. Υπενθυμίζεται πως η τιμή διέλευσης ορίστηκε στα 2,5 ευρώ, έναντι 2,8 ευρώ. Η πρόταση που έφθασε στην κυβέρνηση έκανε λόγο για κλιμακωτά διόδια. Δηλαδή ανάλογα με την ώρα αιχμής της Αττικής Οδού και της εισόδου σε αυτήν. Ωστόσο, από την κυβέρνηση δέχθηκαν μειωμένο οριζόντιο κόμιστρο για τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι ο προφανής, η προεκλογική περίοδος. Ο δεύτερος πως σε περιβάλλον αυξημένου πληθωρισμού σε πρώτο πλάνο έχει μπει η μείωση των βαρών για τους πολίτες. Τρίτον, το γεγονός πως δεν ήταν αιτιολογημένη επαρκώς η πρόταση για κλιμακωτά διόδια. Σε κάθε περίπτωση με αυτήν την κίνηση ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω από τον διαγωνισμό, καθώς ο καθορισμός του ύψους των διοδίων διευκολύνει τους υποψήφιους επενδυτές, στο να καταθέσουν προσφορές για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Σήμερα και αύριο το Χρηματιστήριο Αθηνών με τη Morgan Stanley διοργανώνουν το Ελληνικό Επενδυτικό Συνέδριο στο συνεδριακό κέντρο της MS. Πρόκειται για την πρώτη φορά που το roadshow θα πραγματοποιηθεί από την MS και πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη στο Λονδίνο από σήμερα ταξιδεύουν στελέχη μεγάλων εισηγμένων εταιρειών. Στο συνέδριο θα πραγματοποιηθούν πολλές b2b συναντήσεις ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως δεν θα είναι μόνο οι μεγάλες εισηγμένες που θα συμμετάσχουν. Υπενθυμίζεται πως το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Alpha Bank, την Eurobank, την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και την Τράπεζα Πειραιώς.

Στις 15 Φεβρουαρίου του 2023 ορίστηκε η δικάσιμος στο Πρωτοδικείο Αθηνών για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει στις ράγες η ολοκλήρωση της συμφωνίας εξυγίανσης και εκτίμηση της διοίκησης της Onex είναι πως έως τον Απρίλιο θα είναι λειτουργήσουν κανονικά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Υπενθυμίζεται πως προβλέπεται η δημιουργία δύο εταιρειών, μιας εμπορικής και μιας αμυντικής. Το βάρος πρόκειται να «πέσει» στην αμυντική σε πρώτη φάση, καθώς τα προτζεκτ που τρέχουν είναι πολλά και οι προοπτικές της αμυντικής βιομηχανίας είναι πολύ θετικές.

Έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023. Τότε τοποθετεί τις ανακοινώσεις για την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και τις συνέργειες με επενδυτές η διοίκηση της Ευρωσύμβουλοι. Με όχημα τα έργα που τρέχουν μέσω Ταμείου Ανάκαμψης και όσα βρίσκονται υπό υπογραφή η εταιρεία αναμένεται να χτίσει ταμείο. Το οποίο και θα αξιοποιήσει στην εξαγορά άλλων εταιρειών.

Έξυπνη η έκδοση ομολόγου από την Εθνική σε στερλίνα. Άντλησε 200 εκατ. Ευρώ και προσφέρθηκαν περίπου 230 εκατ. Στερλίνες. Με την Goldman Sachs να τρέχει την έκδοση το ομόλογο έχει διάρκεια 4,5 ετών και μπορεί να ανακληθεί μετά τη συμπλήρωση των 3,5 ετών, ενώ τα κεφάλαια προορίζονται προς κάλυψη των υποχρεώσεων. Η τράπεζα θα κερδίσει από την ισοτιμία. Το τελικό κόστος για την Τράπεζα σε ευρώ, μετά από συναλλαγές ανταλλαγής νομισμάτων από αγγλική λίρα σε ευρώ (cross currency swap), ανήλθε σε 6,97%, που μεταφράζεται σε 421 μονάδες πάνω από το επιτόκιο βάσης (euribor έξι μηνών). Αυτή ήταν η πρώτη τοποθέτηση ομολόγων σε αγγλικές λίρες από ελληνική τράπεζα μετά το 2009 και το 70% του ποσού έκδοσης κατανεμήθηκε σε ξένους θεσμικούς επενδυτές.

Mετά τη συμφωνία της Epsilon Net με την Εθνική Τράπεζα και άλλες συστημικές τράπεζες έχουν μπει στο παιχνίδι. Η στήλη μαθαίνει πως ψάχνονται δίαυλοι επικοινωνίας με μικρομεσαίες εταιρείες πληροφορικής. Ο στόχος διττός. Αφενός το growth που θα γνωρίσουν τα έργα πληροφορικής, άρα και τα ανάλογα έσοδα για τις τράπεζες και βεβαίως η βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πελάτες των τραπεζών, όπως και η ψηφιοποίηση των εσωτερικών τους λειτουργιών. Ας μην ξεχνάμε πως όλες οι συστημικές έχουν καταρτίσει σχεδιασμούς για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και τη μετατροπή τους σε «τράπεζες του μέλλοντος». Έχουν περάσει δηλαδή στην ψηφιακή εποχή, όπου όλες (σχεδόν) οι συναλλαγές θα γίνονται ψηφιακά.

Το «όπλο» της έχει πάρει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς που ζητά όλο και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών των εισηγμένων. Έτσι λοιπόν μετά τα αποτελέσματα τριμήνου, τις επιπτώσεις για την πορεία των μεγεθών λόγω πολέμου και πριν της πανδημίας, μας «ψιθύρισαν» πως στο μυαλό της κας. Λαζαράκου βρίσκεται η αιτιολόγηση των ακυρωθέντων συμφωνιών. Δηλαδή τους λόγους για τους οποίους μπορεί να χάλασε μια συμφωνία εξαγοράς ή απόκτησης μετοχών ή επέκτασης στο εξωτερικό. Θα έχει ενδιαφέρον η αποδοχή που θα έχει μια τέτοια πρόταση από την αγορά, εφόσον επισήμως διατυπωθεί.

Με τη χρεοκοπία της Blue Air στη Ρουμανία να θεωρείται σχεδόν σίγουρη μια ουγγρική εταιρεία , η Wizz Air έχει βάλει πλώρη για την κατάκτηση της αγοράς. Γιατί τα αναφέρουμε αυτά; Γιατί στόχος της Aegean είναι να κατακτήσει την εν λόγω αγορά. Η ελληνική εταιρεία από το 2020 έχει χτίσει πλειοψηφικό πακέτο στην Animawings και θα έχει ενδιαφέρον η κόντρα των δύο αεροπορικών εταιρειών. Υπενθυμίζεται πως φέτος το καλοκαίρι οι Ρουμάνοι τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν περισσότεροι συγκριτικά με το 2019, που ήταν έτος ρεκόρ για τον τουρισμό στην Ελλάδα.

Διφορούμενα είναι τα μηνύματα που λαμβάνει η στήλη σχετικά με την παραμονή ή όχι της Enel Green Power Hellas στην Ελλάδα. Από τη μία υπάρχει φημολογία πως η εταιρεία αποεπενδύει. Από την άλλη πως θα συνεχίσει τον επενδυτικό της σχεδιασμό και από την εταιρεία επίσημα δεν παίρνουν θέση. Ίσως η συμμετοχή και άλλων στα projects που τρέχει είναι μια χρυσή τομή. Ίδωμεν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ