today-is-a-good-day
12.1 C
Athens

Χρ.Δήμας: Θέλουμε οι Έλληνες επιστήμονες και επιχειρηματίες να είναι ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο

«Θέλουμε οι νέοι και ταλαντούχοι έλληνες επιστήμονες και επιχειρηματίες να διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία και εξειδικευμένα κίνητρα ώστε να μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο, από την Ελλάδα» δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας στην εκδήλωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) «Future of Retail 2022. Καινοτομία και Ηλεκτρονικό Εμπόριο».

Ο υπουργός σημείωσε ακόμη: «Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της πανδημίας, το ηλεκτρονικό εμπόριο μεγάλωσε και έχει πλέον διεισδύσει για τα καλά στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις εκμεταλλεύτηκαν την διεθνή συγκυρία σαν επιταχυντή εξελίξεων αναπτύσσοντας τεχνολογικά εργαλεία και δεξιότητες, ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής.

Είναι χαρακτηριστικό πως βλέπουμε όλο και περισσότερες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, κυρίως αυτές που δραστηριοποιούνται στην δημιουργία λογισμικών/εφαρμογών να πετυχαίνουν σπουδαίες συνεργασίες με μεγάλες επιχειρήσεις από το εξωτερικό.

Πλέον έχουν όμως ως σύμμαχο την Πολιτεία η οποία μέσω του Elevate Greece διαθέτει σημαντικά εργαλεία όπως κίνητρα για επενδυτικούς αγγέλους, απόκτηση μετοχών προαίρεσης, δράσεις ενίσχυσης ρευστότητας και συνέργειες που ενισχύουν το οικοσύστημα καινοτομίας, υποστηρίζοντας ενεργά τις ιδέες του αύριο.»

Ο υφυπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:

* Τα τελευταία 3 χρόνια, η χώρα μας έχει γυρίσει σελίδα και αποτελεί πλέον έναν επενδυτικό προορισμό που προσελκύει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον κολοσσών όπως οι Microsoft, EY, Applied Materials, Pfizer, Cisco, Amazon, Volkswagen κ.ά.

* Η αύξηση των υπερεκπτώσεων των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης (R&D) από το 130% στο 200%, αποτελεί ένα σημαντικό φορολογικό κίνητρο για να ωθήσουμε τις Ελληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις να επενδύσουν περισσότερο στην έρευνα και ανάπτυξη, αλλά και να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερες εταιρείες από το εξωτερικό.

* Την περασμένη χρονιά, είχαμε την μεγαλύτερη αύξηση (+17,2%) της τελευταίας δεκαετίας στον δείκτη έντασης Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D). Πιο συγκεκριμένα, οι δαπάνες Έρευνας και Ανάπτυξης ως ποσοστό του ΑΕΠ ανήλθαν το 2020 σε 1.50%, έναντι του 1.28% του 2019, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.

Μ.Δρίτσας: Στόχος μας να παρέχουμε τα κατάλληλα κίνητρα και εξειδικευμένα εργαλεία σε επιστήμονες και επιχειρηματίες

«Η έρευνα και η καινοτομία αποτελούν σύμμαχο για να ανταπεξέλθουμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της εποχής μας» όπως δήλωσε στο πλαίσιο του συνεδρίου ο Μιχάλης Δρίτσας, επικεφαλής στο γραφείο του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστου Δήμα.

Ο ίδιος σημείωσε: «από την πλευρά της η Πολιτεία κατάφερε να συμβάλει έμπρακτα τόσο μέσω εμβληματικών δράσεων όσο και με την προώθηση νομοθετικών πλαισίων που θεσμοθέτησε, ώστε να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, τα εργαλεία και τα κίνητρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της αγοράς και του οικοσυστήματος καινοτομίας.

Τα τελευταία χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και η τάση αυτή μάλλον επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ακολουθώντας αυτές τις εξελίξεις, οι νεοφυείς επιχειρήσεις του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων Elevate Greece -οι οποίες ανέρχονται σήμερα στις 568, με 5.477 εργαζομένους-, κατάφεραν να αναδείξουν την συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά αξιοποιώντας έξυπνες και καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές.

Ο στόχος μας στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι να παρέχουμε τα κατάλληλα κίνητρα και εξειδικευμένα εργαλεία στους νέους και ταλαντούχους επιστήμονες και επιχειρηματίες, ώστε αυτοί να μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο από την Ελλάδα.»

Το εμπόριο εν μέσω της διττής κρίσης

Οι ομιλητές στο συνέδριο που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ασχολούνται με το δίδυμο μετασχηματισμό του λιανικού εμπορίου (ψηφιακό και πράσινο).

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι περισσότερο ορατός πλέον, περιλαμβάνει την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, όπως είναι ο αυτοματισμός, η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, τα μεγάλα σύνολα δεδομένων κ.ά. Ο δε πράσινος μετασχηματισμός αναφέρεται στα διάφορα πεδία της αλυσίδας αξίας, από την ενεργειακή αναβάθμιση των εμπορικών επιχειρήσεων έως μια γενικότερη οικολογική στροφή των καταναλωτών, η οποία επηρεάζει τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση προϊόντων. Όλες αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν καταλυτικά το πεδίο της εργασίας, υπαγορεύοντας νέες στρατηγικές σχετικά με την ανάπτυξη και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, στις εμπορικές επιχειρήσεις (επανακατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων, καθώς και εμφάνιση νέων επαγγελμάτων ).

Πρόκειται για μετασχηματισμούς που καταγράφονται σε έναν κλάδο, ο οποίος αποτελεί σημαντική συνιστώσα του ελληνικού οικονομικού και κοινωνικού σχηματισμού.

Με τη συμμετοχή του εμπορίου να ξεπερνά το 12%, κατά την τελευταία τριετία (2017-2019), στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) της ελληνικής οικονομίας, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου κατατάσσεται 1ος, μεταξύ όλων των επιμέρους κλάδων, στο σύνολο των απασχολουμένων στην ελληνική οικονομία.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλότητες των μετασχηματισμών, τις οποίες υφίσταται ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, το συνέδριο επιχειρεί, εν μέσω της διττής κρίσης (πανδημικής και ενεργειακής), να χαρτογραφήσει και να οριοθετήσει το νέο περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι εμπορικές επιχειρήσεις, σκιαγραφώντας την ανάγκη της σύνδεσης των ερευνητικών ιδρυμάτων και των εμπορικών επιχειρήσεων, και αναδεικνύοντας, παράλληλα, την αναγκαιότητα του ευρύτερου μετασχηματισμού των εμπορικών επιχειρήσεων.

Retail Innovation Lab

Σημειώνεται ότι το συνέδριο περιλαμβάνει και μια καινοτόμα πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ, το Retail Innovation Lab. Πρόσκειται δηλαδή για μία «Έκθεση Τεχνολογίας μέσα στο Συνέδριο».

Σε ένα χώρο 300 τ.μ ελληνικές επιχειρήσεις και εκπαιδευτικά/τεχνολογικά ινστιτούτα παρουσιάζουν καινοτομίες όπως: ψηφιακά ράφια, ψηφιακό τραπέζι, ψηφιακό δοκιμαστήριο, τεχνολογίες «pay as you go», ολογραφικές προβολές προϊόντων, καθώς και υπηρεσίες από ελληνικές startups που απευθύνονται στις εμπορικές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τεχνολογίες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ