today-is-a-good-day
9.6 C
Athens

Εσωτερικό «Erasmus» και start-ups φοιτητών στο νέο ν/σ του υπ. Παιδείας

Στην έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε χθες, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παρουσίασε το νέο νομοσχέδιο που επεξεργάζεται το ΥΠΑΙΘ για τα ΑΕΙ, σύμφωνα με ανακοίνωση.

Για σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π.), ενώ έχει ήδη σταλεί επιστολή προς όλα τα πολιτικά κόμματα «για τη συζήτηση των βασικών ρυθμίσεων του εν λόγω νομοσχεδίου”.

Μεταξύ των επερχόμενων ρυθμίσεων, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, είναι «εσωτερικό “Εrasmus” κοινά και διπλά πτυχία, start-ups φοιτητών και παροχή υπηρεσιών από τα πανεπιστημιακά εργαστήρια σε πολίτες και φορείς, βιομηχανικά διδακτορικά και αλλαγές στον ΔΟΑΤΑΠ».

Ειδικότερα, περιλαμβάνεται, «η παροχή της δυνατότητας ίδρυσης επαγγελματικών μεταπτυχιακών και απασχόλησης εμπειρογνωμόνων από την αγορά εργασίας, εξορθολογισμός του καθεστώτος δωρεάν φοίτησης σε μεταπτυχιακά με δίδακτρα μέσω εισαγωγής προϋποθέσεων αριστείας και κοινωνικών κριτηρίων». Επίσης, «η ίδρυση ερευνητικών κέντρων και διϊδρυματικών ερευνητικών κέντρων εντός των Πανεπιστημίων σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της αλλοδαπής, δυνατότητα στελέχωσης με ερευνητές επί θητεία αμειβόμενους από ίδιους, ιδιωτικούς και διεθνείς πόρους, προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών και προώθηση δράσεων ανταλλαγής ερευνητών».

Αλλάζει το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας «των Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης της περιουσίας των Πανεπιστημίων σύμφωνα με τα πρότυπα ανωνύμων εταιριών συμφερόντων του Δημοσίου τομέα».

Ενισχύεται, αναφέρει το υπουργείο, ο ρόλος των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης των Πανεπιστημίων, ενώ θα ιδρυθούν θερινά/χειμερινά προγράμματα σπουδών.

Σχετικά με τον ΔΟΑΤΑΠ, «μειώνεται η γραφειοκρατία» για την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών από ιδρύματα της αλλοδαπής, δηλαδή για φοιτητές εξωτερικού που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα. Ιδρύεται Μητρώο των ακαδημαϊκά αναγνωρισμένων Πανεπιστημίων της αλλοδαπής και των αλλοδαπών προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου, ενώ καταργείται η υποβολή ατομικής αίτησης για την έκδοση ατομικής πράξης ακαδημαϊκής αναγνώρισης από μέρους των πολιτών που έχουν σπουδάσει στα ανωτέρω Πανεπιστήμια και θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα.

Τέλος, «απελευθερώνεται η εισδοχή αλλοδαπών και Ελλήνων φοιτητών σε προγράμματα σπουδών β΄και γ΄ κύκλου των ελληνικών πανεπιστημίων, χωρίς την υποχρέωση προηγούμενης αναγνώρισης τίτλου σπουδών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ