Δήμος που εφαρμόζει πρωτοποριακό σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι αναγνωρισμένα ο δήμος Ρεθύμνης, όπως επισημάνθηκε στο 13ο OTS -Open Technology Services- Forum, συνέδριο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τις «Έξυπνες πόλεις», το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.
Στο συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι των Περιφερειών, της τοπικής αυτοδιοίκησης με προηγμένο ψηφιακό σύστημα υπηρεσιών, πανεπιστήμια, υπουργεία και επιχειρήσεις πληροφορικής, οι εκπρόσωποι του δήμου Ρεθύμνης παρουσίασαν την ψηφιακή μετάβαση του δήμου Ρεθύμνης μέσα από τη χρήση έξυπνων συστημάτων. Ο δήμος στο πλαίσιο της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του ψηφιακού του εκσυγχρονισμού, έδωσε όπως αναφέρθηκε, έμφαση στα σύγχρονα έργα πληροφορικής που υλοποίησε, και αφορούν: «Στο Σύστημα Ηλεκτρονικών Αιτημάτων Πολιτών, που παρέχει πάνω από 65 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση αιτημάτων δημοτών, μέσω Η/Υ ή μέσω εφαρμογής, στο σύστημα ηλεκτρονικής πληρωμής βεβαιωμένων οφειλών, στην εφαρμογή για έξυπνα κινητά «Δημότης Ρεθύμνου» (Android και iOS) μέσω της οποίας οι δημότες μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα προς τις δημοτικές υπηρεσίες».
Επίσης ο δήμος Ρεθύμνης ακολουθώντας μέσω του εκσυγχρονισμού του, την ολοκλήρωση της πορείας του ως έξυπνη πόλη με στόχο την εύκολη πρόσβαση του πολίτη στις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, παρέχει την υπηρεσία Live Streaming – Ζωντανές Αναμεταδόσεις, που επιτρέπει την ψηφιακή οπτικοακουστική μετάδοση των ανοιχτών διαδικασιών λήψης αποφάσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Παράλληλα παρέχει το ασύρματο δίκτυο WiFi ελεύθερης πρόσβασης στο ίντερνετ που είναι ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ελεύθερης πρόσβασης στο ίντερνετ στην χώρα (δημοσίου φορέα) με 110 σημεία (Access points) διάσπαρτα στην πόλη με συνολική, πραγματική ταχύτητα, διαθέσιμη στο δίκτυο, που ξεπερνά τo 2.5 Gbps και συνδέσεις που φτάνουν τις 40.000 (μοναδικοί χρήστες) ανά μήνα.
Όπως παρουσιάστηκε στο συνέδριο, η δημοτική αρχή έχει επενδύσει: «Στην εφαρμογή διαχείρισης e-αιτημάτων σχολείων που εξυπηρετεί τόσο τα σχολεία όσο και τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες εξασφαλίζοντας τον καλύτερο προγραμματισμό εργασιών, την κεντρική διαχείριση αιτημάτων την άμεση ενημέρωση σχολείων για την κατάσταση των αιτημάτων τη μείωση των μετακινήσεων και την εξοικονόμηση χρόνου. Στο Σύστημα Διαχείρισης και Ψηφιοποίησης Εγγράφων που βελτίωσε την εσωτερική λειτουργία του δήμου και αποδείχθηκε πολύτιμο μέσο διακίνησης εγγράφων κι εξυπηρέτησης δημοτών κατά την περίοδο της πανδημίας καθώς και στο Σύστημα Διαχείρισης Εργασιών (workflow), το οποίο συνιστά βασικό εργαλείο ανάθεσης και διεκπεραίωσης όλων των ηλεκτρονικών αιτημάτων των δημοτών, εξασφαλίζοντας την πλήρη ηλεκτρονική τους εξυπηρέτηση».
Η δυνατότητα του δήμου, λόγω της ηλεκτρονικής του εναρμόνισης με το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, επιβεβαιώθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, με την δυνατότητα ηλεκτρονικών αιτημάτων προς την Υπηρεσία Δόμησης και αντίστοιχης εξυπηρέτησης των πολιτών. Επίσης στο συνέδριο παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο δήμος σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, την κυκλοφορία του πρώτου Ηλεκτρικού Λεωφορείου που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα σε στόλο δημόσιας συγκοινωνίας, το κοινόχρηστο σύστημα ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων, τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς και τις «Έξυπνες Εφαρμογές» που αφορούν τη διαχείριση της μετακίνησης στο Ρέθυμνο.