«Για δεκαετίες, το βασικό επιχείρημα των Βρετανών, για την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο, ήταν ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα συγκεκριμένα αριστουργήματα εκτίθενται σε καταλληλότερες συνθήκες από εκείνες που μπορούσε να προσφέρει η Ελλάδα. Εδώ και 12 χρόνια, η Αθήνα διαθέτει το Μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα καλύτερα μουσεία του κόσμου, στο οποίο εκτίθενται κατά άριστο τρόπο τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναμένοντας την οριστική επανένωσή τους με τα παρανόμως διαρπαγέντα από τον Έλγιν τμήματά τους. Το επιχείρημα των Βρετανών έχει προ πολλού καταρριφθεί».
Τα παραπάνω δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη -σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ-, με αφορμή ερωτήσεις δημοσιογράφων μετά την ανακοίνωση του Βρετανικού Μουσείου. «Σήμερα, οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες. Τα Γλυπτά δεν μπορούν να περιμένουν φυλακισμένα την ολοκλήρωση του “masterplan” του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο δεν πληροί κατ’ ουδένα τρόπο τις ικανές και ασφαλείς συνθήκες έκθεσής τους. Το διαρκές και δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα είναι αδιαπραγμάτευτο και σήμερα απολύτως επίκαιρο».
Σημειώνεται ότι πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Art Newspaper έκανε λόγο για διαρροή νερού σε αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου -μεταξύ των οποίων και των Γλυπτών του Παρθενώνα- μετά τις έντονες βροχοπτώσεις της 25ης Ιουλίου που προκάλεσαν πλημμύρες στο κέντρο του Λονδίνου, γεγονός που έχει καθυστερήσει την επαναλειτουργία εκθεσιακών χώρων ελληνικής τέχνης. Χτες υπήρξε απάντηση της υπουργού Λ. Μενδώνη σε ερώτηση του Art Newspaper Greece, ενώ ακολούθησε δήλωση του Βρετανικού Μουσείου που, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε κλειστές αίθουσες εξαιτίας εργασιών συντήρησης, οι οποίες έχουν καθυστερήσει λόγω πανδημίας, καθώς και σε ένα στρατηγικό masterplan που θα μεταμορφώσουν το Μουσείο στο μέλλον.