Μετά από μία μακρά περίοδο εγκλεισμού και επαναπροσδιορισμού εννοιών, καθώς και αγαθών που όλοι μας θεωρούσαμε δεδομένα, μακριά από τους δικούς μας ανθρώπους, με μια επιβεβλημένη απόσταση «ασφαλείας», προσπαθώντας να διατηρήσουμε όλοι την υπομονή μας αλλά και τις δυνάμεις μας, τόσο ατομικά όσο και σαν κοινωνία, ήρθε η στιγμή να πάρουμε ξανά τη ζωή στα χέρια μας! Το μοναδικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας βρέθηκε, είναι το εμβόλιο. Έτσι, θωρακισμένοι, μέσω του κάθετου εμβολιαστικού προγράμματος «Γαλάζια Ελευθερία» που εφαρμόζεται στα νησιά, επιστρέφουμε σιγά σιγά σε μια κανονικότητα, που έχει όμως αρκετές προκλήσεις ακόμη προς διαχείριση.
Του Φίλιππου Φόρτωμα *
Οι πόρτες του τουρισμού άνοιξαν και, παρόλο που τα αρχικά νούμερα δεν είναι συγκρίσιμα με αυτά στα οποία ήμασταν συνηθισμένοι τέτοια περίοδο, γνωρίζουμε όλοι καλά πως οι περισσότερες κρατήσεις θα πραγματοποιηθούν την τελευταία στιγμή και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του τουρισμού, θα αγγίξουν το 50% των αφίξεων του 2019, μιας ιδιαιτέρως καλής χρονιάς για την Ελλάδα. Οι μεταβλητές που έχει δημιουργήσει η συνθήκη της πανδημίας είναι αρκετές, όμως η χώρα μας διαθέτει ένα μεγάλο προνόμιο, τη διαχείριση της προηγούμενης χρονιάς, που αντικειμενικά ήταν μια σεζόν που ενώ όλοι θεωρούσαν «χαμένη», στην πραγματικότητα διασώθηκε το 20% του εισοδήματος και των εσόδων του τουρισμού.
Η συγκυρία της πανδημίας μπορεί να πλήγωσε την οικονομία μας, αλλά δεν έχει επηρεάσει το ξεχωριστό προϊόν μας, τον ίδιο τον προορισμό, την Ελλάδα, που έχει μια κραταιά θέση στις προτιμήσεις του κοινού διεθνώς, αλλά ταυτόχρονα και μια εξέχουσα θέση στα όργανα και τους θεσμούς που συμμετέχει ως εταίρος. Η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την υιοθέτηση του Πράσινου Πιστοποιητικού και η αποδοχή της πρότασής του από τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, αποδεικνύει πως η Ελλάδα μπορεί και έχει αποφασιστικό, πρωταρχικό και ρυθμιστικό ρόλο στον Τουρισμό.
Τα αντανακλαστικά της Κυβέρνησης ήταν άμεσα. Ο σχεδιασμός που ακολουθεί σε επίπεδο προβολής της στο εξωτερικό, με το ασύγκριτα υψηλό ποσό των 22,9 εκ. ευρώ για διαφήμιση σε στοχευμένες αγορές, αλλά και ο άριστα οργανωμένος προγραμματισμός εμβολιασμού των κατοίκων νησιωτικών περιοχών, σε συνδυασμό με την πολύτιμη εμπειρία του 2020, διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που μας κάνει να νιώθουμε αισιόδοξοι. Είμαι σίγουρος πως η χρονιά αυτή θα κλείσει θετικά για την Ελλάδα, τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους στο χώρο του τουρισμού.
Χωρίς κανέναν εφησυχασμό και με το βλέμμα στραμμένο στις διεθνείς τάσεις, όπως αυτές συνεχίζουν ραγδαία να διαμορφώνονται, η Κυβέρνηση προσπαθεί να εμπλουτίσει και να ενισχύσει την εμπειρία του επισκέπτη, χρησιμοποιώντας κάθε δυνατή πηγή έμπνευσης και κάθε χώρο που μπορεί να την υποστηρίξει. Προσφάτως, το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε πως ανοίγει ένας αριθμός αρχαιολογικών χώρων για εκδηλώσεις ανάδειξης του γαστρονομικού μας πλούτου. Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται να ενδυναμώσει την παγκόσμια τάση επιλογής ενός προορισμού, με βάση την γευστική εμπειρία που μπορεί αυτός να προσφέρει, σε ποσοστό επισκεπτών πάνω από 50%. Η Ελλάδα λοιπόν, με την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά της και το μοναδικό ιστορικό υπόβαθρό της, θα προσφέρει την ασύγκριτη ευκαιρία στον επισκέπτη, να βιώσει μια μοναδική εμπειρία και να γίνει κοινωνός της ιστορικής της μνήμης και της γαστρονομικής της υπεροχής, στα πιο προβεβλημένα μνημεία της.
Οι πολιτικές πρωτοβουλίες και η νέα ματιά και αντίληψη, με την οποία αντιμετωπίζει η Ελλάδα τις προκλήσεις, δημιουργούν για τη χώρα μας τις ιδανικές συνθήκες και ευκαιρίες, για να κάνει τη διαφορά σε όλα τα επίπεδα !
* Ο κ. Φίλιππος Φόρτωμας είναι Βουλευτής Κυκλάδων με τη Νέα Δημοκρατία.