Ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 78 χιλιόμετρα και ισχύς 204 ίππων, είναι δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου A3 Sportback 40 TFSIe. H plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου κινείται τοπικά χωρίς εκπομπές ρύπων, προσφέροντας σπορ οδηγική εμπειρία με υψηλή απόδοση και διαθέτει όλες τα χαρακτηριστικά της νέας σειράς A3.
Ο γνωστός 1.4 TFSI χρησιμεύει ως κινητήρας εσωτερικής καύσης για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 150 ίππους και αποδίδει ροπή άνω των 250 Nm στην περιοχή 1.550-3.500 σαλ. Το κινητήριο σύστημα συμπληρώνεται από ένα μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με αυξημένη πυκνότητα ισχύος, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Παράγει ροπή 330 Nm. Είναι ενσωματωμένος στο 6-τάχυτο Stronic, ωστόσο, είναι ακόμα ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από τον αντίστοιχο στην προηγούμενη γενιά.
Συνδυαστικά, ο 1.4 TFSI και ο ηλεκτρικός κινητήρας παρέχουν απόδοση συστήματος 204 ίππων. Επιταχύνει από την στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 227 χλμ/ώρα. Στον κύκλο NEDC, καταναλώνει 1,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε 34 γρμ CO2/ χλμ. Η ισχύς μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει αλλαγές ταχυτήτων και παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο TFSI απενεργοποιείται προσωρινά.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, στο πίσω μέρος του A3 Sportback 40 TFSIe. Αποθηκεύει 13 kWh ενέργειας, σχεδόν 48% περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Η μεγάλη ενεργειακή διαφορά οφείλεται στη βελτιωμένη κυτταρική χημεία, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί άλλες δομικές αλλαγές στη μπαταρία. Ένα ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία της, ενώ μπορεί να συνδεθεί και με το σύστημα κλιματισμού, εάν είναι απαραίτητο. Αυτό επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση ακόμη και σε πολύ υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.
To A3 Sportback 40 TFSIe εκκινεί πάντα ηλεκτρικά. Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV. Μπορεί να καλύψει έως και 78 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC) αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, που είναι η πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων, με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων. Η αυτονομία αυτή είναι σχεδόν 20 χλμ μεγαλύτερη εκείνης του προηγούμενου μοντέλου. Κινούμενο μόνο ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ/ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ο υποχρεωτικός πλέον τεχνητός ηλεκτρονικός ήχος ώστε να αντιλαμβάνονται οι πεζοί ότι πλησιάζει ηλεκτρικό όχημα.
Η Audi παρέχει το plug-in υβριδικό με καλώδιο φόρτισης 230 Volt και απαιτούνται λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες για να φορτιστεί πλήρως μια εντελώς άδεια μπαταρία. Το μοντέλο ξεκινάει άμεσα το εμπορικό του λανσάρισμα σε όλη την Ευρώπη, ενώ στην χώρα μας αναμένεται το τελευταίο δίμηνο του έτους.