today-is-a-good-day
10.1 C
Athens

Ν.Κεραμέως στο ThePresident: Διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία, εξετάζουμε πρόσθετα μέτρα για τις καταλήψεις

Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας

“Δεν γίνεται οποιοσδήποτε να εμποδίζει άλλον στην πρόσβαση στην εκπαίδευση” σχολιάζει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, στη συνέντευξη που παραχωρεί στο The President, για τις καταλήψεις που φέτος ξεκινήσαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Παράλληλα, επισημαίνει πως “ο ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία”, ενώ για το θέμα των μασκών επισημαίνει ότι η συντριπτική πλειονότητα τηρεί τα μέτρα με υποδειγματικό τρόπο.

Σε σχετική ερώτηση, η κυρία Κεραμέως επισημαίνει ότι τα σχολεία, όπως και η κοινωνία έχουν προσαρμοστεί στα νέο δεδομένα εξαιτίας του κορωνοϊού, ενημερώνοντας πως αυτή τη στιγμή κλειστό, λόγω κρουσμάτων, είναι το 0,29% των σχολικών τμημάτων της χώρας.

Αναφορικά με το πλαίσιο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ, η Υπουργός εξηγεί, μεταξύ άλλων, πως επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, τους οποίους είχε καταργήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση. Τονίζει, δε, πως συζητείται ο ορισμός, από κάθε Σχολή, της βάσης εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα βασικό μάθημα.

Συνέντευξη στην Ελένη Κριτσιδήμα

Κυρία Υπουργέ, ορισμένοι επιχειρώντας να εκμεταλλευτούν το ζήτημα της χρήσης μάσκας στις σχολικές αίθουσες ενθαρρύνουν κάποιους μαθητές να ξεκινούν καταλήψεις. Ήδη χάθηκε χρόνος από το περσινό διδακτικό έτος και σίγουρα οι καταλήψεις από την πρώτη ημέρα προμηνύουν πως κάποιοι επιθυμούν να χαθεί και φέτος.  Δεν πρέπει κάποτε να τελειώνουμε οριστικά με τέτοιου τύπου φαινόμενα;

Ευθύς εξαρχής πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Δεν γίνεται οποιοσδήποτε να εμποδίζει άλλον στην πρόσβαση στην εκπαίδευση. Θεμιτή κάθε θέση και άποψη, αλλά ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία, δεν νοείται να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Είμαστε σε στενή συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Περιφερειακούς Διευθυντές για τα περιστατικά κατάληψης, και εξετάζουμε τη λήψη περαιτέρω μέτρων ώστε να ξεπεραστεί πλήρως το πρόβλημα. Εν προκειμένω, διατυπώθηκαν και άσχετα με την εκπαιδευτική καθημερινότητα αιτήματα από τις μειοψηφίες των καταληψιών, όπως η μη ολοκλήρωση συμφωνίας αγοράς μαχητικών αεροσκαφών. Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειονότητα των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας τηρεί τα μέτρα προστασίας και πρόληψης με υποδειγματικό τρόπο. Οι μάσκες προστατεύουν όχι μόνο τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στις τάξεις, αλλά και όλη την κοινωνία μας, για αυτό και είναι προϋπόθεση για την είσοδο οποιουδήποτε στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.

Αντιμετωπίζετε φέτος τα συνήθη προβλήματα έναρξης νέας σχολικής χρονιάς; 

Κάθε χρονιά υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Φέτος αυτά τα σοβαρά προβλήματα δεν υπάρχουν, γιατί φροντίσαμε ούτως ώστε οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών να γίνουν πολύ νωρίτερα, οι διορισμοί στην ειδική αγωγή να ολοκληρωθούν εγκαίρως, και να διατεθούν πρόσθετα κονδύλια για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Τα όποια κενά παρουσιάζονται τώρα – είτε για λόγους συναφείς με τον κορωνοϊό είτε για άλλους ιατρικούς κυρίως λόγους – θα καλυφθούν άμεσα.

Άλλα προβλήματα, και πώς προτίθεστε να τα αντιμετωπίσετε; 

Ένα πρόβλημα που αναμέναμε και για το οποίο είμαστε προετοιμασμένοι, είναι η εκδήλωση κρουσμάτων μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, δεδομένου μάλιστα ότι από το καλοκαίρι και μετά έχουμε αύξηση κρουσμάτων και στην κοινωνία. Καθημερινά καταγράφουμε τα νέα περιστατικά και λαμβάνουμε όλα τα ενδεδειγμένα κατά περίπτωση περιοριστικά μέτρα σύμφωνα με τα πρωτόκολλα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας λόγω κορωνοϊου το 0,29% των σχολικών τμημάτων της χώρας. Όπως στην κοινωνία, έτσι και στα σχολεία, προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα και εξασφαλίζουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία, στην οποία πορευόμαστε με γνώμονα τις οδηγίες και τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων.

Πρόσφατα, το Ν.Σ.Κ. γνωμοδότησε ότι η απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ που απαιτούσε τη φυσική παρουσία των φοιτητών  της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην έδρα των σχολών τους προκειμένου να αναγνωρίζει τα πτυχία τους, είναι παράνομη και αντισυνταγματική. Πώς προτίθεστε να ακυρώσετε την απόφαση αυτή που ήδη έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην πανεπιστημιακή κοινότητα, και τί πρωτοβουλίες σκοπεύετε να λάβετε προκειμένου να ομαλοποιήσετε την κατάσταση;

Κάναμε δεκτή τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που αφορά την απόφαση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. Επιπλέον, σε συνεννόηση και συνεργασία με τη διοίκησή του, θα προχωρήσουμε σύντομα στην αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων στη χώρα μας, στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του, της προσαρμογής του στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και της ευθυγράμμισής του με το διεθνές ακαδημαϊκό γίγνεσθαι.

Ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ δεσμεύθηκε πως θα αναπροσαρμοστεί το πλαίσιο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα όπως αυτά που παρατηρήθηκαν στις πρόσφατες εξετάσεις όπου υποψήφιοι εισέρχονταν στα ΑΕΙ με μ.ό. βαθμολογίας 3. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να λάβει το υπουργείο σας, προκειμένου να διαφυλαχθεί το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών στην Ελλάδα;

Έχουμε ήδη θεσμοθετήσει την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην αξιολόγηση των Ιδρυμάτων και την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας. Επαναφέρουμε τους συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, τους οποίους είχε καταργήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση. Επιπλέον, συζητάμε τον ορισμό από κάθε Σχολή της βάσης εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα βασικό μάθημα (π.χ. το Μαθηματικό να ορίζει ελάχιστο βαθμό επίδοσης στα Μαθηματικά για την εισαγωγή). Παράλληλα, ενισχύουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, διότι δεν είναι λύση απλά να περιοριστεί ο αριθμός των εισακτέων αν δεν έχουμε φροντίσει για τις εναλλακτικές και τις διεξόδους που προσφέρονται στους νέους μας. Δύο επόμενα βασικά νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτά της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία αναβαθμίζουν συνολικά τις εν λόγω δομές.

Τι μήνυμα θέλετε να στείλετε στους μαθητές και τους φοιτητές που μόλις ξεκίνησαν τις σπουδές τους σε ένα εξαιρετικά δύσκολο λόγω κορωνοϊού περιβάλλον; 

Θέλω να συγχαρώ θερμά όλες και όλους τους επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Γιατί ευοδώθηκαν οι προσπάθειές τους, και μάλιστα υπό πρωτόγνωρες συνθήκες. Ξεκινά για αυτούς ένα συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση, με νέες ευκαιρίες να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να χτίσουν το μέλλον τους. Εύχομαι καλή πρόοδο και κάθε επιτυχία στις σπουδές τους. Αλλά θα ήθελα να αναφερθώ και σε όσους δεν πέτυχαν τους στόχους που είχαν θέσει, καθώς ανοίγεται μπροστά τους μία νέα προοπτική, μία αφορμή να επανεξετάσουν τις επιλογές τους και να διαλέξουν το δρόμο που τους ταιριάζει. Είναι η αρχή μίας νέας πορείας, που με όρεξη και προσήλωση θα ακολουθήσουν. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν και στους αφανείς ήρωες αυτής της προσπάθειας, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, που ήταν δίπλα τους και σε αυτήν την πρόκληση.  Από την πλευρά μας, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα να εξασφαλίσουμε σε όλες και όλους περισσότερες, ποιοτικότερες, πιο διευρυμένες επιλογές, για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό που τους αξίζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ