Λιγότεροι ενθουσιασμένοι εμφανίζονται οι οδηγοί στο Σαν Φρανσίσκο με τα αυτόνομα οχήματα μετά και από μία σειρά θανατηφόρων δυστυχήματων που σημειώθηκαν στην ευρύτερη περιοχή από τέτοιας τεχνολογίας αμάξια, σύμφωνα με δημοσκόπηση.
Η δημοσκόπηση που διεξήχθη από το Συμβούλιο της περιοχής του Σαν Φρανσίσκο (Bay Area Council), μία περιφερειακή οργάνωση επιχειρηματικής και οικονομικής πολιτικής, βρήκε οτι το 46% των ερωτηθέντων επιθυμεί να εγκαταλείψει τον έλεγχο του συμβατικού τιμονιού, ποσοστό κάτω από το 52% που ήταν το 2017. Το 39% των ερωτηθέντων στη δημοσκόπηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 20 Μαρτίου και 3 Απριλίου, είπαν οτι δεν θα μπουν σε ένα αυτοκίνητο που κινείται χωρίς οδηγό.
Η έρευνα, με δείγμα 1.000 ατόμων στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, βρήκε οτι το 65% από αυτούς παραμένουν δύσπιστοι για την ικανότητα των αυτόνομων οχημάτων να λύσουν το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα με τα μποτιλιαρίσματα στους δρόμους τις ώρες αιχμής. Ο αυξανόμενος σκεπτικισμός των οδηγών στην περιοχή έγινε πιο έντονος μετά από μερικά προβεβλημένα δυστυχήματα που σημειώθηκαν πριν αρκετούς μήνες με αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς.
Τον Μάρτιο μία 49χρονη χτυπήθηκε από αυτόνομο αμάξι της εταιρίας Uber την ώρα που περπατούσε στο Τέμπε της Αριζόνα. Μετά το δυστύχημα η εταιρία αναγκάσθηκε να αναστείλει επ’ αόριστον την υπηρεσία των αυτόνομων αυτοκινήτων της στη συγκεκριμένη πολιτεία.
Σε άλλο δυστύχημα που σημειώθηκε τον ίδιο μήνα στην ευρύτερη περιοχή της Καλιφόρνια, ένας άντρας σκοτώθηκε στον αυτοκινητόδρομο του Mountain View στην κομητεία Σάντα Κλάρα όταν το αυτόνομο αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε έπεσε πάνω στις προστατευτικές μπάρες. Το όχημα λειτουργούσε με αυτόματο πιλότο, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων λειτουργιών όπως η δυνατότητα να αλλάζει λωρίδες και να σταθμεύει μόνο του.
Φορείς της πολιτείας δήλωσαν στο πλαίσιο της έρευνας οτι τα αυτόνομα οχήματα παραμένουν ακόμα σε πρώιμο τεχνολογικό στάδιο και θα χρειασθεί ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έως ότου τα αμάξια αυτά ξεπεράσουν τα συμβατικά στους δρόμους.
Τέλος, ενώ το 31% των ερωτηθέντων υποστηρίζει οτι τα αυτόνομα οχήματα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα αποτελούν την πλειονότητα στους δρόμους, το 45% ισχυρίζεται οτι αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν από 50 ή και περισσότερα χρόνια.