today-is-a-good-day
15.5 C
Athens

Ν.Κεραμέως: Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα, χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FΜ» για τη σημερινή επαναλειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών και ειδικών σχολείων.

«Οι λόγοι που μας οδήγησαν σ’ αυτή την απόφαση ήταν πρώτα απ’ όλα η ομόφωνη απόφαση της επιτροπής των ειδικών, η καθοδική πορεία της επιδημίας», σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε πως προσμετρήθηκε, επίσης, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων, «η οποία είναι πολύ ενθαρρυντική», καθώς «έγινε υποδειγματική τήρηση των μέτρων προστασίας και πρόληψης».

«Από τη στιγμή που έχουμε το “πράσινο φως”, την προηγούμενη εμπειρία, οφείλουμε να επιτρέψουμε στα παιδιά να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο που δεν είναι άλλος από το σχολείο», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως, επισημαίνοντας πως «αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα, τα παιδιά θα ήταν έξι μήνες εκτός σχολικής δομής».

«Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, εκεί όπου μπορούν να τηρούν κανόνες και να ακολουθούν τα μέτρα προστασίας παρά έξω στις πλατείες», υπογράμμισε, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να μάθουν να συμβιώνουν μ’ αυτή τη νέα κανονικότητα, πώς να προστατεύονται στη βάση πάντα των οδηγιών των ειδικών».

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο έχει σημαντικές συνέπειες και στη μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού αλλά και στην κοινωνική του εξέλιξη και στην ψυχοσυναισθηματική του εξέλιξη», επισήμανε η κ. Κεραμέως, ενώ σε ό,τι αφορά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τόνισε: «πηγαίνουμε βήμα βήμα με βάση διαρκώς τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως αυτά μας δίνονται και αναλύονται από τους ειδικούς. θα πορευτούμε στη βάση των οδηγιών των ειδικών, θα ακολουθούμε διαρκώς τις οδηγίες των ειδικών και θα αξιολογούμε κάθε μέτρο που παίρνουμε.

Για τις αντιδράσεις με αφορμή τις κάμερες στα σχολεία, η υπουργός ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει καταγραφή, υπάρχει απλώς η δυνατότητα για μετάδοση του μαθήματος» και εξήγησε: «Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για να προστατεύσουν την ατομική τους υγεία, την οικογενειακή και δημόσια υγεία, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να προβλέψει τη δυνατότητα για πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως».

Αναφορικά με τα όσα υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης στη Βουλή, ότι υπήρξε διαρροή προσωπικών δεδομένων καθηγητών και μαθητών μέσω τηλεμαθημάτων, η κ. Κεραμέως σχολίασε: «Δεν υπήρξε καμιά διαρροή απολύτως, ούτε ένα προσωπικό δεδομένο μαθητή. Υπήρξε οικειοθελής ανάρτηση από εκπαιδευτικούς στατιστικών στοιχείων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Με αφορμή, δε, τη σημερινή εισαγωγή προς συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου, η υπουργός επισήμανε ότι οι αλλαγές ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω, «αρχίζουν από το νηπιαγωγείο και φτάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και ρυθμίσεις για τα πανεπιστήμια» και σημείωσε ότι οι αλλαγές αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και «όλα είναι σταθμισμένα σε κάθε βαθμίδα».

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε επίσης στη λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων από την ερχόμενη σχολική χρονιά, σημειώνοντας: «Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία στη χώρα. Στα πρότυπα σχολεία, όπου καλλιεργείται ιδιαιτέρως η έννοια της αυτοβελτίωσης, η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις από φέτος. Στα πειραματικά σχολεία, όπου δοκιμάζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας, εκεί είναι σημαντικό να έχουμε ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού και θα εισάγεται κανείς με κλήρωση».

Μιλώντας στο «Πρακτορείο FM», η υπουργός έκανε επίσης ιδιαίτερη μνεία στις ρυθμίσεις που προωθούνται για την αποτελεσματικότητα στη στελέχωση σχολικών μονάδων, που στόχο έχει να καταπολεμήσει την παθογένεια με τα κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, επισημαίνοντας πως θα υπάρξει διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων κ.ά.

Ειδικότερα, δε, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε ότι προωθούνται ρυθμίσεις για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων. «Ενισχύουμε την εξωστρέφειά τους, δίνουμε τη δυνατότητα να ιδρύονται ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα αυτόνομα από το κάθε πανεπιστήμιο και χωρίς την έγκριση υπουργού. Απεμπολούμε εξουσίες που έχουμε για να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια», σημείωσε -μεταξύ άλλων- η υπουργός, υπογραμμίζοντας και την προωθούμενη συνεργασία με 27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ