today-is-a-good-day
21 C
Athens

Ο «αρχιτέκτονας» του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) στην Ελλάδα

Διήμερη συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, περιελάμβανε το πρόγραμμα του Αντρέας Σλάιχερ (Andreas Schleicher), διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OOΣΑ) και δημιουργού του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα χθες και προχθές, Δευτέρα και Τρίτη, 10 και 11 Μαρτίου.

Όπως ανέφερε σε σχετική ανάρτηση ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο επίκεντρο της συνάντησης με τον πρωθυπουργό βρέθηκαν η αποτίμηση της συμμετοχής της Ελλάδας στο PISA και οι τρόποι με τους οποίους η χώρα θα μπορέσει να βελτιώσει τις επιδόσεις των μαθητών.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των συνεργασιών συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους μπορούν τα δεδομένα του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση να βελτιώσουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα.

Ο κ. Πιερρακάκης έκανε λόγο για μία «εξαιρετικά παραγωγική συνεργασία», που αφορούσε «όλα όσα μπορούν να κάνουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα καλύτερο, πιο φιλικό και πιο παραγωγικό για τους μαθητές».

Υπενθυμίζεται, ότι στις αρχές του 2025 ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις PISA 2025, καθώς επίσης και η οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών που θα συνδράμουν στη διεξαγωγή τους.

Σημειώνεται, ότι ο κ. Σλάιχερ βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία και την επίβλεψη του προγράμματος PISA, ενώ είναι πολυετής η εμπειρία του -περισσότερα από 20 χρόνια- στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων και συμβουλευτικής για χάραξη εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών.

Αναλυτικά, η ανάρτηση του κ. Πιερρακάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει ως εξής:

«Για δύο ημέρες στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είχαμε μια εξαιρετικά παραγωγική συνεργασία με τον “αρχιτέκτονα” του προγράμματος PISA, Andreas Schleicher, συζητώντας για όλα όσα μπορούν να κάνουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα καλύτερο, πιο φιλικό και πιο παραγωγικό για τους μαθητές μας.

Στο επίκεντρο της σημερινής μας συνάντησης με τον Πρωθυπουργό Kyriakos Mitsotakis βρέθηκε η αποτίμηση της συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα PISA και, κυρίως, πώς θα βελτιώσουμε τις επιδόσεις των μαθητών μας στην Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες.

Μιλήσαμε, επίσης, για το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα δεδομένα του OECD για να βελτιώσουμε συνολικά τη σχολική καθημερινότητα, με στόχο σύγχρονα σχολεία, που θα προάγουν τη δημιουργική και την αλγοριθμική σκέψη και που θα διαμορφώνουν τους ενεργούς πολίτες του αύριο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ