today-is-a-good-day
15.5 C
Athens

Οι ασφάλειες αυτοκινήτων… με Gov.gr και Gov.gr Wallet

Δ.Παπαστεργίου: Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι τα ψηφιακά αντανακλαστικά του κράτους λειτουργούν άμεσα

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που ένα λάθος στην πληκτρολόγηση στοιχείων σε μια υπηρεσία, όπως στην περίπτωσή μας, τη διαδικασία σύναψης ενός συμβολαίου για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, μας οδηγούσε σε αδιέξοδο και μας δημιουργούσε πονοκέφαλο! Αφενός γιατί ούτε η “δουλειά” μας γινόταν, αφετέρου η διόρθωση του λάθους απαιτούσε αρκετές ώρες, τηλεφωνήματα και αναμονή ακόμη και ημερών, για να μπορέσουμε να λύσουμε το θέμα.

Όλοι θυμόμαστε ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν έπρεπε να συμπληρώσουμε χειροκίνητα (ή να επικοινωνήσουμε με τον ασφαλιστικό μας πράκτορα) τα στοιχεία για το αυτοκίνητο και τον ιδιοκτήτη. Θα έπρεπε να έχουμε εξαιρετική μνήμη για να θυμόμαστε εξειδικευμένες λεπτομέρειες σχετικές με το αυτοκίνητό μας (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας κ.ο.κ.) και γενικότερα να είμαστε όσο το δυνατόν πιο προσεκτικοί και στην παραμικρή λεπτομέρεια! Δεν ήταν λίγες οι φορές, που αγανακτισμένοι, από τη διαδικασία, την αναβάλλαμε για κάποια άλλη στιγμή που θα είχαμε περισσότερο χρόνο! Κι αν τελικά ολοκληρώναμε τη διαδικασία, δεν ήταν λίγες οι φορές που τα στοιχεία ήταν λανθασμένα, με αποτέλεσμα να απαιτείται χρόνος για τη διόρθωσή τους.

Σε αυτά τα προβλήματα, ήρθε να δώσει λύση, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω του Gov.gr Wallet. Με μια απλή συγκατάθεση (consent), μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας, που συστήθηκε στο κοινό, τον περασμένο Ιούλιο και αφορούσε τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος, τα πάντα έγιναν πιο απλά.

Το μόνο που έχει να κάνει κάποιος για τη σύναψη συμβολαίου, με τη μοναδική, έως σήμερα, ασφαλιστική εταιρεία, που αξιοποίησε την υπηρεσία για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας, την Hellas Direct, είναι να επιλέξει να χρησιμοποιήσει το gov.gr για να συμπληρώσει τα άκρως απαραίτητα απαιτούμενα στοιχεία. Με την εισαγωγή του αριθμού πινακίδας, του ονόματος, του επωνύμου και του ΑΦΜ, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του οχήματος και του ιδιοκτήτη συμπληρώνονται αυτόματα και με απόλυτη ακρίβεια. Η συνέχεια ακόμη πιο απλή: επισκόπηση δεδομένων, κωδικός επιβεβαίωσης, συμβόλαιο! Χωρίς κανένα περιθώριο λάθους! Χωρίς κανένα ρίσκο!

Και όλα αυτά χάρη στο Gov.gr και το Gov.gr Wallet. Τα απόλυτα εργαλεία περιορισμού της ψηφιακής γραφειοκρατίας, προς όφελος, πάντα, του πολίτη. Κι αυτό γιατί με τη χρήση επιβεβαιωμένων στοιχείων από την ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης, η διαδικασία σύναψης συμβολαίου είναι ακόμη πιο εύκολη και διαφανής. Επιπλέον, η αξιοποίηση των ορθών στοιχείων επιτρέπει τη δημιουργία εξατομικευμένων και πιο ολοκληρωμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων, που ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη ακρίβεια στις ανάγκες του ασφαλισμένου.

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου: «Ο περιορισμός της γραφειοκρατίας αποτελεί κεντρική στόχευση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι οξύμωρο στην ψηφιακή εποχή να κουβαλάμε, κυριολεκτικά, έγγραφα, να περιμένουμε σε ουρές, ακόμα και να στέλνουμε αρχεία με email. To Consent, η δυνατότητα του Gov.gr Wallet και του gov.gr που παρουσιάσαμε ήδη από το καλοκαίρι, είναι βασικό σημείο του σχεδιασμού μας για την καταπολέμηση ακόμα και ψηφιακών στρώσεων της γραφειοκρατίας. Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι τα ψηφιακά αντανακλαστικά του κράτους λειτουργούν άμεσα δημιουργώντας ένα ευρύτερο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και για τον ιδιωτικό τομέα. Οι πολίτες δίνουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση και διάθεση συγκεκριμένων προσωπικών τους δεδομένων και οι ασφαλιστικές εταιρείες λαμβάνουν με απόλυτη ασφάλεια και εγκυρότητα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη για τη σύναψη ασφαλιστήριων συμβολαίων οχημάτων. Η δυνατότητα αυτή θα επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου κινητής τηλεφωνίας. Προσφέρουμε στους πολίτες εκείνα τα τεχνολογικά εργαλεία που εξασφαλίζουν μια απλή, φιλική και γρήγορη εξυπηρέτηση άμεσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Επιπλέον απελευθερώνουμε δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας και δημιουργούμε συνθήκες για την ανάπτυξη της χώρας σε όλα τα επίπεδα, τερματίζοντας παθογένειες ετών».

Και όπως επισημαίνεται από την Hellas Direct, «η ενσωμάτωση της υπηρεσίας του gov.gr αποτελεί σημαντικό βήμα προς την παροχή ακόμα καλύτερης, ακόμα πιο αξιόπιστης και διαφανούς ασφαλιστικής εμπειρίας και προς τη δημιουργία νέων δυνατοτήτων για τη βελτίωση των υπηρεσιών της στο ευρύτερο οικοσύστημα κινητικότητας».

Και τα οφέλη δεν σταματούν εκεί:

– Σε περίπτωση ενός ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να έχει άμεσα όλα τα απαραίτητα, επιβεβαιωμένα και επικαιροποιημένα, στοιχεία του αυτοκινήτου. Έτσι, απλοποιείται και επιταχύνεται η διαδικασία της αποζημίωσης, μέσα από πιο γρήγορες και πιο ακριβείς εκτιμήσεις για τις ζημιές που προκλήθηκαν.

– Σε περιπτώσεις που ο πελάτης χρειαστεί οδική βοήθεια, η εταιρεία μπορεί να ανακτήσει ανά πάσα στιγμή και ταχύτατα, τα ακριβή στοιχεία του αυτοκινήτου και να παρέχει πιο εξατομικευμένη βοήθεια, μειώνοντας χρόνο και ταλαιπωρία.

– Τα επαληθευμένα δεδομένα από την gov.gr μειώνουν την πιθανότητα απάτης και αυξάνουν τη διαφάνεια.

– Ο πελάτης δεν χρειάζεται να προσκομίσει αντίγραφο διπλώματος ή άδειας οχήματος σε περιπτώσεις που η ασφαλιστικές εταιρείες το απαιτούν, όπως σε προασφαλιστικό έλεγχο, αντίθετως, οι πληροφορίες αυτές, είναι διαθέσιμες, μέσω του gov.gr, μειώνοντας έτσι τη γραφειοκρατία και επιταχύνοντας διαδικασίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 19 Δεκεμβρίου, οπότε και ενεργοποιήθηκε από την Hellas Direct η συγκεκριμένη υπηρεσία, καταγράφηκαν εξαιρετικά αποτελέσματα, αφού περισσότεροι από 2.800 χρήστες έχουν εισέλθει σε αυτήν και οι περισσότεροι ολοκλήρωσαν τη διαδικασία επιτυχώς. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο αριθμός αυτός θα πολλαπλασιαστεί το αμέσως προσεχές διάστημα, αφού θα γίνει ενσωμάτωση σε όλα τα κανάλια ασφαλιστικής διανομής (ψηφιακά και φυσικά), όπως μεσίτες και πράκτορες, ενώ σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η υπηρεσία αυτή θα αξιοποιηθεί σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής ενός συμβολαίου οχήματος. Από την αρχική αγορά, την απλή ανανέωση, την τροποποίηση συμβολαίων αλλά και τις διαδικασίες αποζημίωσης και οδικής βοήθειας.

Και επειδή κάθε επιτυχημένο project υιοθετείται με διαδικασίες εξπρές, η αφομοίωσή του και από άλλους ασφαλιστικούς παρόχους, αναμένεται να γίνει σύντομα, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη κινούνται προς την ενσωμάωση του νέου αυτού ψηφιακού εργαλείου, στο σύστημά τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ