Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.
Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.
Από τους 179 νεκρούς έχουν αναγνωρισθεί οι 65, ανακοίνωσε η πυροσβεστική υπηρεσία διευκρινίζοντας ότι λαμβάνονται δείγματα DNA για την αναγνώριση των υπολοίπων θυμάτων
Κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Μεταφορών, ο πύργος ελέγχου είχε ειδοποιήσει το πλήρωμα του αεροσκάφους για σύγκρουση με σμήνος πουλιών. Ο πιλότος εξέπεμψε συναγερμό (“Mayday”) δύο λεπτά αργότερα κατά την προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος.
Όπως μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας, ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει για πλήγμα πουλιών στο αεροσκάφος πριν από τη συντριβή του στο αεροδρόμιο της Μουάν.
Στο αεροσκάφος που συνετρίβη, κάπου 290 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Σεούλ, επέβαιναν 175 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, ανάμεσά τους 173 Νοτιοκορεάτες και δυο Ταϊλανδοί.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία, το δυστύχημα πιθανόν προκλήθηκε όταν το αεροσκάφος συγκρούστηκε «με πουλιά», γεγονός που εκτιμάται πως είχε αποτέλεσμα «δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης», με βάση πληροφορίες του νοτιοκορεατικού εθνικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap.
Το αεροσκάφος βρήκε από τον διάδρομο κι έπεσε πάνω σε τοίχο της περίφραξης.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar, το αεροσκάφος ήταν Boeing 737-8AS της εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air και είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο του 2009.
Εν μέσω της συνεχιζόμενης πολιτικής κρίσης στη χώρα, ο υπηρεσιακός πρόεδρος της Νότιας Κορέας Τσόι Σανγκ-μοκ έδωσε εντολή να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια για να σωθούν επιβαίνοντες στο αεροσκάφος.
Οπτικό υλικό που μεταδόθηκε από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα εικονίζουν οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το απανθρακωμένο κουφάρι του αεροσκάφους.
«Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πουλιά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ-χιουν, διοικητής της μονάδας της πυροσβεστικής στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC εικονίζει το Μπόινγκ να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να εκλύεται από τους κινητήρες. Κατόπιν, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.
Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.
Ο Nοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.
Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005.
Τη 12η Αυγούστου 2007, αεροσκάφος τύπου Bombardier Q400 της Jeju Air, με 74 επιβάτες, βγήκε από διάδρομο στο αεροδρόμιο του Μπουσάν. (νότια), με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά επτά άνθρωποι.
Η Ji ζήτησε «ειλικρινή συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων.
Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.