today-is-a-good-day
14.6 C
Athens

Σούπερ μάρκετ: Επανέρχεται στα το μέτρο της μείωσης τιμών κατά 5% – Τι αλλάζει, πότε ενεργοποιείται 

Με τις τιμές των τροφίμων να συνεχίζουν να αυξάνονται τον Σεπτέμβριο, καθώς σύμφωνα με την Eurostat ο πληθωρισμός σε είδη διατροφής, ποτά και καπνό ανέβηκε στο 2,8% από 2% τον Αύγουστο και το 70% των Ελλήνων καταναλωτών να ανησυχεί για την οικονομική του κατάσταση, τις επόμενες μέρες επανέρχεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ το μέτρο της μείωσης των τιμών κατά τουλάχιστον 5%, ωστόσο αρκετά διαφοροποιημένο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Της Γωγώς Κατσέλη 

Αρχικά, δε θα υπάρξει σχετική νομοθετική παρέμβαση, καθώς ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει καλέσει από τις αρχές Αυγούστου τις προμηθευτικές εταιρείες να βάλουν… πλάτη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και αυτές έχουν δηλώσει πρόθυμες να ρίξουν τις τιμές ώστε να ελαφρύνουν το καλάθι των νοικοκυριών. «Η πρωτοβουλία αυτή είναι εθελοντική και περιμένουμε από τις επιχειρήσεις να δώσουν σημαντικές μειώσεις στα προϊόντα προκειμένου να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του υπουργού», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης στο «ThePresident».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βιομηχανίες λόγω του έντονου ανταγωνισμού εκτιμάται ότι θα προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών πάνω από 5% και για διάστημα τουλάχιστον δύο μηνών, ενώ ανά τακτά διαστήματα, ενδεχομένως και ανά δύο εβδομάδες, θα ανανεώνουν τη λίστα προσθέτοντας και νέα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, ανάλογα με τη ζήτηση.

«Θα δούμε μια μικρή μείωση του πληθωρισμού, κυρίως των τροφίμων, τους επόμενους μήνες καθώς το ενδιαφέρον των εταιρειών για συμμετοχή στην πρωτοβουλία αυτή είναι έντονο», σημειώνει από την πλευρά του υψηλόβαθμο στέλεχος από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Από την πλευρά τους, οι αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων θα στηρίξουν αυτή την προσπάθεια, προβάλλοντας η καθεμία με τον τρόπο που θέλει τις μειώσεις τιμών των συνεργαζόμενων εταιρειών, είτε με ειδική σήμανση στα ράφια, είτε με διαφημιστική προβολή μέσω φυλλαδίων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να τα εντοπίσουν εύκολα.

«Η βασική αλλαγή στο μέτρο σε σχέση με πριν είναι ότι οι εταιρείες θα ανανεώνουν τη λίστα των προϊόντων που θα προσφέρουν με μειωμένη τιμή, χωρίς να αποσύρουν την έκπτωση από τα προηγούμενα, γιατί αλλιώς θα μιλούσαμε για προσφορές. Για αυτό και το διάστημα που ορίζεται εξαρχής είναι δύο μήνες. Επιπλέον, δεδομένου ότι η ζήτηση για κάποια προϊόντα αλλάζει ανάλογα με την εποχή, οι προμηθευτικές εταιρείες θα ανακοινώνουν μειωμένες τιμές σε αυτά τα προϊόντα που η κατανάλωση είναι αυξημένη», υπογραμμίζει στο «ThePresident» η ίδια πηγή.

Νέα παρέμβαση για προσφορές 

Πέρα όμως από το μέτρο της μείωσης της τιμής, το υπουργείο Ανάπτυξης συζητά με τα σούπερ μάρκετ και παρεμβάσεις για προσφορές, οι οποίες δημιουργούν σύγχυση στον καταναλωτή. Πρόκειται κυρίως για συνδυαστικές προσφορές που τρέχουν για τα ίδια προϊόντα μιας εταιρείας, τόσο με έκπτωση στο ένα είδος όσο και με τη μορφή «1+1», που όμως δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα.

Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει και παρεμβάσεις για την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων της αγοράς με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση των τιμών στα ράφια μακροπρόθεσμα. Στις προωθούμενες αλλαγές περιλαμβάνεται και η υποχρεωτική εξόφληση των προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε διάστημα έως 30 ημέρες από την έκδοση των τιμολογίων για ευαλλοίωτα προϊόντα και έως 60 ημέρες για τα υπόλοιπα είδη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ