today-is-a-good-day
22.6 C
Athens

Η Ελλάδα που θέλουμε – Γράφει ο Κυριάκος Μπερμπερίδης

Οι τρέχουσες μετρήσεις δείχνουν τη ΝΔ, ακόμα και στα δημοσκοπικά της χαμηλά, να καταγράφει ένα 30% ενώ και το ΠΑΣΟΚ φαίνεται να καπαρώνει πια τη δεύτερη θέση με τον Σύριζα να έχει παγιδευτεί σ ’ένα μη αναστρέψιμο σπιράλ πολιτικής απαξίωσης.

Του Κυριάκου Μπερμπερίδη *

Με την έννοια αυτή φαίνεται ότι επανερχόμαστε πια σε κάποια κανονικότητα, παρόμοια με αυτή των προ-μνημονιακών περιόδων αν και προσώρας κάθε πρόβλεψη είναι επισφαλής.

Σε πολύ πιο ασφαλή συμπεράσματα θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε μόνο αφού ξεκαθαρίσει το ρευστό πολιτικό σκηνικό στην αντιπολίτευση με τις εκλογές για την ηγεσία σε ΠΑΣΟΚ και Σύριζα, οπότε θα έχουμε καλύτερη εικόνα για το πού πάει το πράγμα και αν υπάρχουν μετατοπίσεις του εκλογικού σώματος, μόνιμες ή προσωρινές.

Ένα πάντως είναι σίγουρο, ότι το 2025 θα είναι χρονιά παραγωγής πολιτικής και αποτελεσμάτων που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα επ’ ωφελεία της κυβερνώσας παράταξης, πρωτίστως όμως της χώρας.

Μετά τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης που παραδίδεται σε 2 μήνες από τώρα, μέχρι το τέλος του 2025 παραδίδεται και η επέκταση προς Καλαμαριά, η Ε65 στο βόρειο τμήμα της, η Πατρών-Πύργου, το Κτηματολόγιο, το Τατόι, θα κυκλοφορούν 1000 νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μαζί με αυτά του φυσικού αερίου, ενώ θα έχουν αναβαθμιστεί και 90 νοσοκομεία και 156 κέντρα υγείας.

Και μέχρι το 2027 που είναι και εκλογική χρονιά, θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτρική διασύνδεση με Κρήτη και Κυκλάδες, θα έχει επεκταθεί ο Προαστιακός στα δυτικά προάστια, θα έχει κατασκευαστεί το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού με παράλληλη αναβάθμιση του Ελαιώνα, θα έχουν παραδοθεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης και η νέα περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη, θα έχουν ανακαινιστεί εκατοντάδες σχολεία και δεκάδες δικαστικά μέγαρα, θα έχουν παραδοθεί τρία νέα υπερσύγχρονα νοσοκομεία από το ίδρυμα Νιάρχος και πιθανότατα και το νέο Θεαγένειο, θα έχει ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου με έργα αξίας 1 δις, θα έχουν παραδοθεί τρεις φρεγάτες Belharra αλλά και 80 F-16 αναβαθμισμένα στην έκδοση Viper.

Μέχρι το 2030 η Ελλάδα θα διαθέτει 200 μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς, F16 Viper, Rafal, F35 και εκτιμάται ότι θα έχει υπεροπλία σε θάλασσα και αέρα.

Όλα αυτά ενώ παράλληλα θα προχωρούν τα έργα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στο Ελληνικό, στο νέο σταθμό ΚΤΕΛ και στα λιμάνια, ενώ θα ολοκληρώνονται και οι νέες σύγχρονες φυλακές στον Ασπρόπυργο.

Και όλα αυτά με εκτιμώμενη ανεργία κάτω από το 8%, με κατώτατο μισθό στα 1000 ευρώ, με χρέος κάτω από 130% αλλά και με μεγάλες ξένες επενδύσεις να ωριμάζουν.

Μπορεί σε μερικούς όλα τα παραπάνω να φαίνονται λίγα.

Μπορεί κάποιοι να πιστεύουν ότι ο Βελόπουλος, ο Βόβολης, η Λατινοπούλου, ο Νάτσιος, ο Κασιδιάρης και άλλα τέτοια παρατράγουδα, θα τα κατάφερναν καλύτερα.

Και μπορεί τέλος να γκρινιάζουν πολλοί για πολλά, άλλοτε δίκαια και άλλοτε άδικα.

Αλλά αν σκεφτεί κανείς τί παρέλαβε ο Μητσοτάκης το ’19 και το πού θα βρισκόμαστε σε τρία χρόνια από τώρα, θα καταλάβει ότι παρά τα όποια λάθη και τις όποιες καθυστερήσεις, το συνολικό έργο που παράγεται είναι τεράστιο.

Η Ελλάδα αλλάζει και το 2027 θα πληροί πια τα μέσα ευρωπαϊκά standards, πράγμα που μετά την δεκαετή οικονομική κρίση και την επέλαση των λαϊκιστών στην εξουσία, δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ούτε δεδομένο. Θα είναι η Ελλάδα που θέλουμε.

Και τότε ας κρίνουν οι πολίτες.

* Ο Κυριάκος Μπερμπερίδης είναι μέλος της Γραμματείας Προγράμματος και των Τομέων Υγείας &  Πολιτικής Υποστήριξης της Νέας Δημοκρατίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ