today-is-a-good-day
8.7 C
Athens

Κ.Πιερρακάκης: Για εμάς το σχολείο κινείται στο τρίπτυχο: Αλγοριθμική σκέψη, φαντασία και εθελοντισμός

Για τις επερχόμενες και τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία μίλησε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Για εμάς το σχολείο είναι ένα τρίγωνο: Αλγοριθμική σκέψη, φαντασία και εθελοντισμός, τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ χθες το βράδυ.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στις αλλαγές στη διδασκαλία των μαθημάτων της πληροφορικής, της λογοτεχνίας και της ενίσχυσης των κοινωνιολογικών μαθημάτων.

Ειδικότερα, για το μάθημα της λογοτεχνίας, ανέφερε ότι δίπλα στο σχολικό εγχειρίδιο θα μπουν κάποια πλήρη βιβλία κλασικής λογοτεχνίας και εκτίμησε ότι τα νέα βιβλία θα μπουν στις σχολικές αίθουσες, προς το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει μέριμνα και για τις σχολικές βιβλιοθήκες, προκειμένου να εμπλουτιστούν και να προωθηθεί μια πολιτική δανεισμού, φιλαναγνωσίας και λογοτεχνικών διαγωνισμών.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στην αναμόρφωση του μαθήματος της Πληροφορικής, επισημαίνοντας ότι φέτος θα υπάρχει ένα ψηφιακό νέο βιβλίο πληροφορικής στο Γυμνάσιο.

Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε ότι θα ενταχθεί την επόμενη σχολική χρονιά στην Α’ Λυκείου το μάθημα της Πολιτικής Οικονομίας.

Όσον αφορά τον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε σχετικά με το μέτρο «το κινητό στην τσάντα», ότι άπαξ και χρησιμοποιήσει ένας μαθητής το κινητό τηλέφωνο ή φανεί ότι κρατάει ένα κινητό θα υπάρχει «ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπειών».

Επιπλέον, ανέφερε ότι «άπαξ και βιντεοσκοπηθεί ένα παιδί σε μια πολύ ευαίσθητη στιγμή του, αυτός ο οποίος βιντεοσκοπεί το πρόσωπο, μαθητής ή μαθήτρια που βιντεοσκοπεί, θα αλλάζει σχολείο.

«Αυτά τα μέτρα από την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής, όπως υπήρχε στα δικά μας χρόνια, μέχρι μέτρα που αφορούν την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι ένα πλαίσιο συνεπειών που μας ζητούσαν κυρίως οι ίδιοι οι καθηγητές κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς», είπε ο κ. Πιερρακάκης και επεσήμανε ότι αυτά αποτελούν εργαλεία στα χέρια των εκπαιδευτικών.

Ακόμα αναφέρθηκε και στις αλλαγές που θα ισχύσουν για τις απουσίες λέγοντας ότι θα αλλάξει ο τρόπος που προσμετρώνται, προκειμένου «να μην έχουμε άδεια σχολεία και ειδικά άδεια Λύκεια κατά το τέλος της σχολικής χρονιάς σε κάποιες περιπτώσεις».

Ακόμη, σχετικά με το μέτρο της αποκατάστασης των ζημιών στα σχολεία από γονείς, διευκρίνισε ότι ο καταλογισμός της ζημιάς «θα ξεκινάει από τον σύλλογο διδασκόντων στο σχολείο, θα προστίθεται ο Δήμος στην εξίσωση γιατί τα σχολεία ανήκουν στους Δήμους και από κει και πέρα αν ο γονιός δεν θελήσει να πληρώσει τη συγκεκριμένη ζημιά, αυτό πλέον θα πηγαίνει στην εφορία και θα βεβαιώνεται από εκεί». Προανήγγειλε, επίσης, ότι θα υπάρξει μέριμνα και σχετικά με τις κτιριακές υποδομές.

Σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε ότι «πρέπει να ανοίξει διάλογος».

«Το Εθνικό απολυτήριο είναι κάτι που το μελετάμε. Πρέπει να κρατήσουμε τον χαρακτήρα του αδιάβλητο, αλλά από ‘κει και πέρα οφείλουμε να ενισχύσουμε και το Λύκειο, γιατί είναι σαφές ότι έχει αδυνατίσει υπέρ των πανελλαδικών εξετάσεων», είπε.

Τέλος, ανέφερε ότι τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα αρχίσουν τη λειτουργία τους τον Σεπτέμβριο του 2025. «Πρέπει να πετύχουμε τα καλύτερα δυνατά εκπαιδευτικά αποτελέσματα, να μην είμαστε φοβικοί. Η Ελλάδα πρέπει να μην φοβάται να ανοίγεται».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ