today-is-a-good-day
26.6 C
Athens

Ελευθέριος Βενιζέλος: Νέα αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 9,3% τον Ιούλιο

Υψηλές πτήσεις κατέγραψε και τον Ιούλιο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, καθώς η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 3,61 εκατ. επιβάτες παρουσιάζοντας άνοδο κατά 9,3% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023. Η εγχώρια κίνηση αυξήθηκε κατά 5,9% και η διεθνής κατά 10,8%, ενώ σε επίπεδο επταμήνου από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μετακινήθηκαν 17,62 εκατ. επιβάτες σημειώνοντας άνοδο κατά 14,6%. Ο αριθμός των πτήσεων το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024 έφτασε τις 150.344, αυξημένος κατά 12,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο του 2023.

Σημειώνεται πως η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προχώρησε σε αναθεώρηση των εκτιμήσεων για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του 2024 προβλέποντας ότι η αεροπορική κίνηση θα κινηθεί στα επίπεδα των 30 εκατ. επιβατών για το σύνολο του 2024.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη επενδυτικό σχέδιο που στοχεύει στην αναβάθμιση της δυναμικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045.

Το σχέδιο αυτό εκτιμάται πως στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.

Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:

1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.

2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης

3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP

4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ