today-is-a-good-day
27.5 C
Athens

Συνδυάζοντας αγροδιατροφή και τουρισμό δημιουργούμε μια νέα οικονομία

Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους πιο εξωστρεφείς και ανταγωνιστικούς τομείς της οικονομίας μας. Απασχολεί πάνω από 400.000 εργαζομένους, αποφέροντας έσοδα στην Πατρίδα μας, άνω των €20 δισ.

Του Γιώργου Στύλιου *

Με τον ελληνικό τουρισμό να έχει ξεπεράσει τα 32 εκατ. επισκεπτών το χρόνο, ο τομέας έχει σταθερές προοπτικές. Τώρα, όμως, είναι η ευκαιρία να πάμε ακόμα πιο μπροστά. Να αξιοποιήσουμε τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που διαθέτει.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον ελληνικό τουρισμό, αποτελεί η επένδυση στην ποιότητα. Η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η δ*ημιουργία ελκυστικών πακέτων διακοπών ικανών να καλύψουν τα θέλω ακόμα και των πιο απαιτητικών επισκεπτών.

Οφείλουμε να καινοτομούμε, να εξελισσόμαστε, μακριά από το παρωχημένο πια μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα». Η προώθηση μορφών θεματικού τουρισμού, όπως: ο θρησκευτικός, ο αλιευτικός, ο ορεινός, ορειβατικός, ο ιατρικός, και ο ιαματικός, διαφοροποιεί το τουριστικό μας προϊόν.

Στρέφει τον τομέα σε βιώσιμες και σύγχρονες εκδοχές τουρισμού, οι οποίες σέβονται την φυσιογνωμία του κάθε τόπου. Πρωτίστως απευθύνονται σε ταξιδιώτες που αναζητούν το φυσικό κάλλος και επιθυμούν να εξερευνήσουν την παράδοση και την ιστορία της κάθε περιοχής.

Φύση, πολιτισμός, ιστορία, αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας. Επενδύοντας και αξιοποιώντας τα μπορούμε να πετύχουμε τη χωρική και χρονική επέκταση του ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο μπορούμε να ακολουθήσουμε και μια ακόμα οδό, μετατρέποντας τον τουρισμό σε εργαλείο marketing και προώθησης της ελληνικής αγροδιατροφής.

Υπάρχουν και είδη θεματικού τουρισμού που είναι συνυφασμένα με την ελληνική παραγωγή. Ο οινοτουρισμός και ο αγροτουρισμός, για παράδειγμα, αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων, όπως το κρασί, το λάδι και τη φέτα.

Η σύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή και τη γαστρονομία είναι ένα μεγάλο στοίχημα και ένα αναξιοποίητο κεφάλαιο για τον πρωτογενή τομέα μας. Η μοναδική βιοποικιλότητα της πατρίδας μας και τα υψηλής θρεπτικής αξίας, υγιεινά και ασφαλή τρόφιμα που παράγει, αποτελούν δέλεαρ για να προσελκύσουμε επισκέπτες από το εξωτερικό.

Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται να διαμορφώσουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τον τουρισμό. Να οργανώσουμε σε clusters τις επιχειρήσεις τουρισμού ώστε να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες στους επισκέπτες.

Ο σύγχρονος ταξιδιώτης αναζητά ερεθίσματα στις διακοπές του. Παράλληλα, πέρα από τις παραλίες και τις φυσικές ομορφιές, θέλει να γνωρίσει την ιστορία, τους θρύλους, την παράδοση και τον πολιτισμό ενός τόπου.

Για παράδειγμα, οι παραλίες του Ιόνιου Πελάγους προσελκύουν χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Ένα πακέτο επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως η Νικόπολη στην Πρέβεζα ή η Αμβρακία στην Άρτα, προσφέρει αυτά τα ερεθίσματα και υποστηρίζει περιοχές με μικρή επισκεψιμότητα αλλά μεγάλες δυνατότητες.

Η Ελλάδα πλέον συγκαταλέγεται σταθερά στους 10 κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως. Θέση που μας δίνει την ευκαιρία να προχωρήσουμε στη διαφοροποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Να κάνουμε τις τομές που θα δημιουργήσουν μια νέα τουριστική οικονομία.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση. Εκσυγχρονίζοντας το πλαίσιο λειτουργίας του ελληνικού τουρισμού και ανοίγοντας νέα πεδία δράσης για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Με ένα στόχο, να πάμε ακόμα πιο ψηλά.

* Ο Γιώργος Στύλιος είναι Βουλευτής Άρτας ΝΔ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ