today-is-a-good-day
34.9 C
Athens

Υποψίες για πιθανή δολιοφθορά στο σύστημα κλιματισμού του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου 

Eνα τουλάχιστον περίεργο περιστατικό, που ίσως παραπέμπει ακόμα και σε δολιοφθορά, σύμφωνα με όσα έχουν συμπεράνει αστυνομικές πηγές, συνέβη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας. Κατά τη διάρκεια ελέγχου που έκανε ο ηλεκτρολόγος του μουσείου, διαπιστώθηκε πως τα καλώδια του συστήματος ψύξης (κλιματισμός) είχαν κοπεί. Οι πληροφορίες θέλουν τις εκτιμήσεις των  αστυνομικών να στρέφονται γύρω από πρόσωπο ή  πρόσωπα (ανθρώπινο χέρι είναι η ακριβής έκφραση που χρησιμοποιείται για την κοπή των καλωδίων).

Αυτό  αποκαλύφθηκε κατά τη συζήτηση στη Βουλή επίκαιρης ερώτησης της Τομεάρχου Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Κυριακής Μάλαμα για το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας, αλλά και για το σύνολο των ζητημάτων της μουσειακής πολιτικής, ύστερα από την μετατροπή των πέντε μεγάλων μουσείων σε νομικά πρόσωπα.

«Στην ερώτησή σας αναφέρεστε στο θέμα του κλιματισμού και της κλοπής των καλωδίων» είπε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη από το βήμα της Βουλής. «Όπως σας έχω απαντήσει προφορικά και περιστασιακά σας απάντησα και  γραπτά, ο ηλεκτρολόγος του Μουσείου, διενεργώντας προληπτικό έλεγχο στις μονάδες κλιματισμού και δοκιμαστικής λειτουργίας των ψυκτών, διαπίστωσε και ανέφερε βλάβη στο σύστημα των κλιματιστικών μονάδων, η οποία μάλιστα προκλήθηκε από ανθρώπινη παρέμβαση. Για το λόγο αυτό κινήθηκαν άμεσα οι αστυνομικές διαδικασίες, αφού στο Μουσείο έσπευσαν και η σήμανση και η μονάδα ΔΙ.ΑΣ. Κατά το λόγο της αρμοδιότητάς τους, πάντως, η βλάβη αποκαταστάθηκε πλήρως την ίδια μέρα που παρουσιάστηκε. Οι χώροι του Μουσείου διατηρούνται σε σταθερή θερμοκρασία 20 έως 25°C, όπως προβλέπεται και απαιτείται από τους όρους συντήρησης»

«Ο ηλεκτρολόγος του Μουσείου, διαπίστωσε και ανέφερε βλάβη στο σύστημα των κλιματιστικών μονάδων, η οποία προκλήθηκε από ανθρώπινη παρέμβαση» είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας της η υπουργός. Κινήθηκαν άμεσα οι αστυνομικές διαδικασίες, αφού στο Μουσείο έσπευσαν και η σήμανση και η μονάδα ΔΙΑΣ»

Παρότι η αναφορά της υπουργού ήταν για κάτι σημαντικό, και παρότι έγινε μνεία για «ανθρώπινη παρέμβαση» η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δεν ευαρεστήθηκε να τοποθετηθεί. Σαν να μην συνέβη τίποτα… Σαν να μην είναι άκρως ανησυχητικό ένα τέτοιο περιστατικό.

Κατά τα λοιπά, η Λίνα Μενδώνη τόνισε:

–Όλες οι αίθουσες στο Μουσείο είναι ανοιχτές στο κοινό και λειτουργούν καθημερινά από 8.30 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, εκτός της Τρίτης, που διενεργείται συντήρηση και καθαριότητα.

–Η διαδικασία και η έκδοση πρόσληψης προσωπικού από τον ΑΣΕΠ για το προσωπικό καθαριότητας, καθώς και για το προσωπικό φυλάκων και νυχτοφυλάκων είναι σε εξέλιξη. Το ζήτημα των προσλήψεων είχε εισαχθεί από τη γενική διευθύντρια στο Διοικητικό Συμβούλιο, Φεβρουάριο του 2024, οπότε συζητήθηκε και εγκρίθηκε από το Δ.Σ. Ωστόσο, για λόγους που ο ίδιος ο τότε Πρόεδρος γνωρίζει, δεν εξέδωσε και δεν δημοσίευσε στη «Διαύγεια» τις αντίστοιχες αποφάσεις, που όμως είναι προαπαιτούμενο, κατά το νόμο, για να υλοποιηθούν οι προσλήψεις. Μόλις δύο μέρες μετά την παραίτηση του Προέδρου και την αντικατάστασή του ξεκίνησαν όλες οι διαδικασίες.

«Μόλις προχτές, είπε η Υπουργός,  εγκρίθηκε ο οργανισμός του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως και των άλλων μουσείων και έχει ήδη αποσταλεί για συνυπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς. Ακολούθως, θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης»

Όπως και με  τα άλλα τέσσερα μουσεία, ολοκληρώνεται τώρα  η μετάβασή τους στο νέο καθεστώς προσλήψεων ως νομικά πρόσωπα που πλέον είναι, μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.

Τέλος, σχολίασε την παρατήρηση της βουλευτού ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «έσωσε τη χώρα». «Αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε σώσει τη χώρα», είπε η Λίνα Μενδώνη,, «πιστέψτε με, ο ελληνικός λαός θα είχε τη σοφία να σας έχει ξανακάνει κυβέρνηση. Επομένως, μη συζητάτε για το τι κάνατε και ποιοι οδήγησαν τη χώρα εκεί που την οδήγησαν».

Και κατέληξε λέγοντας: «τα 5 μουσεία θα λειτουργήσουν με τον υποδειγματικό τρόπο που λειτουργούν τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Διότι είτε το θέλετε είτε δεν το θέλετε, το Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο ήταν πρότυπο και στη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, είναι ένα από τα σημαντικότερα και πλέον δημοφιλή και αποτελεσματικά μουσεία, όχι της χώρας, αλλά σε ευρωπαϊκό και σε διεθνές επίπεδο – και όχι γιατί το λέω εγώ αλλά με βάση τις αντικειμενικές αξιολογήσεις από το εξωτερικό.»

Αγγελική Κώττη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ