today-is-a-good-day
10.2 C
Athens

Ποια «ατζέντα» προβάλλει το Μαξίμου ενόψει ευρωεκλογών. Γιατί πάει στον Καναδά ο Μητσοτάκης

Σχέδιο προεκλογικής εκστρατείας που περιλαμβάνει συναντήσεις με την ομογένεια στο εξωτερικό, αλλά και έμφαση σε ζητήματα καθημερινής πολιτικής στο εσωτερικό «μέτωπο», έχει αρχίσει να ξεδιπλώνει το Μαξίμου, ενόψει των ευρωεκλογών του Ιουνίου.

Του Κώστα Πασίση 

Ύστερα από ένα μπαράζ τολμηρών μεταρρυθμίσεων, όπως ο πολιτικός γάμος των ομόφυλων και η ίδρυση των μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ, η κυβέρνηση φαίνεται ότι κάνει στροφή σε ένα κοινωνικό αφήγημα και στα προβλήματα καθημερινότητας των πολιτών.

«Καυτά» ζητήματα όπως η αντιμετώπιση της ακρίβειας, τα θέματα υγείας και ασφάλειας, βρίσκονται εκ νέου στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού.

Βασικός στόχος η ενίσχυση του μηνύματος για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας και την κοινωνική πρόνοια για τους οικονομικά ασθενέστερους.

Το πρώτο, η οικονομική ανάπτυξη, «κουμπώνει» απόλυτα με το δημοσίευμα του Economist που κατατάσσει την Ελλάδα ως την πρώτη χώρα στην μεταβολή του δείκτη επιχειρηματικού περιβάλλοντος. 

Όπως αναφέρεται: «η Ελλάδα καταγράφει την μεγαλύτερη βελτίωση στο επιχειρηματικό περιβάλλον την τρέχουσα περίοδο». «Αυτό αντανακλά τα αποτελέσματα μίας φιλικής προς την επιχειρηματικότητα κυβέρνησης από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, η οποία διανύει τώρα τη δεύτερη θητεία της και η οποία έχει αναλάβει μεταρρυθμίσεις, έχει περικόψει φόρους και έχει ενισχύσει την επιχειρηματική εμπιστοσύνη»

Αυτό ήταν ένα καλό… δώρο για την κυβέρνηση, που στηρίζει πολλά στο «πολιτικό story» της ανάπτυξης και της σύγχρονης Ελλάδας…

Το δεύτερο, η κοινωνική πρόνοια και η κρατική μέριμνα για τους ευάλωτους, σχετίζεται με τη διαρκή μάχη για την καταπολέμηση της ακρίβειας που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα των νοικοκυριών, σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις.

Σε αυτό το «πεδίο» η κυβέρνηση φαίνεται ύστερα από πολλούς μήνες να έχει να πει κάτι αρεστό στους πολίτες.

Όπως επισήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών «τα τέσσερα μέτρα κατά της ακρίβειας που τέθηκαν σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου ήδη έχουν ξεκινήσει να αποδίδουν με μειώσεις τιμών σε βασικά προϊόντα».

Επισημαίνεται ότι τα μέτρα στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Μαρινάκης είναι το  πλαφόν στο κέρδος για βρεφικό γάλα, που έφεραν μειώσεις τιμών έως 15%. Η αποτροπή  αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, που έφθασαν στο 76% και όλοι αντιλαμβάνονται το επίπεδο της αισχροκέρδειας…

Ο υποχρεωτικός καθαρός προσδιορισμός τιμών για νωπά προϊόντα και το «καλάθι του νοικοκυριού» αλλά και της «Σαρακοστής» που έτυχαν καλής υποδοχής από τα νοικοκυριά, παρά τις επικρίσεις και το χλευασμό του μέτρου από την Αντιπολίτευση.

Η Κυβέρνηση, όμως, έχει αρχίσει να «παίζει» πολιτικά και τη μείωση στους λογαριασμούς ρεύματος, λόγω βέβαια και της αποκλιμάκωσης των τιμών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, που ευνόησε το αρμόδιο υπουργείο.

Σημειώνεται ότι οι λογαριασμοί ρεύματος ήταν και παραμένουν σε ένα βαθμό μεγάλός «βραχνάς» για τα νοικοκυριά. 

Ωστόσο σήμερα έχει λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και παρατηρείται πτώση των τιμολογίων σε επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Βασικό «όπλο» της κυβέρνησης ενόψει των ευρωεκλογών είναι η επικείμενη, τέταρτη, αύξηση του κατώτατου μισθού που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες και θα συμβάλει στην περεταίρω αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Οι επαφές Μητσοτάκη στον Καναδά

Όσον αφορά τον προεκλογικό σχεδιασμό για την προσέγγιση των ομογενών στο εξωτερικό, τα πράγματα είναι πιο εύκολα για το εκλογικό επιτελείο του Μαξίμου που επενδύει πολλά στην κινητοποίηση της  συγκεκριμένης κατηγορίας ψηφοφόρων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί στις 24 Μαρτίου το Μόντρεαλ, όπου και θα έχει επίσημη συνάντηση με τον Καναδό Πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό και στις 25 Μαρτίου το Τορόντο. 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Μόντρεαλ και στο Τορόντο ο Πρωθυπουργός θα έχει την ευκαιρία να συναντηθεί απευθείας με την Ομογένεια, να ακούσει τις ανησυχίες και τις ανάγκες της, και να δείξει την υποστήριξή του προς αυτήν.

Ακόμη θα συναντηθεί με ομάδα Καναδών επενδυτών που εκπροσωπούν τράπεζες, επενδυτικούς φορείς, εταιρείες ακινήτων και Logistic centers. 

Όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «ο  Καναδάς είναι ένας από τους 10 μεγαλύτερους επενδυτές στην Ελλάδα, αλλά υπάρχει ακόμα ευρύ πεδίο για επενδύσεις, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των υποδομών, των logistic centers και των αγροδιατροφικών προϊόντων».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ