Ελαφρώς μειωμένες πωλήσεις στην ελληνική αγορά έφερε η καθυστέρηση της έλευσης των Αποκριών στον όμιλο Jumbo τον Φεβρουάριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, ενώ στη ρουμανική και βουλγαρική αγορά, οι πωλήσεις παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό αύξησης.
Της Γωγώς Κατσέλη
Αναλυτικά, στην Ελλάδα, τον Φεβρουάριο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν μείωση κατά 8% περίπου, καθώς πέρυσι ο Φεβρουάριος περιελάβανε και τις πωλήσεις που σχετίζονται με τον εορτασμό των Αποκριών. Συνολικά για το πρώτο δίμηνο του έτους 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 3% περίπου σε σχέση με το 2023.
Στην Κύπρο, οι τζίρος των καταστημάτων τον Φεβρουάριο περιορίστηκε κατά 12%, για τον ίδιο λόγο που υποχώρησε και στην Ελλάδα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο για τους πρώτους δύο μήνες του 2024 μειώθηκαν κατά περίπου 7%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στον αντίποδα, στη Βουλγαρία οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά 13% τον Φεβρουάριο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ σε επίπεδο διμήνου ο τζίρος βελτιώθηκε κατά 11%.
Διψήφιο ποσοστό αύξησης παρουσίασαν οι πωλήσεις της Jumbo και στη Ρουμανία, καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος σημειώνοντας άνοδο κατά 15% τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ για τους πρώτους δύο μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σχετικά με τις ανατιμήσεις που έχουν προκληθεί λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ο όμιλος επισημαίνει ότι έχει διακόψει την προμήθεια των προϊόντων που οι τιμές τους έχουν αυξηθεί σημαντικά. «Ο όμιλος συνεχίζει την πελατοκεντρική του στρατηγική επιλέγοντας να απορρίπτει την προμήθεια προϊόντων των οποίων οι τιμές αυξάνονται παράλογα εξαιτίας συγκυριακών παραγόντων. O όμιλος Jumbo επιμένει να διατηρεί τις τιμές των προϊόντων, σε επίπεδα συμβατά με την εξέλιξη των εισοδημάτων των καταναλωτών, ελπίζοντας σε αποκλιμάκωση των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και κατά συνέπεια σταθεροποίση των τιμών», αναφέρει σχετική ανακοίνωση.
Η διοίκηση του ομίλου, παραμένοντας προσηλωμένη στην απόφασή της για διανομή μερίσματος 0,6 ευρώ ανά μετοχή, επιμένει στις εκτιμήσεις της για αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών, τη φετινή χρονιά, της τάξης +8% έως +10%.