Η ίδρυση μη Κρατικών μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων είναι μια εμβληματική μεταρρύθμιση, διότι απελευθερώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πατρίδα μας από ιδεοληψίες δεκαετιών και αγκυλώσεις του παρελθόντος. Είναι και μια επιβεβλημένη μεταρρύθμιση, γιατί κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές φεύγουν από την Ελλάδα για να σπουδάσουν σε μη κρατικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και αρκετοί εξ’ αυτών δεν επιστρέφουν ποτέ πίσω.
Του Θεόδωρου Καράογλου *
Σκεφτείτε μονάχα ότι περισσότερα από 40.000 Ελληνόπουλα σπουδάζουν σήμερα στο εξωτερικό, εκ των οποίων 18.000 στην Κύπρο, περίπου 9.500 στη Μεγάλη Βρετανία και άλλα 4.200 στη Βουλγαρία. Γιατί, λοιπόν, να μην επαναπατρίσουμε αυτά τα παιδιά ώστε να σπουδάζουν στον τόπο τους; Γιατί να μην ανακουφίσουμε τις οικογένειες τους από τα σημαντικά έξοδα; Γιατί, σε τελική ανάλυση, η πατρίδα μας να μην καταστεί με αξιώσεις χώρα παροχής ανταγωνιστικών υπηρεσιών εκπαίδευσης, προσελκύοντας χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο; Γιατί, δηλαδή, από χώρα εξαγωγής φοιτητών να μην γίνει χώρα εισαγωγής φοιτητών;
Το ζήτημα δεν είναι ταξικό, όπως προσπαθούν να το παρουσιάσουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά θέμα συντονισμού με την πραγματικότητα. Δεν νοείται να συζητούμε για την εκπαίδευση του 2030 με όρους, φρασεολογία και επιχειρήματα του 1974. Όπως είναι υποκρισία να παριστάνουν τους τιμητές των δημόσιων πανεπιστημίων εκείνες και εκείνοι που έχουν αποφοιτήσει από ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια ή στέλνουν τα παιδιά τους σε αυτά, αλλά και εκείνες και εκείνοι που ενώ στην Ελλάδα τάσσονται κατά των μη κρατικών ΑΕΙ, διδάσκουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Κύπρο και το εξωτερικό.
Απέναντι σε όσους ασκούν πολιτική κομματικού ή προσωπικού συμφέροντος, η Νέα Δημοκρατία επιλέγει συνειδητά να υλοποιεί εθνική πολιτική. Δεν βλέπουμε τους φοιτητές ως “πελάτες”, αλλά ως ενεργούς πολίτες που πρέπει να αποκτήσουν γνωστικά εφόδια που θα τους επιτρέψουν να διαπρέψουν και να σηκώσουν την Ελλάδα ψηλότερα. Και επειδή είναι καιρός να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, παρά τη διαρκή προσπάθεια της Αριστεράς να μπολιάσει την κοινωνία με τα κλισέ και τους μύθους της, το αφήγημα ότι δήθεν ο ερχομός των ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των δημόσιων, δεν έχει δράκο. Και αυτό, γιατί το 70% των άρθρων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται στην ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου.
Ποτέ ξανά καμία κυβέρνηση στο παρελθόν δεν ενίσχυσε τόσο πολύ την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της. Σήμερα, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ από εθνικούς και άλλους πόρους είναι διπλάσια αυτής του 2018, φτάνοντας το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια έγιναν 25.000 διορισμοί δασκάλων και καθηγητών. Την ίδια ώρα διπλασιάστηκαν τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια πέρασαν στην ψηφιακή εποχή με διαδραστικούς πίνακες παντού, ενισχύουμε την επαγγελματική εκπαίδευση προσφέροντας εξειδικευμένη γνώση και σίγουρη απασχόληση και αναβαθμίσαμε το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ως κέντρο δια βίου μάθησης.
Και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, η δημιουργία μη Κρατικών μη Κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην πατρίδα μας θα προχωρήσει μέσα από αυστηρές οικονομικές και εκπαιδευτικές προδιαγραφές. Δεν πρόκειται, λοιπόν, για… βιομηχανία παραγωγής πτυχιούχων, αλλά για ένα ιστορικό βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πατρίδα μας. Και στην πράξη αποδεικνύεται ποιά κόμματα λειτουργούν με μεταρρυθμιστική πυξίδα και ποιά συγκρούονται με την πραγματικότητα, η οποία τους προσπερνά.
* Ο κ. Θεόδωρος Γ. Καράογλου είναι Βουλευτής ΝΔ Β’ Θεσσαλονίκης