today-is-a-good-day
15.5 C
Athens

Έρχονται μειώσεις τιμών σε απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής – Κατά 10% χαμηλότερη η τιμή του βρεφικού γάλακτος από 1η Μαρτίου

Μειώσεις της τάξεως του 16% σε απορρυπαντικά, καθαριστικά, είδη προσωπικής υγιεινής και προϊόντα βρεφικής περιποίησης περιλαμβάνουν οι τιμοκατάλογοι που έχουν αποστείλει οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ, ενόψει της εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας που τίθενται σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου. 

Της Γωγώς Κατσέλη

Σύμφωνα με στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, οι μειώσεις σε ορισμένα από αυτά τα είδη ξεπερνούν ακόμα και το 30%, ωστόσο μένει να φανεί σε τι τιμές θα φτάσουν στο ράφι από τον ερχόμενο μήνα. 

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα μέτρα αφορούν στον περιορισμό των εκπτώσεων κατά 30% που παρέχουν οι προμηθευτές με αντίστοιχη πτώση των τιμών στα ράφια κι έχει ως στόχο να βάλει φρένο στις παραπλανητικές προσφορές και να ενισχύσει τη διαφάνεια των τιμών. Στο μέτρο αυτό υπάγονται τα απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, τα καθαριστικά επιφανειών, οι χλωρίνες καθώς και τα είδη προσωπικής υγιεινής, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές πάνες και προϊόντα εμμήνου ρύσεως. 

Πάντως, παρά το γεγονός ότι μπαίνει «κόφτης» στις προσφορές, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν συνηθίσει να ψωνίζουν υπό το καθεστώς προωθητικών ενεργειών. «Πάνω από τα μισά προϊόντα στην Ελλάδα πωλούνται κάτω από κάποια προωθητική ενέργεια. Μεσοσταθμικά η έκπτωση που λαμβάνουν από τις προσφορές είναι περίπου 12%-13% της δαπάνης τους. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι εταιρείες θα συνεχίσουν τις επιθετικές προσφορές, προκειμένου να διατηρήσουν τα μερίδια τους», επισημαίνει στο «The President» υψηλόβαθμο στέλεχος σούπερ μάρκετ. 

Για παράδειγμα, σαμπουάν που σήμερα έχει αρχική τιμή 7 ευρώ και πωλείται σε προσφορά “1+1 δώρο” με τους καταναλωτές να πληρώνουν ουσιαστικά 3,5 ευρώ ανά τεμάχιο, από 1η Μαρτίου θα διατίθεται με αρχική τιμή 5,5 ευρώ. Αν η εταιρεία συνεχίσει με την ίδια ένταση τις προωθητικές ενέργειες, η τιμή για τον τελικό καταναλωτή θα πέσει στα 2,75 ευρώ, διαφορετικά οι καταναλωτές θα το πληρώνουν ακριβότερα. 

Επίσης, απορρυπαντικό που σήμερα έχει αρχική τιμή 10 ευρώ και πωλείται μόνιμα σε προσφορά στην τιμή των 5 ευρώ, οι βιομηχανίες θα ρίξουν την τιμή του τιμοκαταλόγου στα 7 ευρώ και στη συνέχεια, εφόσον το επιθυμούν, θα κάνουν περαιτέρω έκπτωση.

«Ενώ οι εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια είχαν μια αρχιτεκτονική τιμών στην Ελλάδα με σχετικά ψηλές τιμές, αλλά και μεγάλες προσφορές στη διάρκεια όλου του χρόνου, η νέα αρχιτεκτονική τιμών στηρίζεται σε πιο χαμηλές τιμές και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί για τον καταναλωτή και στο ράφι δεδομένου ότι αυτό που δεν γνωρίζουμε τώρα είναι ποιο θα είναι το εύρος των προσφορών», επισημαίνει άλλη πηγή του λιανεμπορίου τροφίμων. 

Ωστόσο, επισημαίνει ότι χρειάζεται ένας εύλογος χρόνος για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα τόσο για την πολιτική των προσφορών που θα ακολουθήσουν οι εταιρείες όσο και για την καταναλωτική συμπεριφορά. 

Σε ό,τι αφορά στο μέτρο της τρίμηνης απαγόρευσης προσφορών σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί από την 10η Ιανουαρίου και μετά, εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ υπογραμμίζουν ότι όχι μόνο έχουν παγώσει οι ανατιμήσεις, αλλά πολλές εταιρείες που είχαν ανακοινώσει αυξήσεις, της ανακάλεσαν. 

Τέλος, ως προς το βρεφικό γάλα, με την επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο 7%, εκπρόσωποι των γαλακτοβιομηχανιών αναφέρουν ότι από την 1η Μαρτίου οι τιμές στο ράφι θα μειωθούν κατά μέσο όρο κατά 10%. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ