«Στη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα για τη σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου έδωσε έμφαση» σύμφωνα με κύκλους της πλειοψηφίας στην εξεταστική για τα Τέμπη, στη διάρκεια της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή στη Βουλή ο Χρήστος Διονέλης, ο οποίος την περίοδο 2015-2019 κατείχε διευθυντικές θέσεις στην ΕΡΓΟΣΕ, όπως αυτή του διευθύνοντα συμβούλου.
«”Κανένα σύστημα δεν μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη”, είπε χαρακτηριστικά αναφέροντας ως παράδειγμα, δυστύχημα που συνέβη στην Ολλανδία μια εβδομάδα μετά το δυστύχημα των Τεμπών με έναν νεκρό και τριάντα τραυματίες» αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι.
Σημειώνουν επίσης τα εξής:
«Σύμφωνα με τον κ. Διονέλη, ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης, ο οποίος προβλέπει την κίνηση των τρένων με συστήματα και χωρίς συστήματα, αποτελεί την καρδιά του σιδηροδρόμου σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα. Ο σιδηρόδρομος είναι το κατεξοχήν μέσο που βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα, είπε. “Η 100% ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου δεν βασίζεται στα συστήματα” επανέλαβε στη διάρκεια της κατάθεσής του.
Για το δυστύχημα στα Τέμπη, εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι συνέβη σε διπλή γραμμή: “Όταν έχουμε διπλή γραμμή και υπάρχει μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, αυτό είναι πρωτάκουστο. Αυτό φεύγει από τα όρια”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Παρότι υποστήριξε ότι δεν θέλει να αποδώσει συγκεκριμένες ευθύνες, ο κ. Διονέλης αναφέρθηκε στον σταθμάρχη ο οποίος, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έβλεπε για τέσσερα λεπτά στο τοπικό σύστημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν στην κάθοδο».
«Ερωτώμενος επανειλημμένα για την έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, όπως να κλείσουν κάποιοι σταθμοί ή να σταματήσει η λειτουργία τμήματος του δικτύου για κάποιες ώρες, αλλά δεν μπορεί να προκαλέσει ένα τέτοιο δυστύχημα» προσθέτουν οι κύκλοι της πλειοψηφίας.
Αναφέρουν, τέλος, ότι: «Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ τόνισε τη μεγάλη τεχνογνωσία της εταιρείας, αναφέροντας ότι έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμούς (π.χ. Αίγυπτο, Τουρκία) και υλοποιήσει έργα ύψους 7 δισ. ευρώ στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του έργου σηματοδότησης στην Ποντγκόριτσα (Μαυροβούνιο), χτίζοντας ένα καλό brand name, το οποίο όπως δήλωσε χαρακτηριστικά “θα ήταν κρίμα να καταργηθεί εντελώς σε μια νύχτα”. Επιμένοντας στο ισχυρό brand name, προσέθεσε ότι υπάρχουν κορυφαίοι μηχανικοί στην ΕΡΓΟΣΕ οι οποίοι είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό».