Τον προγραμματισμό της για την κλήση των επόμενων μαρτύρων – μέχρι και τις 20 Φεβρουαρίου 2024 – αποφάσισε, μετά από πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας, η εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Σύμφωνα με τον εισηγητή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη, ο κατάλογος αυτός θα είναι ανοιχτός για διεύρυνση, με βάση και τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις καταθέσεις των (κάτωθι) μαρτύρων.
-Τρίτη, 23/1/2024, οι συνδικαλιστές-εργαζόμενοι Ιω. Ντίτσας και Παν. Παρασκευόπουλος και ο κ. Χρήστος Διονέλης, επικεφαλής ΕΡΓΟΣΕ 2015-2019
-Τετάρτη, 24/1/2024, η κα Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος της προσωρινής διοίκησης συλλόγου οικογενειών θυμάτων και ο κος Ανδρέας Αλκανιώτης, επιζήσας
-Πέμπτη, 25/1/2024, οι κκ Παναγιώτης Θεοχάρης, Πρόεδρος ΤΡΑΙΝΟΣΕ 2016-2018 και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ 2018-2019 και Maurizio Capotorto, Διευθύνων Σύμβουλος ΤΡΑΙΝΟΣΕ 2021-σήμερα
-Τρίτη, 30/1/2024, οι κκ Βασίλης Προφυλίδης και Χρήστος Πυργίδης από την Ειδική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων (επιτροπή Γεραπετρίτη)
-Τετάρτη, 31/1/2024, οι κκ Ιωάννης Χαλκιάς της επιτροπής Γεραπετρίτη, και Σπύρος Πατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ 2020-2023
-Πέμπτη, 1/2/2024, οι κκ Π. Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ και Αθανάσιος Κοτταράς, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ 2020-2022
-Τρίτη, 6/2/2024, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης, Αν. Υπουργός και Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών 2015-2019
-Τετάρτη, 7/2/2024, οι κκ Χρόνης Ακριτίδης, Πρόεδρος ΕΡΓΟΣΕ 2019-2020 και Δημήτριος Τσοτσορός, Διευθυντής Έργων ΕΡΓΟΣΕ
-Πέμπτη, 8/2/2024 οι κκ Χρήστος Βίνης, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ 2019-2020 και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ 2020-2023 και Γεώργιος Λασπονίκος, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών ΕΡΓΟΣΕ
-Τρίτη, 13/2/2024, ο κ. Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών 2019-2023
-Τετάρτη, 14/2/2024, η κα Αλεξάνδρα Ρογκάκου και ο κ. Αγγ. Μπίνης από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας
-Πέμπτη, 15/2/204, οι κκ Κ. Αγοραστός, τ. περιφερειάρχης Θεσσαλίας και Σπ. Καραβάκης από την κοινοπραξία ALSTOM
-Τρίτη, 20/2/2024, ο κ. Θ. Πλεύρης, πρ. Υπουργός Υγείας.
Από πλευράς αντιπολίτευσης, ζητήθηκε να διευρυνθεί ο κατάλογος με μάρτυρες όπως ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κ. Γενιδούνιας, που ζήτησε ο ίδιος σήμερα, να καταθέσει στην επιτροπή.
Δεν εξηγείται το ατύχημα, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης
Την άποψη ότι το τραγικό ατύχημα των Τεμπών «δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης» και μάλιστα σε διπλή γραμμή, διατύπωσε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017), Αθανάσιος Βούρδας, καταθέτοντας ως μάρτυς στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». «Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία. Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή» είπε ο κ. Βούρδας.
Όσο για τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, είπε ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο: «Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν γενικό κανονισμό κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Όπως είπε, στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας.
Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: «Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».