today-is-a-good-day
18.3 C
Athens

«Φρένο» στις εξωφρενικές τιμές του βρεφικού γάλακτος και στις πλασματικές προσφορές – Ποια μέτρα κατά της ακρίβειας ανακοινώνονται σήμερα 

Νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, η οποία παραμένει το νούμερο ένα πρόβλημα για τα νοικοκυριά, αλλά και η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, ανακοινώνει σήμερα στις 12 ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Στην αιχμή του δόρατος θα βρίσκονται το βρεφικό γάλα, που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην Ελλάδα πωλείται έως και 213% ακριβότερα σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και οι προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και ειδικά σε απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, που έχουν μόνιμο χαρακτήρα και κρίνονται ως παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Της Γωγώς Κατσέλη 

Τα νέα όπλα που ετοιμάζεται να βάλει η κυβέρνηση στη φαρέτρα της για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό και την κερδοσκοπία προανήγγειλε ουσιαστικά ο πρωθυπουργός κατά την εισήγησή του στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο της χρονιάς. Μάλιστα, σήμερα στις 10 το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα προεδρεύσει σε σύσκεψη για τα μέτρα κατά της ακρίβειας, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Για το βρεφικό γάλα, σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο θέλει την επιβολή ήπιας διατίμησης, δηλαδή τον καθορισμό ανώτατης τιμής πώλησης, ώστε να κλείσει η ψαλίδα με τις υπόλοιπες χώρες και να ελαφρύνει τους νέους γονείς που καλούνται κάθε μήνα να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τη διατροφή των μωρών τους. Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει βάλει στο τραπέζι και διάφορα εργαλεία, με τα οποία θα μπορούσε να μπει φρένο στην τακτική των παιδιάτρων να προωθούν συγκεκριμένες μάρκες βρεφικού γάλακτος στους γονείς. «Ένας από τους βασικούς λόγους που οι τιμές των προϊόντων αυτών είναι τόσο υψηλές είναι το γεγονός ότι οι παιδίατροι συστήνουν συγκεκριμένες μάρκες για τη σίτιση των βρεφών και δεν υπάρχει ανταγωνισμός ώστε να ρίξουν οι εταιρείες στις τιμές. Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι που μπορεί να περιορίσει την πρακτική αυτή και να οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των τιμών», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης στο «The President». Επιπλέον, αναμένεται η επιβολή υψηλών προστίμων σε πολυεθνικές εταιρείες που παράγουν και εμπορεύονται βρεφικό γάλα, καθώς μετά από ελέγχους που διενήργησε η ΔΙΜΕΑ, διαπιστώθηκαν φαινόμενα αισχροκέρδειας σε βάρος των καταναλωτών.

Πλασματικές εκπτώσεις 

Στο μέτωπο των πλασματικών προσφορών, στο κάδρο των παρεμβάσεων μπαίνουν τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, βρεφικές πάνες κλπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα μέτρα που συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να εφαρμοστεί είναι αυτό που ισχύει για τις εκπτώσεις στην υπόλοιπη αγορά. Δηλαδή η προσφορά που θα κάνει το σούπερ μάρκετ να λαμβάνει ως τιμή αναφοράς τη χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών, ενώ ως προς τις προσφορές 1+1 δώρο, δεν αποκλείεται να υπάρξει ειδική αγορανομική διάταξη που θα επιβάλλει στις αλυσίδες -πέρα από τις προσφορές- να πουλά και μεμονωμένο το προϊόν στο ράφι, ή να  διαθέτει για ένα διάστημα το προϊόν που είναι σε προσφορά και με την αρχική, «φουσκωμένη» τιμή.

Μια ακόμα παρέμβαση, που μένει να φανεί αν τελικά θα υλοποιηθεί, είναι το υπουργείο Ανάπτυξης, να υποχρεώσει τις βιομηχανίες να μειώσουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων σε επίπεδα που ανταποκρίνονται στο πραγματικό τους κόστος και εν συνεχεία, εφόσον το επιθυμούν, να κάνουν επιπλέον έκπτωση. «Αν ένα απορρυπαντικό έχει αρχική τιμή 10 ευρώ και πωλείται μόνιμα σε προσφορά στα 5 ευρώ, η βιομηχανία θα πρέπει να προσαρμόσει το τιμολόγιο της στα 7 ευρώ και αν θέλει τα 2 ευρώ να είναι η έκπτωση που κάνει επί της αρχικής τιμής», σημειώνουν πηγές του αρμόδιου υπουργείου στο «The President».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ