today-is-a-good-day
12.2 C
Athens

Έρχεται στην Ελλάδα η αυτοβιογραφία της Μπρίτνεϊ Σπίαρς – Ξεπέρασε το 1 εκατ. πωλήσεις στις ΗΠΑ

Περισσότερα από ένα εκατομμύρια αντίτυπα από τη αυτοβιογραφία της Μπρίτνεϊ Σπίαρς “Η Γυναίκα Μέσα μου”, πουλήθηκαν ήδη στην αμερικανική αγορά, μόλις μια εβδομάδα από την κυκλοφορία του βιβλίου. Οι εκδότες, εκτός από πάρτι, κάνουν ανατύπωση προσθέτοντας 300.000 αντίτυπα στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Σύμφωνα με τα δεδομένα, το βιβλίο  έσπασε όλα τα ρεκόρ και έγινε best seller ήδη από τις προπωλήσεις του. Στην Ελλάδα θα κυκλοφορήσει στις 13 Νοεμβρίου, από τον εκδοτικό οίκο athensbookstore, ο οποίος έχει δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να προπαραγγείλει την έκδοση.

Η Γυναίκα μέσα μου είναι μια γενναία και εντυπωσιακά συγκινητική αφήγηση για την ελευθερία, τη διασημότητα, τη μητρότητα, την επιβίωση, την εμπιστοσύνη και την ελπίδα. Γραμμένο με ειλικρίνεια και χιούμορ, το συγκλονιστικό βιβλίο της Spears φωτίζει τη δύναμη του έρωτα και της μουσικής- και πόσο σημαντικό είναι να μπορεί μια γυναίκα να πει επιτέλους την ιστορία της, με τους δικούς της όρους.

Τον Ιούνιο του 2021, όλος ο κόσμος άκουγε καθώς η Britney Spears μιλούσε στο δικαστήριο. Ο αντίκτυπος του να μοιράζεται τη φωνή της – την αλήθεια της – ήταν θετικός αδιαμφισβήτητα,  και άλλαξε την πορεία της ζωής της και τις ζωές αμέτρητων άλλων. Το The Woman in Me, όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος,  αποκαλύπτει για πρώτη φορά το απίστευτο ταξίδι της – και τη δύναμη ψυχής μιας από τις μεγαλύτερες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής.

Υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες σταρ του πλανήτη. Η Μπρίτνεϊ Σπίαρς μεσουρανούσε τη δεκαετία των ‘90s. Κάθε παιδί που σεβόταν τον εαυτό του είχε αφίσα της στο δωμάτιό του κρεμασμένη. Απασχολούσε τα διεθνή Μέσα τόσο για την καριέρα της, όσο και για την προσωπική της ζωή. Οι παπαράτσι την ακολουθούσαν παντού, όλοι ήθελαν ένα ντοκουμέντο που θα πουλούσε τρελά. Εκείνη την εποχή μάλλον δεν υπήρχε άνθρωπος που να μην ήταν σίγουρος πως η πριγκίπισσα της ποπ θα απογειωνόταν στο μέλλον. Αντ’ αυτού η ιστορία της ζωής της γράφτηκε διαφορετικά, όμως για εκείνη όλα αποτελούν μαθήματα.

Στο βιβλίο η σταρ περιγράφει όλα όσα βίωσε από την απαρχή της καριέρας της, τις σχέσεις της, τις πιο σκοτεινές περιόδους της, την κηδεμονία από τον πατέρα της, μέχρι τελικά να σπάσει τα δεσμά και να νιώσει πάλι ελεύθερη.

Όπως συνέβη με άλλα πρόσφατα ευπώλητα, τα 1,1 εκατομμυρία πωλήσεων περιλάμβαναν και αγορές του ηχητικού βιβλίου. Τα απομνημονεύματα διάβασε η ηθοποιός Michelle Williams, ενώ η ίδια η Spears διάβασε μια σύντομη εισαγωγή. «Εβαλα την καρδιά και την ψυχή μου στα απομνημονεύματά μου και είμαι ευγνώμων στους θαυμαστές και τους αναγνώστες μου σε όλο τον κόσμο για την αμέριστη υποστήριξή τους» είπε.

Στις 275 σελίδες  του, το “The Woman in Me” περιλαμβάνει τις αναμνήσεις της Spears από την παιδική της ηλικία, τότε που μεγάλωνε στη μικρή πόλη Kentwood της Λουιζιάνα, τα πρώτα της χρόνια στο “The Mickey Mouse Club” και τη σκληρή δουλειά της στο στούντιο ηχογράφησης για την παραγωγή του πρώτου της άλμπουμ.

Οι πιο πολυσυζητημένες αποκαλύψεις  επικεντρώνονται στη σχέση της με τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ — κατά την οποία, γράφει, έκανε έκτρωση αφού είπε ότι ήταν πολύ μικροί για να γίνουν γονείς. Το βιβλίο συχνά επιστρέφει στις προκλήσεις του να ζει κάτω από έντονο δημόσιο έλεγχο, ιδιαίτερα όταν αφορούσε το σώμα της, τη σεξουαλικότητά της, τις σχέσεις της και την ανατροφή των δύο γιων της.

Είναι ο πρώτος πλήρης απολογισμός της Spears για τα 13 χρόνια της υπό κηδεμονία, η οποία χορηγήθηκε στον πατέρα της, James P. Spears, το 2008. Ένας δικαστής τερμάτισε τη νομική διευθέτηση το 2021. Στα απομνημονεύματα, η σταρ περιγράφει μια ενηλικίωση κατά την οποία το προσωπικό ασφαλείας της χορηγούσε τα φάρμακά της και έβαλε γονικό έλεγχο στο iPhone της.

Το «The Woman in Me» αποκαλύπτει πολλά για τη ζωή της στο προσκήνιο και μετριάζει την πίκρα που δοκίμασε με μια διαρκή, επίμονη αισιοδοξία.

Η φράση «πες την αλήθεια σου» έχει μετατραπεί εδώ και πολύ καιρό σε ένα εντυπωσιακό κλισέ, σημειώνουν οι New York Times. «Η Spears, ωστόσο, έχει γνήσιο λόγο για να τη χρησιμοποιήσει: Εξακολουθεί να αναδύεται, περίφημα, από τη μαύρη τρύπα μιας παράξενης αιχμαλωσίας της οποίας οι συνθήκες, που αποκαλύφθηκαν σε πρόσφατες δικαστικές ακροάσεις, φαίνονται εξωφρενικές και ειλικρινά παράλογες στον 21ο αιώνα. Για 13 χρόνια κάτω από μια αυστηρή επιτήρηση- κηδεμονία υπό την επίβλεψη του πατέρα της, Τζέιμι Σπίαρς, δεν μπορούσε να δει τους δύο γιους της χωρίς έγκριση ή να επιλέξει τα γεύματά της. Της απαγορευόταν να οδηγεί αυτοκίνητο ή να πιει καφέ ή να αφαιρέσει το σπιράλ της (σ.σ. για αντισύλληψη). Ίσως το πιο εξωφρενικό, αναγκάστηκε να διατηρήσει ένα αυστηρό πρόγραμμα παραστάσεων – συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς εκπομπών στο Λας Βέγκας που απέφεραν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία της επετράπη να έχει πρόσβαση έως και 2.000 $ την εβδομάδα. (Ο πατέρας της και μερικοί από τους συνεργάτες του, όπως ήταν αναμενόμενο, έπαιρναν πολύ υψηλότερους μισθούς.)

Οι περισσότεροι θαυμαστές και ακόμη και οι περιστασιακοί οπαδοί των ειδήσεων γνωρίζουν τις συχνά εξοργιστικές λεπτομέρειες αυτών των γεγονότων ήδη ή μπορούν να τις βρουν άμεσα διαθέσιμες στο διαδίκτυο.  Αυτό που συμπληρώνει η ίδια, είναι η συνεχιζόμενη οικογενειακή δυσλειτουργία και ο φόβος – ο πατέρας της ήταν αλκοολικός που δυσκολευόταν οικονομικά και η μητέρα της, Lynne Spears, συχνά στενοχωριόταν για το ποτό και τις συνήθεις εξαφανίσεις του. — Αυτό την ώθησε να αναζητήσει καταφύγιο στις παραστάσεις.»

Αποκαλύπτει ότι η Lynne άρχισε να της προμηθεύει αλκοόλ σε ηλικία 13 ετών, μοιράζοντας ντακίρι σε εκδρομές στην παραλία στο Biloxi. Μέχρι την ενάτη δημοτικού, είχε γίνει τακτική καπνίστρια και έχασε την παρθενιά της. . Το βιβλίο περιγράφει επίσης μια σύντομη σχέση με τον ηθοποιό Κόλιν Φάρελ, τον οποίο απεικονίζει με αγάπη ως καυγά δύο εβδομάδων («ήμασταν ο ένας πάνω στον άλλον, παλεύαμε τόσο παθιασμένα που ήταν σαν να ήμασταν σε αγώνα δρόμου»). Επίσης μιλά για όσους την εκμεταλλεύθηκαν ως καλλιτέχνιδα ή την εξαπάτησαν.

Και φυσικά, η Spears δέχεται συνεχώς επίθεση για τη μουσική της της,  για κομμάτια που την τοποθέτησαν στο Τοπ 100. «Ποτέ δεν ήμουν σίγουρη τι νόμιζαν όλοι αυτοί οι κριτικοί ότι έπρεπε να κάνω – κάτι σαν τον  Μπομπ Ντίλαν;» γράφει με  απογοήτευση. «Ήμουν ένα έφηβο κορίτσι από το Νότο. Υπέγραφα με το όνομά μου και μια καρδιά. Μου άρεσε να φαίνομαι χαριτωμένη. Γιατί όλοι μου συμπεριφέρονταν, ακόμα και όταν ήμουν τηνέιτζερ σαν να ήμουν επικίνδυνη;»

Από την άλλη, αν οι θαυμαστές της περιμένουν ένα δυναμικό comeback από την ίδια, τότε θα απογοητευτούν. Η Μπρίτνεϊ εξηγεί πως η ψυχή της έχει συντριβεί, επομένως τίποτα δεν θα είναι όπως πριν. Δεν θα μπορούσε κιόλας, αφού το μουσικό στερέωμα δεν είναι όπως το άφησε.

Εν πολλοίς, είναι αδύνατο να διαβάσει κανείς το βιβλίο της, όπως αναφέρει το BBC, χωρίς να νιώσει λύπη και αγανάκτηση για όσα έζησε η Μπρίτνεϊ Σπίαρς. Η ίδια αφηγείται την ιστορία της, με τον ίδιο προσιτό τρόπο που έγινε και σταρ. Εκτός από την οικογένειά της, δεν υπάρχουν πραγματικοί κακοί ή σκάνδαλα για να αποκαλυφθούν. Αλλά ούτε υπάρχουν μεγάλες αποκαλύψεις για τη μουσική ή την εσωτερική ζωή της Σπίαρς.

Αυτό που μένει όμως είναι πως πρόκειται για μια προειδοποιητική ιστορία για τη φήμη και τη διαφθορά. Και, ίσως, μια αχτίδα ελπίδας για μια γυναίκα της οποίας η ενήλικη ζωή έχει υπαγορευτεί από άλλους. «Ας την αφήσουμε να ζήσει» όπως τονίζει και ο κριτικός των ΝΥΤ.

Αγγελική Κώττη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ