today-is-a-good-day
14.9 C
Athens

Πρέσβης ΗΑΕ: Σε ανοδική τροχιά οι στρατηγικές σχέσεις Ελλάδας και ΗΑΕ

«Κρυμμένο μυστικό» που δεν γνωρίζουν πολλοί στη χώρα του κι έχει πολλά να προσφέρει τόσο στο τουριστικό όσο και στο επενδυτικό πεδίο, χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ο πρέσβης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στην Ελλάδα Σουλεϊμάν Χάμιντ Σάλεμ Αλμαζρούι, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με αφορμή την παρουσία του στο χθεσινό Roadshow του DMCC (Dubai Multi Commodities Centre) στη Θεσσαλονίκη, όπου παρουσιάστηκαν ευκαιρίες επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας – ΗΑΕ επισημαίνει τον στρατηγικό τους χαρακτήρα λέγοντας χαρακτηριστικά πως υπάρχει συνεχής ανάπτυξη. Δίνει, δε, ιδιαίτερη έμφαση στον οικονομικό τομέα καθώς, όπως λέει, οι πολιτικές και οι στρατιωτικές σχέσεις μπορεί πάντα να έχουν σκαμπανεβάσματα αλλά η οικονομία είναι ένας τομέας που εκτιμάται από τους πάντες.

«Η Θεσσαλονίκη είναι μια πολύ σημαντική περιοχή της Ελλάδας. Είναι ένα από εκείνα τα κρυμμένα μυστικά που δεν γνωρίζουν πολλοί» σημειώνει ο Εμιρατινός πρέσβης και προσθέτει πως ο ίδιος τη θεωρεί από τις ωραιότερες πόλεις στην Ευρώπη, ενώ παροτρύνει τους αρμόδιους να την προωθήσουν περισσότερο στη χώρα του ώστε περισσότεροι τουρίστες να την επισκεφθούν και να ανακαλύψουν την ιστορία και τις ομορφιές της. Άλλωστε, όπως λέει ο κ. Αλμαζρούι, ο τουρισμός είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας των διμερών σχέσεων και αν αρχίσει ο κόσμος στα ΗΑΕ να ανακαλύπτει τη Θεσσαλονίκη θα δημιουργηθεί τεράστια δυναμική (και) στον συγκεκριμένο τομέα.

Ο ίδιος «βλέπει» επίσης αρκετές πτυχές της οικονομίας που θα πρέπει να εξεταστούν σε διμερές επίπεδο και σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη Βόρεια Ελλάδα αναφέρεται στη δυναμική της Δυτικής Μακεδονίας, την οποία είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τα πλεονεκτήματά της. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρεται στον φημισμένο κρόκο Κοζάνης αλλά και άλλους τομείς της ευρύτερης περιοχής που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως το μάρμαρο και η γούνα.

«Νομίζω ότι αυτό το κομμάτι της Ελλάδας χρειάζεται να προβληθεί περισσότερο απ’ όσο προβάλλεται σήμερα στην περιοχή μας» σημειώνει υπογραμμίζοντας τη σημασία πρωτοβουλιών όπως το Roadshow του DMCC για να ενημερωθούν οι επιχειρηματίες και στις δύο πλευρές (Ελλάδα και ΗΑΕ) για τις επενδυτικές ευκαιρίες.

Για την κρίση στη Μέση Ανατολή, ο πρέσβης των ΗΑΕ τονίζει ότι η χώρα του αποζητά πάντα την αποκλιμάκωση, την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ειρηνική επίλυση των ζητημάτων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του πρέσβη των ΗΑΕ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη Σοφία Παπαδοπούλου:

Ερ. Κύριε Πρέσβη, θα ξεκινήσω τη συνέντευξη με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή που για ακόμη μια φορά φλέγεται. Πώς βλέπετε τα γεγονότα εκεί;

Απ. Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντας ότι είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ, σε αυτή την όμορφη πόλη. Πάντα είμαι ευγνώμων όταν έρχομαι στη Θεσσαλονίκη γιατί είναι μια όμορφη πόλη. Είμαι επίσης χαρούμενος που είμαστε σε θέση να φέρουμε επιχειρήσεις σε αυτήν την περιοχή. Πέρυσι συμμετείχαμε ως τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Και ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη (η συμμετοχή). Φέτος το DMCC (Dubai Multi Commodities Centre) διοργανώνει roadshow κι αυτή είναι επίσης μια φανταστική ιδέα για εμάς ως Πρεσβεία, να φέρουμε επιχειρήσεις και να ενημερώσουμε τις επιχειρήσεις εδώ και τις επιχειρήσεις στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ώστε να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Όσο για τη Μέση Ανατολή, είμαστε πολύ λυπημένοι γι’ αυτό που συμβαίνει εκεί – σκοτωμοί, ακρωτηριασμοί… Οι πόλεμοι δεν φέρνουν ποτέ ειρήνη σε αυτήν την περιοχή. Ως Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ζητάμε πάντα αποκλιμάκωση, ασφάλεια, σταθερότητα, ειρηνικά μέσα επίλυσης των ζητημάτων. Αυτή, λοιπόν, είναι η αίσθησή μου γι’ αυτό το θέμα.

Ερ. Πώς αποτιμάτε το σημερινό επίπεδο των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων;

Απ. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι αυξάνεται συνεχώς. Δεν πρόκειται να μιλήσω για την πολιτική πτυχή, καθώς είμαστε στρατηγικοί εταίροι με την Ελλάδα, μία από τις λίγες χώρες με τις οποίες τα ΗΑΕ έχουν συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης. Επομένως, από όλες τις πτυχές βλέπω την ανάπτυξη να ανεβαίνει συνεχώς. Επομένως, είναι πολύ καλό για οποιονδήποτε πρέσβη να βλέπει τις σχέσεις να ενισχύονται. Το πιο σημαντικό για μένα είναι η οικονομική πλευρά γιατί αυτή είναι η πιο βιώσιμη πτυχή σε οποιαδήποτε σχέση. Οι πολιτικές σχέσεις, οι στρατιωτικές σχέσεις μπορούν πάντα να έχουν τα πάνω και τα κάτω τους, αλλά η οικονομία πάντα εκτιμάται από οποιονδήποτε. Οι επιχειρήσεις εκτιμούν τις οικονομικές σχέσεις, το ίδιο και η κυβέρνηση. Οι ίδιες οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και το «επιστρέφουν» αυτό στην οικονομία. Είμαι, λοιπόν, πολύ χαρούμενος που οι σχέσεις αναπτύσσονται από όλες τις απόψεις.

Ερ. Τα ΗΑΕ ήταν η τιμώμενη χώρα στην περσινή ΔΕΘ. Υπήρξαν απτά οικονομικά αποτελέσματα μετά από αυτό σε εμπορικές σχέσεις ή επενδύσεις;

Απ. Το πρωταρχικό όφελος από κάθε εκδήλωση που κάνουμε εδώ είναι να προσφέρουμε ενημέρωση. Υπάρχει μια πολύ ασαφής εικόνα και στις δύο πλευρές. Οι Έλληνες δεν ξέρουν πολλά για τα ΗΑΕ και το αντίστροφο. Οπότε, όταν συμμετέχουμε -και αυτό πραγματικά στόχευα όταν άρπαξα την ιδέα να είμαστε τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ- αυτός είναι ο στόχος. Να φέρουμε εταιρείες ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις να τις γνωρίσουν και το αντίστροφο. Κι αυτό έγινε. Μας λένε ότι στη μεγάλη αυτή θεατρική σκηνή- razzmatazz όπως το αποκαλώ εγώ ή τη μεγαλύτερη παράσταση πέρυσι όπως θα λέγαμε- είχαμε την πολιτιστική πλευρά της έκθεσης, ήρθαν επίσης 60 μεγάλες εταιρείες και ο σχεδιασμός του περιπτέρου μας (περ. 13) ήταν ο καλύτερος. Νομίζω ότι οι άνθρωποι γνωρίστηκαν μεταξύ τους, πήραν εξαιρετικές ιδέες για το τι προσφέρουμε και οι εταιρείες μας επίσης έμαθαν ποιες επιχειρήσεις είναι διαθέσιμες εδώ. Νομίζω ότι έγιναν 800-1.000 (επιχειρηματικές) επαφές. Οποιοδήποτε ποσοστό αυτού θα ήταν εξαιρετικό για το εύρος των επιχειρήσεων.

Ερ. Βλέπετε επενδυτικές ευκαιρίες για τα ΗΑΕ ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα; Και αν ναι, σε ποιους τομείς;

Απ. Υπάρχουν ήδη πολλά πρότζεκτ- ενέργεια, τουρισμός και άλλες επενδύσεις, τεχνολογία κ.λπ. Αλλά η Θεσσαλονίκη είναι μια πολύ σημαντική περιοχή της Ελλάδας. Είναι ένα από εκείνα τα «κρυμμένα μυστικά» που δεν γνωρίζουν πολλοί. Εγώ την προωθώ συνεχώς γιατί είναι μια όμορφη πόλη. Έτσι, όταν έχετε μια πόλη σε όμορφη τοποθεσία και με όλα αυτά τα αξιοθέατα, θα έχετε πάντα τον τουρισμό ως ένα από τα επιχειρηματικά πεδία πάνω στα οποία μπορείτε να «πατήσετε». Ο τουρισμός απαιτεί φυσικά αερομεταφορές, αεροπορικές εταιρείες, πτήσεις κ.λπ. Έτσι τώρα είμαστε τυχεροί που η Aegean ξεκίνησε τις πτήσεις προς ΗΑΕ, προς Ντουμπάι, από αυτόν τον μήνα. Αυτές έρχονται να προστεθούν σ’ αυτό που ήδη υπάρχει- 14 πτήσεις της Emirates, νομίζω κι ότι η Etihad έχει έναν καλό αριθμό πτήσεων από την Αθήνα. Η Emirates είναι επίσης η μόνη αεροπορική εταιρεία που πηγαίνει στη Νέα Υόρκη μέσω Αθήνας και επιστρέφει στο Ντουμπάι. Έτσι υπάρχουν δύο πτήσεις την ημέρα μόνο με την Emirates και μετά υπάρχει φυσικά η Wizz Air. Και η Flydubai πετάει στα νησιά το καλοκαίρι. Ο τουρισμός λοιπόν είναι πολύ σημαντικός και πιστεύω ότι αν ο κόσμος αρχίσει να ανακαλύπτει τη Θεσσαλονίκη, θα του αρέσει πολύ και θα έχουμε τεράστια δυναμική από την τουριστική πλευρά. Έχουμε επίσης πολλές άλλες πτυχές της οικονομίας που πρέπει να εξετάσουμε επίσης. Πριν από δύο χρόνια επισκέφτηκα την Κοζάνη, το δυτικό τμήμα της Μακεδονίας, και διαπίστωσα ότι έχει πολλές δυνατότητες. Ειδικά το σαφράν (κρόκος). Και μου είπαν ότι είμαι ο μόνος (πρέσβης) από μια αραβική χώρα που επισκέφτηκα αυτήν την περιοχή. Μπόρεσα να εξερευνήσω την ομορφιά της. Είδα τα μάρμαρα, το σαφράν και τις γούνες και πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να προωθηθούν. Νομίζω ότι αυτό το κομμάτι της Ελλάδας χρειάζεται να προβληθεί περισσότερο απ’ όσο προβάλλεται σήμερα στην περιοχή μας. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ότι εκτός από αυτά που κάνουμε από την Αθήνα, η Θεσσαλονίκη θα έχει το μερίδιό της και στον τουρισμό και τις επιχειρήσεις. Νομίζω ότι αυτή η δυναμική και οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε θα φέρουν αποτελέσματα κατά τη γνώμη μου.

Ερ. Εφόσον βρισκόμαστε εδώ σήμερα (χθες) στο Roadshow του DMCC στη Θεσσαλονίκη για να συζητήσουμε τις ευκαιρίες παγκόσμιας επιχειρηματικής ανάπτυξης, θα μπορούσατε να μας παρουσιάσετε μερικές ιδέες που θα έκαναν τις ελληνικές εταιρείες να ενδιαφερθούν ώστε να επενδύσουν στη χώρα σας;

Απ. Τα ΗΑΕ βρίσκονται στο κέντρο της περιοχής του Κόλπου. Λέμε πάντα ότι η αγορά μας είναι 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Μόνο η Ινδία έχει περισσότερο από 1,4 δισεκατομμύριο πληθυσμό. Έχουμε επίσης το μεγαλύτερο τεχνητό λιμάνι στον κόσμο, το λιμάνι Jebel Ali (Τζέμπελ Άλι). Κι ας μην αναφερθώ στους ψηλότερους πύργους κ.λπ. Διασυνδέουμε τον κόσμο- το Ντουμπάι ως επιχειρηματικό κέντρο. Το DMCC βρίσκεται στο Ντουμπάι και νομίζω ότι λόγω της θέσης και της επιχειρηματικής του φύσης μόνο να ωφελήσει μπορεί σε όσους ανοίγονται σ’ αυτό. Και νομίζω ότι τα 23.000 μέλη του μπορούν πραγματικά να αξιοποιηθούν από ελληνικές επιχειρήσεις και να διασυνδεθούν με επιχειρήσεις κάθε είδους- από διαμάντια μέχρι ρύζι, τσάι, καφέ, ζάχαρη κ.ά. Επομένως, τα εμπορεύματα είναι πολλά και νομίζω ότι ο τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας εκεί είναι πολύ προηγμένος και διευκολύνει τη διασύνδεση των επιχειρήσεων. Ασχολούνται με τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων.

Ερ. Aν και η Βόρεια Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής προορισμός διακοπών για πολλές εθνικότητες σε όλο τον κόσμο, οι πολίτες των ΗΑΕ δεν φαίνεται να την επιλέγουν για διακοπές. Είναι λόγω έλλειψης απευθείας πτήσεων, γνώσης για το τι έχει να προσφέρει η Βόρεια Ελλάδα; Τι θα μπορούσε να γίνει προς αυτή την κατεύθυνση;

Απ. Νομίζω ότι πρέπει να την προωθήσετε (την περιοχή). Πολύ απλά, πρέπει να προωθηθεί. Αν δεν προωθηθεί, ο κόσμος θα ξέρει μόνο την Αθήνα, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Αυτή η πόλη έχει τόσα πολλά να προσφέρει και προσωπικά την ερωτεύτηκα πραγματικά τη στιγμή που έφτασα εδώ. Πρέπει λοιπόν να προωθηθεί, πρέπει να ενημερώσετε για το τι προσφέρει η πόλη. Ιστορία, τοποθεσία, ψυχαγωγία. Είναι μια από τις ωραιότερες πόλεις που έχω δει στην Ευρώπη πραγματικά!

Ερ. Πιστεύετε ότι γνωρίζουμε αρκετά ο ένας για τον άλλον και τι μπορεί να μας φέρει πιο κοντά;

Απ. Πρωτοβουλίες όπως αυτή. Να είστε ενήμεροι γι’ αυτά που προσφέρουμε και το αντίθετο. Περισσότερες απ’ αυτές τις πρωτοβουλίες, περισσότερα απ’ αυτά τα roadshows σίγουρα θα παρουσιάσουν αυτό που προσφέρουμε στους Έλληνες επιχειρηματίες και το αντίστροφο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ