Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί κατά την λειτουργία τους να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ρυπαίνουν και δεν μολύνουν το περιβάλλον. Έχουν, μάλιστα, υψηλό αποτύπωμα άνθρακα κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους. Από την επεξεργασία των πρώτων υλών για την κατασκευή των μπαταριών, μέχρι και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όταν δεν προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Σε όλα αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τις εκπομπές των σωματιδίων τους, από φρένα και ελαστικά. Στοιχεία που λαμβάνονται σοβαρά υπ’όψιν στα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται και χρησιμοποιούνται σε χώρες με χαμηλή παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας είναι αναμφισβήτητα λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον. Η ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από το ήλιο έχει μηδενικό αποτύπωμα, όμως αν προέρχεται από λιγνίτη, τότε η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα ηλεκτρικό όχημα στην Πολωνία το οποίο εκπέμπει έξι φορές περισσότερο CO2 κατά τη λειτουργία του σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο στη Σουηδία.
Κατά τη φάση της παραγωγής τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν σημαντική ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, με το συνολικό αποτύπωμα να είναι μεγαλύτερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει «πράσινα εργοστάσια» για να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα και να γίνουν περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια της εξόρυξης των πρώτων υλών για την κατασκευή της μπαταρίας το διοξείδιο του άνθρακα έχει ισχυρό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αυτό θα πρέπει να λυθεί άμεσα και ένας καλός τρόπος είναι η αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης των μπαταριών, αλλά και η χρησιμοποίηση τους για άλλο σκοπό μετά την απόσυρσή τους (πχ. αποθήκευση ενέργειας).
Από την άλλη, τα ογκώδη SUV δημιουργούν μεγαλύτερες ενεργειακές ανάγκες, άρα μεγαλύτερες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Στόχος των εταιρειών είναι η προώθηση μικρότερων SUV που είναι πιο ευέλικτα και ελαφριά.
Η Γαλλία, σήμερα διαμορφώνει μέτρα πολιτικής, όπου οι εκπομπές CO2 ολόκληρης της αλυσίδας παραγωγής καθορίζουν το ύψος της κρατικής στήριξης, ευνοώντας τα αυτοκίνητα τοπικής κατασκευής έναντι των εισαγόμενων.