Ικανοποίηση επικρατεί στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ από το τίμημα που κατέθεσαν οι κατασκευαστικές για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η αλήθεια είναι πως ξεπεράστηκαν οι εκτιμήσεις της αγοράς καθώς οι προσφορές ξεπέρασαν τα 3 δις. ευρώ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε προσφορά 3,27 δις. ευρώ και ακολουθεί το σχήμα που μετέχει η Mytilineos με 3,106 δις. ευρώ. Στην ουσία δεν έχει κριθεί κάτι και η μάχη συνεχίζεται καθώς οι δύο προσφορές είναι κοντά. Το στοίχημα τώρα είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών πριν τον Οκτώβριο του 2024 όπου λήγει η υφιστάμενη σύμβαση και εφόσον δεν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τότε είναι πιθανό να παραταθεί η σύμβαση. Παράγοντες με γνώση της αγοράς έλεγαν στη στήλη πως η αύξηση του τουρισμού, η ανάκαμψη της κίνησης στην Αττική Οδό στα προ πανδημίας επίπεδα, τα μεγάλα έργα που σχεδιάζονται στην Αττική (πχ Ελληνικό) και οι επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου απογείωσαν τα τιμήματα. Σε αυτά ας προστεθεί πως μετά την παρέλευση πενταετίας το αντίτιμο των διοδίων μπορεί να αυξηθεί.
Παραιτήθηκε ο επικεφαλής της Attica Group.Πληροφορίες της στήλης αναφέρουν πως ασκήθηκαν και κυβερνητικές πιέσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ αναμένεται και η παρέμβαση της Δικαιοσύνης για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών που σχετίζονται με στελέχη της εταιρίας.
Τριπλασιάστηκε η παραγωγή της Energean σε ετήσια βάση, με αιχμή το φυσικό αέριο. Η ημερήσια παραγωγή του ομίλου έφθασε στις 105,9 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (82% σε φυσικό αέριο), έναντι 35,4 χιλ. βαρελιών ισοδυνάμου πετρελαίου (73% σε φυσικό αέριο) κατά το ίδιο χρονικό διάστημα το 2022. Η μεγάλη αύξηση της παραγωγής έχει ως επίκεντρο το FPSO «Energean Power», το οποίο αναπτύσσει το κοίτασμα Karish στο Ισραήλ, παράγοντας ημερησίως 570 εκατ. κυβικά πόδια ημερησίως, δηλαδή ποσότητα που αναλογεί σε περισσότερα από 6 δισεκ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως.
Τα αποτελέσματα της Jumbo ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της διοίκησης της εταιρείας. Και αυτό γιατί σημείωσαν αύξηση 8% τον Αύγουστο, ενώ στο οκτάμηνο η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 18%. Όπως διαρρέουν από την Jumbo η αύξηση αυτή οφείλεται στην ανάπτυξη του δικτύου και κυρίως στη μείωση των τιμών. Καθημερινά 150 τιμές μειώνονται, καθώς στόχος του Βακάκη είναι να υπάρχει σχέση ποιότητας και τιμής. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως τα θετικά μεγέθη φέρνουν πιο κοντά και τη μεγαλύτερη επιβράβευση των μετόχων.
Επιβεβαιώθηκαν όσοι περίμεναν καλά οικονομικά μεγέθη από την Aegean στο οκτάμηνο. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε 37% αύξηση συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο του 2022 φτάνοντας τα €449,1 εκατ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €67,3 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους σε €51,5 εκατ. από κέρδη μετά από φόρους €10,8 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο γεγονός πως η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε 22% μεταφέροντας 4,1 εκατ. επιβάτες, από 3,2 εκατ. επιβάτες πέρυσι. Ο συντελεστής πληρότητας βελτιώθηκε σε 82,6% από 79,2% στο δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η διεύρυνση της δραστηριότητας της Aegean με 16 νέα δρομολόγια στο εξωτερικό, αλλά και κυρίως η ενίσχυση των συχνοτήτων σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, αγορές στις οποίες ανέκαμψε σημαντικά η ζήτηση, συνέβαλαν στο ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα.
Στη δεύτερη φάση της εξαγοράς της Κωτσόβολος έχει προχωρήσει η Quest. Όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του εξαμήνου, η εταιρεία αξιολογεί τα οικονομικά δεδομένα και τον επόμενο μήνα αναμένεται να υπάρξει καλύτερη εικόνα. Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία είναι κλειστή και η διοίκηση της Quest δεν μοιράστηκε περισσότερες πληροφορίες, εκτός από το γεγονός πως μέσα από μια πιθανή εξαγορά ενισχύεται στην ουσία και το δικό της φυσικό δίκτυο. Υπενθυμίζεται πως δραστηριοποιείται στη λιανική μέσω της Apple, Xiaomi, you.gr και της ΓΕ Δημητρίου στα κλιματιστικά.