Τον Ιούνιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε αύξηση κατά 17,8% μετά την πώληση 1 εκατομμυρίου μονάδων. Αυτή η ανάπτυξη μπορεί να αποδοθεί στην ανάκαμψη της περιοχής από μια χαμηλή βάση σύγκρισης πέρυσι, που οφείλεται κυρίως στις ελλείψεις εξαρτημάτων οχημάτων.
Εκτός από την Ουγγαρία (-1,4%), όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν θετικό πρόσημο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (+24,8%), Ισπανία (+13,3%), Γαλλία (+11,5%) και Ιταλία (+9,1%).
Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,9%), φτάνοντας τα 5,4 εκατομμύρια μονάδες. Οι βελτιώσεις των τελευταίων μηνών δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανακάμπτει από τις διακοπές εφοδιασμού που προκλήθηκαν από την πανδημία. Ωστόσο, οι σωρευτικοί όγκοι είναι 21% χαμηλότεροι σε σύγκριση με το 2019. Οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής αναπτύχθηκαν σημαντικά το πρώτο εξάμηνο του 2023, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+24,0%), Ιταλία (+22,8%), Γαλλία (+ 15,3%) και τη Γερμανία (+12,8%), ανακοίνωσε η ACEA.
Τον Ιούνιο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκε από 10,7% σε 15,1%, ξεπερνώντας το μερίδιο του ντίζελ για πρώτη φορά. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 24,3% της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το μεγαλύτερο μερίδιο, με ποσοστό 36,3%.
Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά τον Ιούνιο κατά 66,2%, φτάνοντας τις 158.252 μονάδες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 15,1% (από 10,7% τον Ιούνιο του 2022) και κατέστησε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ως την τρίτη πιο δημοφιλή επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, ξεπερνώντας το ντίζελ για πρώτη φορά. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων, όπως η Ολλανδία (+90,1%), η Γερμανία (+64,4%) και η Γαλλία (+52,0%). Αυτό συνέβαλε σε αύξηση 53,8% από ένα έτος μέχρι σήμερα, με 703.586 πωλήσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 32,4% τον Ιούνιο, φτάνοντας τις 254.100 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σημαντικά κέρδη στις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Γερμανία (+59,1%), Ιταλία (+29,9%), Γαλλία (+27,9%) και Ισπανία (+22,7%). Σωρευτικά, οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση 27,9% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, φτάνοντας σχεδόν τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες και κατακτώντας το 25% της αγοράς.
Τον Ιούνιο, η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ανέκαμψε, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 13,4%. Παρόλο που σημειώθηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων κατά 39,2% στη Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου, η σημαντική αύξηση στη Γαλλία (+49,9%) και στην Ισπανία (+51,7%) αντιστάθμισαν σε μεγάλο βαθμό αυτή τη μείωση. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,9% από 8,2% τον Ιούνιο του περασμένου έτους, παρά την αύξηση των ταξινομήσεων τον Ιούνιο.
Τον Ιούνιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 11%, φτάνοντας συνολικά τις 379.067 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε στο 36,3% από 38,5% τον Ιούνιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στη Γερμανία (+19,8%) και στην Ισπανία (+11,9%). Πάνω από 2 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 15,9% σε σύγκριση με το 2022.
Αντίθετα, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,4%) τον περασμένο μήνα, παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+10,3%) και στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Ρουμανία (+22,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 13,4%, από 17,4% τον Ιούνιο πέρυσι.