today-is-a-good-day
8.3 C
Athens

Την ερχόμενη εβδομάδα παραδίδεται το 90% των μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους του δήμου Θεσσαλονίκης

Έως την ερχόμενη εβδομάδα παραδίδεται το ενενήντα τοις εκατό των μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους του δήμου, τόνισε στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης, Νίκος Λιακόπουλος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τα εργατικά ατυχήματα και την ασφάλεια στην εργασία.

Επεσήμανε, ότι για πρώτη φορά στα χρονικά του δήμου Θεσσαλονίκης η διοίκηση Ζέρβα διενήργησε διεθνή διαγωνισμό, ύψους 1,2 εκ. ευρώ, για την απόδοση μέσων ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους, όχι μόνον της καθαριότητας, αλλά συνολικά είκοσι ενός διευθύνσεων. Σημείωσε ότι παράλληλα θα συνταχθεί φύλλο αξιολόγησης από τον τεχνικό ασφαλείας του δήμου για τα ΜΑΠ και πως οι επικαιροποιημένες παρατηρήσεις θα συμπεριληφθούν και στον επόμενο διαγωνισμό 2024-2027. Ταυτόχρονα, αναρωτήθηκε γιατί κάποιοι εργαζόμενοι δεν φορούν τα κράνη ασφαλείας και σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια της σημερινής διοίκησης καταγράφηκαν λιγότερα εργατικά ατυχήματα, απ’ ό,τι την τριετία 2017-2019. Επιβεβαίωσε μετακινήσεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες, αλλά όχι στον βαθμό που ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι, λέγοντας ότι υπάρχουν εξήντα άτομα που μετακινήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες, με τις νόμιμες προβλέψεις της κινητικότητας.

Ο κ. Λιακόπουλος έκανε γνωστό ότι άμεσα ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην πρόσληψη εκατό εποχικών υπαλλήλων, ώστε να ενισχυθεί ο τομέας της καθαριότητας, ενώ συγχρόνως, προγραμματίζονται επιπλέον εκατό προσλήψεις από το πρόγραμμα απασχόλησης του ΟΑΕΔ για άτομα ηλικίας 55 – 67 ετών.

Αναφερόμενος στον σχεδιασμό της διοίκησης για την ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού, ο κ. Λιακόπουλος υπογράμμισε ότι μέσα στο 2024, ο στόλος της καθαριότητας θα ενισχυθεί με 23 καινούρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ παράλληλα έχει κατατεθεί προγραμματισμός για προμήθεια ακόμη 74 οχημάτων, για τα οποία αναμένεται έγκριση από την Περιφέρεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος, από το 2020 μέχρι και σήμερα, η διοίκηση του δήμου έχει ενισχύσει τον στόλο με συνολικά 83 οχήματα.

Ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παλαιοχωρινός, πρόσθεσε ότι μετά το ΦΕΚ 2218 συντάχθηκαν «είκοσι δύο μελέτες μέσα σε τρεις μήνες» για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την προμήθεια ΜΑΠ, καθώς «αυτά πρέπει να αναθεωρούνται μια φορά το χρόνο […] Η προληπτική συντήρηση θα σώσει το δήμο από χρήματα, αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Γλυτώνει δέκα με δεκαπέντε τοις εκατό σε κόστος σε βάθος χρόνου» ανέφερε ο κ.Παλαιοχωρινός.

Στην κεντρική τοποθέτησή του κατά τη συζήτηση για εργασιακά θέματα των δημοτικών υπαλλήλων, ο κ. Λιακόπουλος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι έγινε δεκτό το αίτημα των εργαζομένων «να εκπαιδευτούν όλοι από την αρχή σε απορριμματοφόρα και πρέσες», ενώ παράλληλα προετοιμάζεται από τον τεχνικό ασφαλείας του δήμου Θεσσαλονίκης ένας αναλυτικός οδηγός, ώστε κάθε παλιός και νέος εργαζόμενος να γνωρίζει τα δικαιώματά του, τα πιθανά προβλήματα στον τομέα του και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

«Τα προβλήματα είναι πολλά. Κανείς, όμως δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η παρούσα διοίκηση τα έβαλε κάτω από το χαλί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λιακόπουλος και πρόσθεσε: «Αν μη τι άλλο, δεν λες τη διοίκηση αντεργατική».

Ελλείψεις στην καθαριότητα κατήγγειλαν οι δύο σύλλογοι εργαζομένων

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Φουντούκης, αναφέρθηκε σε ελλείψεις και σε κακή κατάσταση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, παρά τις δύο συμβάσεις που υπογράφηκαν με τον εργολάβο για συντηρήσεις, ώστε να υπάρχει «ασφαλής εξοπλισμός». Σημείωσε ότι έχουν συμβεί οκτώ εργατικά ατυχήματα τους τελευταίους μήνες, δύο εκ των οποίων σε γυναίκες. Επίσης, κατήγγειλε ελλείψεις σε μέτρα ατομικής προστασίας και ζήτησε προσλήψεις προσωπικού.

Ο εκπρόσωπος του άλλου συλλόγου εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, Πασχάλης Κοτσιώνης, σημείωσε ότι «επικρατεί μια αναβλητικότητα στα όρια της κοροϊδίας», καθώς «έχουν περάσει δεκαπέντε μήνες», που, παρά τις δεσμεύσεις, δεν έχουν καλυφθεί όλοι με μέσα ατομικής προστασίας . Μίλησε για απαξίωση του συνεργείου του δήμου, αναρωτήθηκε ποιος θα ήταν ο στόλος οχημάτων σήμερα «εάν γινόταν σωστός καταμερισμός εργασιών, αντί να τα δίνουμε σε έναν ιδιώτη για συντήρηση» και πρόσθεσε: «Διακόσιοι τόνοι ημερησίως πηγαίνουν στο σταθμό μεταφόρτωσης στην Ευκαρπία…. Η μεταφορά στο ΣΜΑ Ευκαρπίας δεν είναι τζάμπα – ποιος χρεώνεται για αυτό; Θα εγκρίνετε σήμερα δίμηνες συμβάσεις, καλά θα κάνετε, αλλά οι ανάγκες είναι πάγιες και διαρκείς».

Υπερήφανος για το διαγωνισμό για τα ΜΑΠ δήλωσε ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Κ. Ιακώβου

«Οι εργαζόμενοι μας ζήτησαν να γίνει ξανά εκπαίδευση για τα απορριμματοφόρα και θα γίνει. Ότι μας ζήτησαν το έχουμε κάνει» είπε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Ιακώβου και πρόσθεσε: «Εμείς τρέξαμε το διαγωνισμό για τα ανταλλακτικά και τώρα ξεκινάει καινούργια μελέτη, όπως και για τα ΜΑΠ. Και είμαι περήφανος που πρώτη φορά στην ιστορία έχει ολοκληρωθεί διαγωνισμός ΜΑΠ».

Επικρίσεις από την αντιπολίτευση για την καθαριότητα

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Βασίλης Γάκης, σημείωσε ότι πρέπει να παραληφθούν τα ΜΑΠ από τους εργαζόμενους και θα πρέπει να υπάρχουν σωστές, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας με ασφάλεια. «Έχουμε ασφαλή μηχανήματα; Αγοράσαμε ογδόντα πέντε, Μας λένε οι εκπρόσωποι εργαζομένων λειτουργούν είκοσι τρία, τι γίνεται;» διερωτήθηκε.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται ενώ η διοίκηση «αυτοθαυμάζεται» και υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει όραμα, δεν υπάρχει στόχος…Δυστυχώς, αυτό λείπει από τη διοίκηση».

Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, επικεφαλής «Λαϊκής Συσπείρωσης» η οποία κατέθεσε σχετικό ψήφισμά για τους όρους εργασιακής ασφάλειας, υπογράμμισε ότι η διοίκηση του δήμου έχει ευθύνες για τις συνθήκες που επικρατούν στην καθαριότητα και ότι πρόκειται για «μεθοδευμένη πολιτική, που αναγορεύει την ασφάλεια σε κόστος», που οδηγεί σε εκχώρηση των λειτουργιών σε ιδιώτες, σε «χειρότερη και ακριβότερη καθαριότητα» και με πιο δυσμενείς συνθήκες εργασίας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους.

Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Γλυκερία Καλφακάκου, υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στην ασφάλεια και στην ποιότητα της εργασίας, με περισσότερα και καλύτερα συντηρημένα μηχανήματα και με εκπαίδευση των εργαζομένων. Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Έλλη Χρυσίδου, αναφέρθηκε στις ευθύνες της διοίκησης για την κατάσταση στην καθαριότητα.

Η δημοτική σύμβουλος και γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου, Χριστίνα Αρχοντή, μίλησε υπέρ των «μόνιμων λύσεων» για το προσωπικό και της συντήρησης των μηχανημάτων. Ζήτησε εκπαίδευση για τους εργαζόμενους, αλλά και «παιδαγωγικής φύσης παρέμβαση» στους δημότες, για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων.

Ο επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» Γιώργος Ρακκάς, υποστήριξε ότι η γραφειοκρατία δεν είναι επαρκής εξήγηση, γιατί εδώ και τέσσερα χρόνια δεν παρασχέθηκαν μέσα ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους. «Κατά συνέπεια, οι ευθύνες ανήκουν στη διοίκηση» ανέφερε ο κ. Ρακκάς.

Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Πόλη Ανάποδα» Λουκία Αργυριάδου, εκτίμησε πως η καθαριότητα στην πόλη παρουσιάζει εικόνα «εγκατάλειψης και υποβάθμισης», η οποία είναι «σκόπιμη και συνειδητή», με στόχο την ιδιωτικοποίηση.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη πόλη Ελληνική», Ιωάννης Κουριαννίδης, σημείωσε ότι συγκρίσεις για τα εργατικά ατυχήματα και τις συνθήκες στην καθαριότητα «δεν αρκεί να γίνονται μόνο με τις προηγούμενες διοικήσεις, αλλά και με τους υπόλοιπους περιφερειακούς δήμους».

Ο δημοτικός σύμβουλος, Δρόσος Τσαβλής, υποστήριξε ότι λόγω της έλλειψης των ΜΑΠ υπήρξαν εργατικά ατυχήματα – και ανέφερε: «Δεν έχουμε αυτή τη στιγμή απορριμματοφόρα, δεν έχουμε χρήματα και κυρίως χρωστάμε στον ιδιώτη στην Αθήνα ένα σεβαστό ποσό, 1.7 εκ. ευρώ. Έχουμε δικό μας ΣΜΑ και πηγαίνουμε σε αυτόν της Ευκαρπίας…».

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Τζακόπουλος, σημείωσε τις ελλείψεις στα μηχανήματα και στα ανταλλακτικά και επεσήμανε την ανάγκη καλύτερης συντήρησης τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ