Η καρδιά της οικονομίας της επιχειρηματικότητας και της πολιτικής όλες αυτές τις ημέρες χτυπά στον ομφαλό της γης, τους Δελφούς, όπου πραγματοποιείται το 8ο ετήσιο ομώνυμο Οικονομικό Φόρουμ. Ο Συμεών Τσομώκος με την εξαιρετική του ομάδα, κατάφερε μέσα σε ελάχιστο διάστημα (και στην αρχή με εξαιρετικά περιορισμένους πόρους) να δημιουργήσει ένα τεράστιο περιφερειακό γεγονός, που προβάλλει τη χώρα παγκοσμίως, δημιουργεί ειδήσεις, και συγκεντρώνει σε ένα event την ελίτ της χώρας και όχι μόνον… Φέτος, λοιπόν, ενόψει εκλογών, το φόρουμ έχει και πολιτικό/παραπολιτικό ενδιαφέρον με τα φώτα να πέφτουν (και) στις εξαγγελίες των πολιτικών αρχηγών. Πάντως μέχρι τώρα, το ενδιαφέρον έχουν κλέψει τα εταιρικά event και οι τοποθετήσεις για την οικονομία και τα γεωπολιτικά ζητήματα….
Τα σύννεφα της τραπεζικής κρίσης δεν έχουν φύγει από τις αγορές και βεβαίως προκαλούν
αναστάτωση και στις ελληνικές τράπεζες. Η First Republic Bank στις ΗΠΑ έχει καταγράψει
εκροές καταθέσεων 100 δισ. Δολαρίων, ενώ η UBS καταγράφει στην Ευρώπη συρρίκνωση
των οικονομικών της μεγεθών, όπως και η Credit Suisse. Ο συνδυασμός των παραπάνω έχει
οδηγήσει τους αναλυτές οίκων και επενδυτικών τραπεζών στο συμπέρασμα πως η τραπεζική
κρίση δεν έχει φύγει και μπορεί να αναζωπυρωθεί. Βέβαια η τάση στην αγορά είναι
ψυχραιμία γιατί τα χειρότερα , φαίνεται, πως είναι πίσω μας. Ωστόσο το γεγονός πως
παρατηρείται νευρικότητα στις αγορές συντείνει στην άποψη πως οι επενδυτές…φοβούνται.
Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ του Παναγιώτη Μονεμβασιώτη της γνωστής αλυσίδας
Βενέτης και του Βλάσση Γεωργάτου της Γρηγόρης Μικρογεύματα. Ο λόγος δεν είναι άλλος
από το γεγονός πως η Βενέτης δεν έχει καταφέρει να δραστηριοποιηθεί στα αεροδρόμια της
Fraport και ο επικεφαλής Παναγιώτης Μονεμβασιώτης κατηγόρησε για τον αποκλεισμό τον
Βλάσση Γεωργάτο, ο οποίος δεν δίνει συνέχεια στην κόντρα. Τα αεροδρόμια είναι
χρυσωρυχεία για τις εταιρείες καφέ και εστίασης καθώς διασφαλίζουν σταθερή πελατεία,
ενώ το καλοκαίρι έρχεται με νέο ρεκόρ τουριστικών αφίξεων. Επομένως δεν προκαλεί
εντύπωση που ο κ. Μονεμβασιώτης αυξάνει την πίεση στην Fraport για να μπει στα
περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ένας νέος , μικρός, παίκτης κάνει την εμφάνισή του στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την εταιρεία σταθερής τηλεφωνίας, Inalan, όπου σχεδιάζει επενδύσεις έως το
2028 ύψους 150 εκατ. Ευρώ. Βέβαια οι επενδύσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν με τη
στήριξη του καναδικού fund Fiera Infrastracture. Ο στόχος για περίπου 1,6 εκατ. Συνδέσεις
έως το 2030 ακούγεται φιλόδοξος, εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού στην αγορά. Σε κάθε
περίπτωση είναι ευχάριστο να μεγαλώνει η αγορά τηλεπικοινωνιών με νέους παίκτες να
κάνουν την εμφάνισή τους, ασχέτως αν οι μεγάλοι της αγοράς έχουν ανοίξει βηματισμό με
επενδύσεις σε 5G, καλές προσφορές σε σταθερή και ίντερνετ και βεβαίως μεγάλες
επενδύσεις στην οπτική ίνα.
Συναντήσεις με στελέχη των τεσσάρων συστημικών τραπεζών είχαν στελέχη της UBS που
βρέθηκαν στη χώρα μας και είχαν συναντήσεις και με εισηγμένες εταιρείες. Όπως
αναφέρουν πληροφορίες η UBS διαπίστωσε πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανόδου στην
αγορά, ανάπτυξη στο χρηματιστήριο Αθηνών και πως οι ελληνικές τράπεζες έχουν αλλάξει
σελίδα, καθώς η εξυγίανση των ισολογισμών τους έχει προχωρήσει σημαντικά. Η ελβετική
τράπεζα έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός πως οι συστημικές θα αυξήσουν την
κερδοφορία τους και οδεύουν προς τη διανομή μερίσματος.
Η αναταραχή στις αγορές, η αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες και η
ενδεχόμενη ύφεση της αμερικανικής οικονομίας αυξάνουν τις αποδόσεις των ομολόγων και
το κόστος του χρήματος γίνεται βαρύτερο. Έτσι λοιπόν προβληματισμός επικρατεί στο
οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από το γεγονός πως την Τετάρτη η απόδοση στη
δημοπρασία εντόκων γραμματίων έφτασε το 3,5%. Υποβλήθηκαν προσφορές 1,1 δισ. Ευρώ
που υπερκάλυψαν το ζητούμενο ποσό κατά 1,81 φορές. Κάτι που αποτιμάται θετικά.
Ο ΑΔΜΗΕ εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με
την GRID Charge, τη νέα επιχειρηματική μονάδα της θυγατρικής εταιρείας του
oμίλου, GRID Telecom, για την ηλεκτροκίνηση. Μέσω της GRID Charge, ο ΑΔΜΗΕ
επενδύει στην ανάπτυξη ενός εκτεταμένου και ισχυρού δικτύου φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο θα επιταχύνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης
στην ελληνική αγορά, συμβάλλοντας στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος
στις μεταφορές. Η GRID Charge θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα της
υπερταχείας φόρτισης, εγκαθιστώντας σε επιλεγμένα σημεία σε όλη τη χώρα
φορτιστές σύγχρονης τεχνολογίας (Superchargers DC, Ultra-rapid DC chargers),
που είναι πιστοποιημένοι σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ποιότητας
και ασφάλειας. Οι νέοι υπερσύγχρονοι ταχυφορτιστές θα διαθέτουν ισχύ εξόδου
έως 360 kW για την εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση ελαφρών και βαρέων
οχημάτων στο εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σε κόμβους εισόδου-εξόδου
των πόλεων.
Στον αστερισμό του Χρηματιστηρίου Αθηνών κινείται η Trade Estates με τις πληροφορίες της στήλης να αναφέρουν πως εντός των προσεχών μηνών θα υπάρξουν εξελίξεις. Το 2022 κύλησε θετικά για την εταιρεία καταγράφοντας καθαρά κέρδη 24 εκατ. Ευρώ με τα έσοδα από μισθώματα να αυξάνονται στα 18,9 εκατ. Ευρώ, από 6,7 εκατ. Ευρώ το 2021. Στην αύξηση αυτή συνέβαλε η ενσωμάτωση των μισθωμάτων από νέες επενδύσεις, όπως το Εμπορικό Πάρκο στην Πειραιώς. Κρατάμε από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν το γεγονός πως στην επόμενη τετραετία στόχος είναι χαρτοφυλάκιο άνω των 500 εκατ. Ευρώ και έως το 2028 (τα τέλη) portfolio πάνω από 700 εκατ. Ευρώ.
Η στήλη από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η σύγκρουση της πλευράς Ηλιόπουλου με τη MIG υποστήριξε πως όλο το στόρι θα καταλήξει σε win win αποτέλεσμα. Όπερ και εγένετο, καθώς πλέον η πλευρά Ηλιόπουλου μηδένισε τη συμμετοχή της στην MIG. Η Πειραιώς είναι το αδιαφιλονίκητο αφεντικό ενώ η πλευρά Ηλιόπουλου κατάφερε να πουλήσει τις μετοχές με σημαντικά κέρδη, καθώς η τιμή της μετοχής κατά τη διάρκεια της κόντρας των δύο πλευρών
κατέγραψε μεγάλο ράλι. Επομένως όπως φαίνεται στο τέλος του στόρι και οι δύο πλευρές βγήκαν κερδισμένες.
Θετικά αποτιμά η αγορά τα αποτελέσματα της Έλαστρον. Κρατάμε από τα αποτελέσματα το θολό guidance εξαιτίας των αναταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες και την απουσία των προϊόντων χάλυβα από τις διεθνείς αγορές. Επίσης, σημαντικό είναι το γεγονός πως οι τιμές των πρώτων υλών το δεύτερο τρίμηνο του 2022 κατέγραψαν μείωση και η πτώση αυτή συνεχίζει να καταγράφεται και στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Το ποσοστό των εξαγωγών της
εταιρείας ανέρχεται στο 35% του κύκλου εργασιών και στόχος της εταιρείας είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειάς της.
Ξεπαγώνουν σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Κούτρα και Δομικής Κρήτης. Μετά το ναυάγιο με την Άκτωρ, ο κ. Κούτρας θέλει να μπει στην κατασκευαστική αγορά μέσω της Δομικής, ικανοποιώντας πλήρως τα αιτήματα του μετόχου της εταιρείας. Βέβαια, το deal καθυστερεί ακόμα. Ωστόσο, γενικά ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται σε αναβρασμό με τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου, που έχουν εξειδίκευση σε συγκεκριμένα έργα, να τραβούν τα βλέμματα των μεγάλων των κατασκευών.
—