today-is-a-good-day
13.6 C
Athens

Σ.Καλαφάτης: Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο της κρουαζιέρας

«Η Ελλάδα, έχει όλα τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να την καταστήσουν, όχι απλώς ανταγωνιστικό χώρο εξέλιξης της κρουαζιέρας, αλλά πρωταγωνίστρια στον κλάδο» τόνισε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας το πρωί, στο 7o Posidonia Sea Tourism Forum.

Ο κ. Καλαφάτης επεσήμανε ότι, παρά το γεγονός ότι τουρισμός και ιδιαίτερα ο θαλάσσιος, αποτελούν τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, η Ελλάδα υστερεί στον κλάδο της κρουαζιέρας, κυρίως εξαιτίας της επίδρασης του καμποτάζ που είχε επιβληθεί σχεδόν έναν αιώνα πριν και το οποίο καταργήθηκε «το 2010 επί χάρτου, και το 2012 επί της ουσίας». Ο υφυπουργός πρόσθεσε, ωστόσο, ότι και μετά την άρση του καμποτάζ η υπόθεση της κρουαζιέρας παρέμεινε «εν υπνώσει», καθώς η χώρα μας βρέθηκε στη δίνη της οικονομικής κρίσης , αλλά και επειδή «τη στιγμή ακριβώς που θα έπρεπε να γίνουν σημαντικά βήματα, επικρατούσαν δυνάμεις στη χώρα, παραδοσιακοί θιασώτες των περιορισμών και παραδοσιακοί πολέμιοι των δυναμικών επενδύσεων».

«Η κρουαζιέρα λοιπόν, καλώς ή κακώς, είναι ακόμα στα σπάργανα στην Ελλάδα. Κακώς, ως αποτέλεσμα μιας σχεδόν εκατονταετηρίδας καμποτάζ από το 1920 που θεσπίστηκε, παράδειγμα του πόσο δύσκολα και πόσο αργά αλλάζουν ορισμένα πράγματα στην Ελλάδα» είπε ο κ. Καλαφάτης και συνέχισε: «Καλώς, γιατί αυτό σημαίνει πως είναι ένα πεδίο δόξης λαμπρό για επενδυτικές προσπάθειες, για νέες θέσεις εργασίας, για να αναπτυχθεί στην Ελλάδα ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ένας ακόμα πόλος έλξης επισκεπτών στη χώρα μας».

Επικαλούμενος τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας Pierfrancesco Vago για «1 δισ. ευρώ έσοδα από την κρουαζιέρα, 15.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, η αύξηση της χρήσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως λιμανιού αφετηρίας κατά 54%», ο κ. Καλαφάτης υπογράμμισε ότι αυτά καταδεικνύουν το «δυναμισμό και τις προοπτικές» του κλάδου. Επεσήμανε, ότι πέρα από τα σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, πολλά νησιά, ναυτοσύνη των ελλήνων, αστικά λιμάνια, «καταλυτική» για την εξέλιξη της κρουαζιέρας είναι και η πολιτική βούληση και συνέχισε :

«Εννοώ τη σημερινή κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που πραγματικά πιστεύει στην προσέλκυση των επενδύσεων που απαιτούνται για την μετεξέλιξη της κρουαζιέρας σε πρωταγωνιστικό στοιχείο του ελληνικού τουρισμού».

Ο κ. Καλαφάτης ανέφερε ότι «υπάρχουν πάνω από 80 κριτήρια, τα οποία πρέπει να πληροί ένα λιμάνι για να μπορεί να είναι ελκυστικό home port για τις μεγάλες εταιρείες της κρουαζιέρας» και ότι «ακόμη και στα κεντρικά μας λιμάνια, στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν στοιχεία υποδομής που μπορούν να βελτιωθούν» και πρόσθεσε:

«Για όλα αυτά απαιτείται μια πολιτική ηγεσία που να μπορεί να δώσει γρηγορότερη ώθηση στις εξελίξεις. Να αξιοποιήσει συγκυρίες και να θέσει σε εφαρμογή συνέργειες, ενεργοποιώντας τα καλύτερα και πιο υγιή στοιχεία του επιχειρείν και της ναυτιλίας στην οποία η Ελλάδα έχει τεράστια παράδοση με ένα εξαιρετικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, οικονομικό και έμψυχο».

«Προσωπικά, ως Θεσσαλονικιός έχω ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, να δω τη Θεσσαλονίκη να κατακτά τη θέση που της αξίζει ως home port δρομολογίων κρουαζιέρας» σημείωσε ο υφυπουργός και πρόσθεσε : «Και θα είμαι σύμμαχος, κάθε υγιούς προσπάθειας επίτευξης αυτού του στόχου».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ