«Πέρα από οτιδήποτε άλλο, το φοβερό είναι πως πρόκειται για άτομα που νομίζουν ότι τους ανήκει το πανεπιστήμιο. Φέρονται σαν αστυνομία σκέψης. Μιλάμε για τον ορισμό του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας». Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου, καθηγήτρια στη Φιλοσοφική Σχολή του Αθήνησι.
Υποτίθεται πως θέλουν τα Πανεπιστήμια κέντρα ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Πως δίνουν μάχες γι’ αυτό. Πώς δεν ήθελαν την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, διότι χωρίς άσυλο, πώς θα προστατευθεί η διακίνηση ιδεών;
Ναι, καλά. Σαφώς και δεν εννοούσαν, ούτε εννοούν πως πρέπει να διακινούνται ελεύθερα όλες οι ιδέες. Μόνο τις δικές τους θέλουν να αναπαράγονται. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει τρόπος υπονόμευσης του προσώπου που τις έχει. Κινητοποιήσεις, πέντε- δέκα σπουδαστών, φωνές, φασαρίες, ακυρώσεις μαθημάτων. Ο νόμος; Απών, μαζί με την κοινή λογική. Και με την «ευαισθησία» του φοιτητικού κινήματος. Πέντε- δέκα φωνασκούντες, μερικοί ακόμη συμπαραστεκόμενοι και -εδώ είναι το ζουμί- η τεράστια πλειονότητα των φοιτητών αδιαφορούσα.
Εξέφρασε άποψη στο Facebook η καθηγήτρια για τα Τέμπη; Είπε να προσέξουμε τον ακροδεξιό λόγο που εκπορεύεται από κάποιους διαμαρτυρόμενους; Δεν θα κάνει μάθημα, αποφασίζουν κάποιοι φοιτητές.
Οι άλλοι; Οι συμφοιτητές τους; Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, πρόθυμοι να υπογράψουν συμπαραστάσεις για ψύλλου πήδημα; Μην τους είδατε. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδειξαν στο Αθήνησι πάντοτε για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, που δήθεν καταστρέφονται. Για τη συνάδελφό τους;
Λοιπόν, ας πάψουμε να κρατάμε τόσο σκοτεινά μυστικά. Και για εκείνους, όπως και για όλους όσοι καταδικάζουν με πύρινους λόγους κάποια γεγονότα ή απόψεις μα όχι και κάποια άλλα, η ρήση «διαφωνώ με ό,τι λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να τα λες» σε όποιον κι αν ανήκει, δεν ισχύει. Μας κοροϊδεύουν, εν ολίγοις, ότι την πιστεύουν.
Φανατικοί, ημιμαθείς, και κολλημένοι κάποιοι από αυτούς. Επιτρέπεται καθηγητής Πανεπιστημίου να γράφει «από την απομάκρυνσιν εκ του ταμίου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται»; Ασε το μετά την απομάκρυνση, δεν του δώσαμε τόση σημασία.
Το ταμείο με ιώτα; Τι ταμείο γνώσης θα κάνουμε;
Είχαμε πολλά δημοσιογραφικά μαργαριτάρια, ως συνήθως. Σταχυολογούμε:
«Χειμερινή λαίλαπα από τη Χριστίνα Σούζη» Ότι τι; Είναι η Σούζη χειμερινή λαίλαπα; Θα φέρει χειμερινή λαίλαπα; Ωχ και πώς να γλιτώσουμε από τη λαίλαπα; Τι;
Τέλειωσαν, λέει, οι καταλήψεις των σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών, ανάμεσα στους οποίους ήταν και οι σπουδαστές της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης. Μόνο που, αγαπητό ΑΠΕ, δεν μαθαίνουν μπουζούκια στη σχολή, χορό μαθαίνουν. Ορχηστικής Τέχνης (εκ του όρχησις) αν δεν σας πειράζει.
«Δεν ξέρουμε αν υπήρξε αυτοχειρία» λέει εκπομπάρχης. «Αυτοδικία» τον διορθώνει, σωστά η συνεργάτις του, διότι δεν μιλούσαν για αυτοκτονίες, για αντεκδίκηση με όπλα μιλούσαν. Απτόητος όμως εκείνος, ζητά να του επιτρέψει… Να σου επιτρέψει τα λάθη; Ακούμε και κανέναν από το πάνελ εφόσον έχουμε συναδέλφους μαζί μας. Αλλιώς, τι;
«Δεν γνωρίζουμε για τα έργα που κωλυσιεργούν, ωστόσο χθες ανακοινώθηκε…» Ότι πρέπει να παταχθούν, ασφαλώς. Και ότι πρέπει να σταματήσουν την κωλυσιεργία. Τα έργα. Διαβάζετε τι γράφετε;
«Στον πίσω δεξιά μηρό», αγαπητέ μου, σημαίνει πως μιλάμε για τετράποδο. Αν μιλάμε για δίποδο, όπως εν προκειμένω, πίσω δεξιά στον μηρό. Ή στον δεξιό μηρό, πίσω. Απλούστατα.
Sine qua non. Τι σημαίνει; Ερωτήθηκε παίκτης σε τηλεπαιχνίδι γνώσεων. Δεν ήξερε. Απάντησε κάποιος που είχε δώσει, λέει, τη σωστή απάντηση. «Σημαίνει εκ των ουκ άνευ». Πάμε πάλι. Σημαίνει εκ των ΩΝ ουκ άνευ. Ελεος.
Από Youtuber το επόμενο «Στα κατ’ ιδίαν βίντεό μου». Κάτι άλλα ξέρω που γίνονται κατ΄ ιδίαν, αλλά βίντεο κατ’ ιδίαν, πρώτη φορά ακούω πως υπάρχει.
«Η ενασχόλια» λέει ο άλλος. Εννοεί ενασχόληση. Πες ασχολία τουλάχιστον. Είπαμε, δεν φαίνεσαι μορφωμένος πετώντας κοτρόνες.
Από την ΕΡΤ: Η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού αποφάσισε να αντικαταστήσει το έμψυχο προσωπικό των Κυκλάδων.
Δεν ξέραμε πως υπάρχει και άψυχο προσωπικό. Επίσης δεν ξέραμε πως η ΕΡΤ κάνει ρεπορτάζ χωρίς να ρωτήσει τους ενδιαφερόμενους.
Ευκαιρία, λοιπόν, να πούμε δυο λόγια για την υπόθεση της Μυκόνου. Αρχαιολόγος που υπηρετεί στην Εφορεία Κυκλάδων και χειρίζεται υποθέσεις της Μυκόνου, χτυπήθηκε ανηλεώς κοντά στο σπίτι του και νοσηλεύθηκε. Καταδικαστέο από όλους. Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον επισκέφθηκε στο νοσοκομείο δυο μέρες μετά, διότι πριν ήταν στη Νέα Υόρκη, για να παραλάβει αρχαιότητες.
Εν τω μεταξύ, ο πρωθυπουργός συγκάλεσε σύσκεψη για τη Μύκονο, θεωρώντας το ζήτημα πολύ σοβαρό. Και είναι. Δεν είναι όμως σοβαροί όσοι κάνουν ανόητη αντιπολίτευση. Η υπουργός Πολιτισμού, που ήταν όπως είπαμε στη Νέα Υόρκη, δεν ήταν παρούσα στη σύσκεψη. Την εγκάλεσαν διότι, λέει, δεν έπρεπε να είναι στην τελετή παράδοσης- παραλαβής, αλλά στη σύσκεψη. Οι συνδικαλιστές, αλλά και κάποιοι βουλευτές.
Από πότε ένας υπουργός δεν δικαιούται, και μάλιστα δεν υποχρεούται να πάει να παραλάβει 29 αρχαιότητες αξίας 20 εκατομμυρίων; Σοβαρό θέμα ο ξυλοδαρμός υπαλλήλου, η υπουργός όμως είχε ήδη πετάξει για Νέα Υόρκη όταν συγκλήθηκε η σύσκεψη. Τι έπρεπε να κάνει; Να επιστρέψει; Σαν να μην είχε εμπιστοσύνη στους συναδέλφους της; Φτύνοντας τον Γενικό Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης;
Αμα τη επιστροφή της, φώναξε την εφορεία Κυκλάδων και τους είπε: Α) όποιος έχει πρόβλημα με τα θέματα της Μυκόνου, να μη τα χειρίζεται. Β) όποιος θέλει να τα χειριστεί, να το κάνει με τη βοήθεια και συμμετοχή του εφόρου αρχαιοτήτων (αυτό ουδείς το έγραψε. Γιατί;) και Γ) επειδή υπάρχουν πολλές υποθέσεις που χρονίζουν στη Μύκονο, είναι ελεύθερος όποιος αρχαιολόγος από άλλη εφορεία θέλει να βοηθήσει, να πάει, αφού πάρει άδεια από το υπουργείο. (Θα ζητήσουν να πάνε και μερικά κουτσαβάκια- εδώ γελάνε πολύ).
Βλέπετε τίποτα παράλογο; Τίποτα κακό; Κι όμως, ακόμα την υβρίζουν στα κοινωνικά δίκτυα ότι δεν έκανε τίποτα για τη Μύκονο. Δεν έκανε όσα ζητούσαν, γι’ αυτό. Τι της ζητούσαν; Να κάνει τον τζάμπα μάγκα, απλούστατα, με φωνές και καταγγελίες. Ο,τι κάνουν οι ίδιοι, δηλαδή. Δεν νομίζω…
Αλλά πονάει η επιστροφή των θραυσμάτων από το Βατικανό, πονάει η επιστροφή των 29 αρχαιοτήτων, όλα πονάνε. Για λόγους αντιπολιτευτικούς, εννοείται. Δεν πρέπει η Ελλάδα να έχει επιτυχίες, επειδή είναι προεκλογική περίοδος, άρα θα τις πιστωθεί η κυβέρνηση. Κάποιες προηγούμενες κυβερνήσεις, βεβαίως, δεν είχαν επιτυχίες, ούτε επί των ημερών τους. Τι να πιστωθούν επομένως;
Και πού να δουν τι θα κάνει σήμερα η υπουργός στη Ρώμη!
Πίσω στην αποφορά των ημερών. Βγαίνει τηλεπερσόνα και μιλά για τον νεανικό έρωτα κυρίας των ειδήσεων. Μιας κορυφαίας δημοσιογράφου που έχει «ιδρώσει» τη φανέλα. Αλλά ο εν λόγω, κάπου ανάμεσα σε Μπιγκ Μπράδερ και άλλα, ξερνάει πως είχε δεσμό μαζί της όταν ετοιμαζόταν για τις πανελλήνιες. Σε συνέντευξη. Ο συνάδελφος που την πήρε το έγραψε (έλεος!). Οι αρχισυντάκτες και διευθυντές του την έβαλαν τη συνέντευξη με το στιγμιότυπο (διπλό έλεος). Και οι διευθυντές σκανδαλοθηρικών φυλλάδων το έκαναν πρώτο θέμα. Της εφημερίδας τους (εκατό έλεος).
Γίνεται λόγος και στην εκπομπή στην οποία εμφανίζεται τώρα. Διαβάζει νεαρότερος συνάδελφος τη συνέντευξη και το διαπράττει: «Ακραίφνης»! Σπεύδει ο ενδιαφερόμενος να τον διορθώσει- α, όλα κι όλα, μη τον πουν αγράμματο- «ακραιφνής» λέει.
Ναι, αυτό σας μάρανε όλους εκείνη τη μέρα. Κι εσένα ειδικά, Ανδρέα μου. Τι ντροπή! (για το σκηνικό. Για τα κουτσομπολιά. Για την κλειδαρότρυπα). Χίλια έλεος δεν φτάνουν.
Ιδιον των εκπομπών και των εφημερίδων με κουτσομπολιά, να πετάνε ό,τι να ‘ναι. Ο συνάδελφος Γιάννης Τζιμούρτας, που έχει υπηρετήσει σε πολλές θέσεις ευθύνης και ξέρει, σχολίασε:
«Πόση ηλιθιότητα μπορεί να χωρέσει στο διαδίκτυο και μάλιστα σε ισοτόπους εφημερίδων όπου εργάζονται επαγγελματίες δημοσιογράφοι;
Διάβασα πριν από λίγο ότι ο ηθοποιός Β. Μπισμπίκης ‘δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα να τσαλακωθεί’. Κι αυτό διότι του γίνεται ειδικό μακιγιάζ στην παράσταση ‘Έγκλημα και Τιμωρία’. Πόσο τσαλακωμένος μπορεί να νιώθει ένας ηθοποιός που έχει την τιμή να παίζει στη θεατρική μεταφορά ενός αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας;
Την επόμενη φορά θα παίξει ‘ένας μάγκας στα σαλόνια’ για να αποκατασταθεί στη συνείδηση των ατσαλάκωτων σάιτ που αντιγράφουν τα ατσαλάκωτα πρωινάδικα…»
Εγκλήματα χωρίς τιμωρία…