today-is-a-good-day
8.1 C
Athens

Γ.Οικονόμου για καλλιτέχνες: Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί στον διάλογο. Δεν επιδιώκουμε αντιπαράθεση

Ούτε εντάσεις επιδιώκουμε, ούτε κανέναν απέναντι θέλουμε να βάλουμε. Αντίθετα, εκτιμούμε πολύ και την προσφορά των καλλιτεχνών στον Πολιτισμό και τον κόπο που κάνουν για να αποκτήσουν καλλιτεχνικά προσόντα σε μια περίοδο που είναι πολύ δύσκολο. Είναι πολύ σημαντικό να μιλάμε με συγκεκριμένα παραδείγματα, για συγκεκριμένα γεγονότα, αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Είναι αλήθεια ότι το Προεδρικό Διάταγμα -α φορά διορισμούς στο Δημόσιο, όχι για καλλιτεχνικό έργο, όχι για ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., όχι για ορχήστρες, όχι για ωδεία, στο Δημόσιο για διάφορες δραστηριότητες ειδικοτήτων από όλους τους κλάδους – έδωσε την αφορμή να έρθουν στην επιφάνεια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καλλιτεχνικός κόσμος 30 χρόνια: Προβλήματα σε ό,τι αφορά στις σπουδές τους, στην εξέλιξή τους, στο έλλειμμα πανεπιστημιακής σχολής Παραστατικών Τεχνών, είπε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες για την αποκατάσταση αδικιών.

Πρώτον, με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, η ανισότητα που υπήρχε για εκείνους που ήταν πριν το 2003 και με αυτούς που είναι μετά το 2003 σε ό,τι αφορά στα μισθολογικά τους, έχει πλέον καταργηθεί. Αποκαταστήσαμε μια αδικία, μια στρέβλωση. Όσοι είναι στο Δημόσιο για καλλιτεχνικά ή συναφή καλλιτεχνική δραστηριότητα, εκπαιδευτική, θα αμείβονται όπως αμείβονταν και οι συνάδελφοι τους που είχαν τελειώσει τις σχολές πριν το 2003 με ΤΕ. Αυτό το τακτοποιήσαμε. Αφορά περιορισμένο αριθμό ανθρώπων που εργάζονται στο Δημόσιο.

Δεύτερον, η κυβέρνηση έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά που τελειώνουν από αυτές τις σχολές -όπου δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα- να μπορούν με κατατακτήριες εξετάσεις να εγγράφονται στο τρίτο εξάμηνο αντίστοιχων πανεπιστημιακών σχολών. Είναι η περίφημη διαπερατότητα.

Και, τρίτον, υπάρχει για πρώτη φορά συγκεκριμένος οδικός χάρτης για να γίνει δημόσιο Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών, για όλες τις κατηγορίες: Χορό, μουσική, ηθοποιία. Υπάρχουν Επιτροπές με ειδικούς που δουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση, έτσι ώστε μέχρι τέλος Μαρτίου να υπάρχει αυτή η πρόταση και το 2025 να έχουμε τη Σχολή.

Γι’ αυτό που λένε για πριν από το 2003. Καταρχήν σε ό,τι αφορά στο μισθολογικό, με την ΚΥΑ, εξισώθηκε, αντιμετωπίστηκε. Γιατί αυτό ήταν μέχρι το 2003; Και γιατί δεν το έκανε καμία Κυβέρνηση, ούτε η προηγούμενη, μέχρι πριν από το 2003; Γιατί το 2003 υπάρχει μια τομή στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα Τ.Ε.Ι., από τριετούς φοίτησης, όπως παραμένουν αυτές οι σχολές τώρα, έγιναν τετραετούς φοίτησης και μπήκαν κάποιες παραπάνω ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

Θέλω να ξεκαθαρίσω με πολύ σεβασμό στους ανθρώπους που αγωνιούν, που αγωνίζονται, που έφεραν στην επιφάνεια ένα ζήτημα που όλες οι Κυβερνήσεις το έκρυβαν κάτω από το χαλί ότι το θέμα του να ασχοληθούμε με την ανωτατοποίηση των σπουδών τους και ακαδημαϊκά, να το τακτοποιήσουμε δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ούτε μπορεί να γίνει αδικώντας άλλους κλάδους και άλλους ανθρώπους, που, επίσης, μετά το Λύκειο κοπιάζουν για να αποκτήσουν προσόντα, είπε.

Εμείς πάντοτε είμαστε ανοιχτοί στις συναντήσεις και στον διάλογο. Δεν επιδιώκουμε αντιπαράθεση. Με πολύ μεγάλη ειλικρίνεια είπαμε στους καλλιτέχνες τι γίνεται και τι δεν γίνεται. Μας ζήτησαν να μην υπάρχουν δύο ταχύτητες αμοιβών, σε ό,τι αφορά στους πριν από το 2003 και μετά και είπαμε ότι είναι δίκαιο. Μας ζήτησαν να τακτοποιήσουμε τα περί ανωτατοποίησης των σπουδών να υπάρξει ένας οδικός χάρτης και είναι δίκαιο, τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Το να πηγαίνει κάποιος με ένα πτυχίο μιας τριετούς τέτοιας σχολής, κορυφαίας ποιότητας σε ό,τι αφορά τα καλλιτεχνικά του και να έχει τα ίδια προσόντα με κάποιον που τελειώνει ένα πανεπιστήμιο για θέση στο Δημόσιο, που δεν αφορά την καλλιτεχνική του δραστηριότητα, είναι κάτι, που, κατά την άποψή μου, ούτε δίκαιο είναι, αλλά ούτε σύννομο είναι με βάση την ελληνική συνταγματική τάξη και το ενωσιακό Δίκαιο, κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ