today-is-a-good-day
24.1 C
Athens

Η νέα εποχή για τη Lavipharm

Σε μια νέα εποχή εισέρχεται η φαρμακευτική εταιρία Lavipharm μετά την επιτυχής αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου όπως εξήγησε χθες ο Τηλέμαχος Λαβίδας, Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ. Ο κ. Λαβίδας μιλώντας σε δημοσιογράφους παρουσίασε το νέο φιλόδοξο business plan για την περίοδο 2022 – 2026 με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό τονίζοντας πως η επιτυχία της Lavipharm αποτελεί case study.

Κάνοντας μια αναδρομή απολογισμό ο κ. Λαβίδας αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρία στο παρελθόν σημειώνοντας πως υπήρξαν μεγάλες ανατροπές. Μια εκ των οποίων ήταν η αποτυχημένη επένδυση στις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του ’90 αρχές 2000 η οποία είχε ως αποτέλεσμα αρνητικά ίδια κεφάλαια για μια δεκαετία και μετοχές υπό καθεστώς επιτήρησης.

«Η εταιρία είχε πολύ γερές βάσεις και άντεξε. Ωστόσο, μετά ακολούθησε και η κρίση στην Ελλάδα στο φάρμακο και αναγκαστήκαμε να διαγράψουμε τη μεγάλη επένδυση στις ΗΠΑ», ανέφερε ο κ. Λαβίδας.

«Η μεγάλη αλλαγή ξεκίνησε το 2019 με μια θεαματική αναδιάρθρωση η οποία είχε πολλές πλευρές. Υπήρξαν αλλαγές στους ανθρώπους, αλλά ασχοληθήκαμε και με το μοντέλο. Η εταιρία χρειαζόταν focus είχαν αλλάξει οι εποχές. Είπαμε να εστιάσουμε σε μάξιμουμ τρία πράγματα στα οποία είμαστε πολύ δυνατοί», τόνισε ο κ. Λαβίδας.

«Η αναδιάρθρωση ολοκληρώθηκε και φέραμε αποτελέσματα και κερδοφορία. Καταφέραμε να κάνουμε outperform τους ανταγωνιστές μας. Θέσαμε στόχους για την πορεία της εταιρίας. Το πιστέψαμε, το παλέψαμε και το πετύχαμε. Έχουμε πλέον όλα τα “όπλα” να πάμε την εταιρία μπροστά, να πάμε την εταιρία από τα 45 εκατομμύρια ευρώ το 2021 στα 112 εκατομμύρια το 2026 με ένα πλάνο σε τέσσερις άξονες. Είναι μια νέα Lavipharm. Θα επενδύσουμε στο εργοστάσιο, καθώς μεγαλώνουν οι δραστηριότητες και θα επενδύσουμε και στο R&D μας στο οποίο έχουμε πολλά προϊόντα με τα περισσότερο να είναι σχεδόν ολοκληρωμένα», υπογράμμισε.

Σε τέσσερις άξονες η αναπτυξιακή πορεία της Lavipharm

Η αναπτυξιακή πορεία της εταιρίας όπως εξήγησε ο κ. Λαβίδας θα προέλθει από τέσσερις βασικούς άξονες με ιδιαίτερα σημαντικές προοπτικές για την εταιρία.

  1. Το patch κλονιδίνης, ένα σκεύασμα κατά της υπέρτασης οπού στην Ιταλία πραγματοποιεί πωλήσεις περίπου 7 εκατ. ευρώ και αποδίδει EBITDA στα 3,5 ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι οι πωλήσεις του φαρμάκου να αναπτυχθούν περαιτέρω στην Ιταλία, οπού η αγορά της υπέρτασης υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ και να κυκλοφορήσει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  2. Πρόσθετη ανάπτυξη της Lavipharm αναμένεται να προέλθει από τη συνεργασία με τη Zentiva, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες γενοσήμων στον κόσμο.
  3. Από την κυκλοφορία νέων προϊόντων δικής της έρευνας, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης.
  4. Μεγάλη ώθηση εκτιμάται ότι θα δώσει η στρατηγική συνεργασία της Lavipharm με την TIKUN Europe, φαρμακευτική εταιρεία έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής προϊόντων ιατρικής κάνναβης. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Lavipharm θα αναλάβει την εμπορική διανομή των νέων προϊόντων της TIKUN, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά το 2023 και για περίοδο πέντε ετών με δυνατότητα ανανέωσης. Αφορούν τελικά προϊόντα ιατρικής κάνναβης που θα παράγονται αποκλειστικά στο εργοστάσιό της στην Ελλάδα και τα νέα, εξειδικευμένα προϊόντα συμπληρώματος διατροφής κανναβιδιόλης /CBD που θα παρασκευάζονται στο εργοστάσιο στη Γαλλία. Η πρώτη αυτή μονάδα παραγωγής σκευασμάτων φαρμακευτικής κάνναβης θα λειτουργήσει στην Κόρινθο και αποτελεί τη μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία κάνναβης στην Ευρώπη.

Στα 112 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2026

Η Lavipharm κατάφερε τα τελευταία χρόνια να αυξήσει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά 50% το οποίο που σημαίνει πως πάει πολύ πιο γρήγορα από την αγορά. Είναι μια από τις μεγαλύτερες αύξησης τα τελευταία χρόνια ανάμεσα σε όλες τις εταιρίες, καθώς είναι από τις ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρίες.

Η Lavipharm άλλαξε 13 από τα 18 μέλη της ομάδας του management για να δοθεί μια νέα πνοή στην εταιρία καθώς μερικά παλιότερα στελέχη δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εποχής. Ο κάθε νέος manager που ήρθε έκανε τις αλλαγές στο δικό του τομέα, έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο sales force.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης υπογραμμίστηκε πως στο μετοχικό κεφάλαιο της Lavipharm συμμετέχουν σημαντικοί Έλληνες και ξένοι επενδυτές.

Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη της Lavipharm ο τζίρος από τα 46 εκατ. ευρώ το 2021, προ clawbacks και rebates αναμένεται να διαμορφωθεί στα 112 εκατ. ευρώ το 2026 ενώ υπογραμμίστηκε πως ο στόχος για το 2022 έχει ξεπεραστεί σημαντικά.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 30% των εσόδων της Lavipharm προέρχεται από τις διεθνείς πωλήσεις και το υπόλοιπο 70% από τις πωλήσεις στην Ελλάδα, ενώ ένας από τους στόχους της εταιρίας είναι μελλοντικά η διεθνής δραστηριότητας να αποτελεί το 50% των καθαρών πωλήσεων.

Ειρήνη Μυλωνά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ