today-is-a-good-day
14.2 C
Athens

Σ. Ζαχαράκη: Για πρώτη φορά, οι μικροί μαθητές της χώρας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της ελληνικής φιλοξενίας

Στη σημασία του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΞΕΕ, «Φιλοξενία ΜΟΥ», που παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση αναφέρθηκε στην παρέμβαση της η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη αναφέροντας ότι για πρώτη φορά, οι μικροί μαθητές της χώρας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της ελληνικής φιλοξενίας, τα επαγγέλματα και τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας του κλάδου, να αναγνωρίσουν και να εμπεδώσουν την εφαρμογή των αρχών της βιωσιμότητας στο πεδίο του τουρισμού και τελικώς να αναπτύξουν τις δικές τους ιδέες και προτάσεις.

Μετά από την συντονισμένη προσπάθεια και την συνεργασία που είχε το υπουργείο Τουρισμού, με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και το Ι.Ε.Π., το καινοτόμο πρόγραμμα «Φιλοξενία ΜΟΥ» γίνεται διαθέσιμο από φέτος σε όλα τα σχολεία της χώρας, στο πλαίσιο των νέων Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ανάφερε η κυρία Ζαχαράκη.

“Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία, η οποία φιλοδοξούμε να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την καλλιέργεια της αναγκαίας για την βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου προπαιδείας και να διευρύνει σημαντικά τους ορίζοντες και τον αριθμό ευκαιριών που έχουν στην διάθεσή τα παιδιά της χώρας”, σημείωσε.

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας Ζέττας Μ. Μακρή ανάφερε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2021, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σε μαθήτριες και μαθητές και είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας, στην επιδίωξή του για ένα αναβαθμισμένο σχολείο, έχει συνοδοιπόρους του φορείς, που ενισχύουν και επιβεβαιώνουν την πολλαπλή στόχευσή του μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματά τους.

“Κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων με έμφαση στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της οργανωτικής ικανότητας, της ενσυναίσθησης, της δημιουργικότητας, της συνεργατικότητας και αναδεικνύουμε αξίες, όπως ο αλληλοσεβασμός, η εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών, η κοινωνική δικαιοσύνη και ευθύνη, η οικολογική συνείδηση, η ατομική και κοινωνική ελευθερία, ο εθελοντισμός, η αειφορία”, ανάφερε.

Τέλος ο πρόεδρος του του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός, τόνισε ότι “μέσα από τη φιλοξενία που είναι αναμφίβολα το πιο ισχυρό αναπτυξιακό πλεονέκτημά μας, πρέπει να δούμε σήμερα τη νέα Ελλάδα που θέλουμε αύριο. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και στο ΞΕΕ πιστεύουμε ακράδαντα πως μπορούμε να το κερδίσουμε, με μια προϋπόθεση. Να καλλιεργήσουμε την τουριστική συνείδηση. Να αναπτύξουμε πάνω σε υγιείς βάσεις μια νέα κουλτούρα φιλοξενίας. Να ξεπεράσουμε κόμπλεξ και στερεότυπα περί «σερβιτόρων της Ευρώπης»”, ανάφερε ο κ. Βασιλικός.

“Για να γίνει αυτό και να γίνει σωστά, πρέπει να ξεκινήσουμε από κει και που ξεκινούν όλα. Από το δημοτικό. Από τις γενιές που με την φροντίδα και το μόχθο των εκπαιδευτικών μας προετοιμάζονται για να πάρουν στα δικά τους χέρια το μέλλον της Ελλάδας”, κατέληξε ο πρόεδρος του ΞΕΕ.

Το πρόγραμμα «Φιλοξενία ΜΟΥ»

Το πρόγραμμα «Φιλοξενία ΜΟΥ» που εντάσσεται στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων και στον θεματικό πυλώνα «Δημιουργώ & Καινοτομώ», είναι πλέον διαθέσιμο για να αξιοποιηθεί στη Β’ και Γ’ Δημοτικού, για 5 έως 7 διδακτικές εβδομάδες και για 2 ώρες ανά εβδομάδα.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι μια πρώτη επαφή των μαθητριών και των μαθητών με τις έννοιες της φιλοξενίας, της διαφορετικότητας, της επιχειρηματικότητας, της αποδοχής και της συμπεριληπτικότητας, της καινοτόμου και φιλικής προς το περιβάλλον επιχειρηματικής ανάπτυξης στον χώρο της φιλοξενίας, αλλά και μια πρώτη γνωριμία με τα επαγγέλματα της φιλοξενίας και των ευκαιριών σταδιοδρομίας που αυτά παρέχουν στη χώρα μας.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι σχεδιασμένο από εξειδικευμένους παιδαγωγούς και κατάλληλα διαμορφωμένο για την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται. Αποτελείται από μια σύντομη εικονογραφημένη ιστορία, η οποία δίνει και το έναυσμα για τις προτεινόμενες δραστηριότητες, οι οποίες εμπλέκουν ενεργά τον μαθητή και τη μαθήτρια στην αναζήτηση της γνώσης, προωθούν την ομαδική εργασία και τη συνεργατικότητα, Επιπλέον, περιλαμβάνει έναν πλήρη οδηγό για τον εκπαιδευτικό με κατευθύνσεις, συμβουλές και ιδέες για την υλοποίηση του προγράμματος.

SourceΑΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ