Mια έμμεση νέα εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών έρχεται να «ταράξει» τα ήρεμα νερά του ταμπλό. Πρόκειται για την Austria Card η οποία μέσω της απορρόφησης της Inform αναμένεται να μπει και στο ελληνικό χρηματιστήριο. Πρόκειται για μία διασυνοριακή συγχώνευση, το κοινό σχέδιο της οποίας, ετοιμάζεται από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών. Υπήρχαν καιρό οι πληροφορίες για αυτές τις εξελίξεις, οι οποίες όπως φαίνεται και από την εξέλιξη των ζητημάτων επιβεβαιώνεται. Στην ουσία πρόκειται για παράλληλη εισαγωγή σε δύο χρηματιστήρια. Ένα του εξωτερικού και το ελληνικό.
Έντονη κινητικότητα καταγράφεται στην ελληνική ναυτιλία καθώς τα deals δίνουν και παίρνουν. Η ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία και η στροφή της Ευρώπης στην αποθήκευση ενέργειας δημιουργούν τις κατάλληλες εκείνες προϋποθέσεις προκειμένου τα φορτία LNG μέσω πλοίων να ανεβάζουν τα ναύλα και βεβαίως η ζήτηση συνεχώς αυξάνεται. Μετά τους Προκοπίου και Φράγκου ήρθε η σειρά του Νίκου Μαρτίνου της Thenamaris να δίνει παραγγελίες για τη ναυπήγηση τριών νέων πλοίων. Στόχος του όπως πληροφορείται η στήλη είναι να φτάσει τα 100 πλοία και αναμένεται να επιτευχθεί ήδη από του χρόνου.
Στοιχήματα δίνουν και παίρνουν για το λιμάνι Ηρακλείου. Ιδιαίτερα μετά την προσφορά που κατέθεσε ο Γκριμάλντι για την Ηγουμενίτσα ακούγεται έντονα πως η προσφορά του για το λιμάνι Ηρακλείου θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Η αλήθεια βέβαια είναι πως για το λιμάνι Ηρακλείου ενδιαφέρονται περισσότεροι παίκτες. Και αυτό γιατί βρίσκεται σε κομβικό σημείο της Μεσογείου και ενώνει τρεις ηπείρους. Αφρική, Ευρώπη και Ασία. Επομένως το ενδιαφέρον είναι ζωηρό για το λιμάνι της Κρήτης.
Τρέχει η Dimand για να εφαρμόσει τον στρατηγικό της σχεδιασμό για τη Βόρεια Ελλάδα. Στόχος της είναι η δημιουργία από τους μεγαλύτερους κόμβους logistics στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία προχώρησε στην απόκτηση ακινήτου στη Θεσσαλονίκη όπου πρόκειται να δημιουργήσει τον κόμβο. Πρόκειται για μια επένδυση, που θα τρέξει η θυγατρική της Απελλου Estate, η οποία απέκτησε 335,6 στρέμματα. Στην «πιάτσα» ακούγεται πως έρχεται και νέα επένδυση από την εταιρεία.
Έχουμε και ευθύνη εμείς οι δημοσιογράφοι, καθώς για τα υδατοδρόμια γράφουμε εδώ και πέντε χρόνια. Και εδώ και πέντε χρόνια δεν έχουν…απογειωθεί. Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός στις εταιρείες που έχουν έτοιμα τα επενδυτικά τους σχέδια, καθώς ούτε τον Σεπτέμβριο πέταξαν, παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις. Έχει χαθεί στην ουσία και η φετινή τουριστική σεζόν με τον κλάδο να…ελπίζει πως το 2023 θα είναι διαφορετικά. Ίδωμεν…
Ξεκινούν τις επόμενες ημέρες οι δημοσιεύσεις αποτελεσμάτων των τραπεζών. Η αγορά περιμένει με έντονο ενδιαφέρον τις ανακοινώσεις για να δουν αν η ανάπτυξη που φαίνεται πως υπάρχει στον τραπεζικό κλάδο αποτυπώνεται στα αποτελέσματα των τραπεζών. Τα έσοδα αναμένεται να είναι αυξημένα, ενώ το μέρισμα μετά από πολλά χρόνια αποτελεί «γρίφο» για την αγορά. Καθώς από κέρδη, έσοδα και κόκκινα δάνεια θα αποσαφηνιστεί κατά πόσο θα υπάρξει η δυνατότητα υλοποίησης μερισματικής αποδοχής.
Τριψήφιος είναι ο αριθμός του ενδιαφέροντος που φαίνεται πως έχει εκφραστεί στο ΤΧΣ για τις τράπεζες. Βέβαια, άλλο το ενδιαφέρον, και άλλο η ολοκλήρωση ενός deal. Πάντως φαίνεται πως υπάρχει έντονη κινητικότητα στον κλάδο, χωρίς να ξαφνιάζει κάποιο deal. Η αρχή έγινε με την πρόταση της Ion Group για την Πειραιώς. Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και οι προοπτικές της αυξάνουν το ενδιαφέρον στις τράπεζες, όπως επίσης και το γεγονός πως σε όποιον αποκτήσει ποσοστό, μπαίνει στην ευρωπαϊκή αγορά. Αφού παίρνει πιστοποίηση ευρωπαϊκής τραπεζικής, κάτι που θεωρείται ως ένα πολύ ελκυστικό προς τους επενδυτές χαρακτηριστικό.
Η Alpha Bank σήκωσε με ομόλογο τριετούς διάρκειας 400 εκατ. Ευρώ. Το επιτόκιο «τσουχτερό» στο 7,25% με τις προσφορές να αγγίζουν όπως αναφέρουν πληροφορίες της στήλης τα 450 εκατ. Ευρώ. Αυτά είναι γνωστά. Αυτό που δεν είναι όμως είναι ότι «ψήνονται» Εθνική και Πειραιώς να βγουν και εκείνες στις αγορές. Με το επιτόκιο όμως να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, με πηγές της αγοράς να επιμένουν πως πριν το τέλος του έτους θα υπάρχουν εξελίξεις.
Η ΟΛΠ δείχνει κέρδη ρεκόρ και μια πολύ καλή χρονιά στην κρουαζιέρα. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Τα στοιχεία δείχνουν σημαντική βουτιά στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο εννεάμηνο και με αυτό τον τρόπο ο Πειραιάς χάνει θέσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Στην ουσία οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στον ΟΛΠ και προβληματισμό, καθώς η πτώση στα εμπορευματοκιβώτια τείνει να παγιωθεί.
Δεν είναι μόνο η Microsoft, η Amazon Web Services, η Google και η Digital Realty που προχωρούν σε κατασκευές data center. Πληροφορίες αναφέρουν πως τουλάχιστον άλλες τρεις εταιρείες (η μία μεγάλη) έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να τοποθετηθούν στη χώρα μας και να δραστηριοποιηθούν στον υποσχόμενο κλάδο της διακίνησης δεδομένων. Η Ελλάδα μετεξελίσσεται σταδιακά σε πύλη εισόδου και διακίνησης δεδομένων στη ΝΑ Ευρώπη.