today-is-a-good-day
13.6 C
Athens

Boeing 737 MAX: Ένας Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής και μία αεροπορική εταιρία υποστηρίζουν το αίτημα χορήγησης παράτασης

Η Boeing Co κέρδισε χθες την υποστήριξη Ρεπουμπλικάνου γερουσιαστή και ενός σημαντικού πελάτη της, στην προσπάθειά της να πείσει το Κογκρέσο για την έγκριση μιας παράτασης, ώστε να εξασφαλίσει την πιστοποίηση των δύο νέων εκδόσεων του αεροσκάφους 737 MAX.

Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών βρίσκεται αντιμέτωπη με μία προθεσμία για την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) που λήγει τον Δεκέμβριο, αναφορικά με την πιστοποίηση των αεροσκαφών MAX 7 και MAX 10.

Μετά από την προθεσμία αυτή, όλα τα αεροσκάφη 737 θα πρέπει να διαθέτουν μοντέρνα συστήματα συναγερμού στο πιλοτήριο προκειμένου να πιστοποιηθούν από την FAA.

Μία τέτοια εξέλιξη θα απαιτούσε σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αεροσκαφών των νέων εκδόσεων MAX, εκτός και αν το Κογκρέσο ενέκρινε μία απαλλαγή για μία σχετική χρονική παράταση.

Ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκρέιαμ δήλωσε στο Reuters ότι υποστηρίζει τη χορήγηση μιας παράτασης για τα αεροσκάφη ΜΑΧ μέσω μιας τροπολογίας στον προϋπολογισμό δαπανών ή κάποιου άλλου μέτρου που έχει στη διάθεσή του το Κογκρέσο.

“Θα αγωνιστούμε όσο πιο σκληρά μπορούμε για να εξασφαλίσουμε στην Boeing την ευκαιρία να αποδείξει ότι το αεροσκάφος δουλεύει και αυτό δουλεύει στην πραγματικότητα”, δήλωσε ο Γκρέιαμ στο περιθώριο μιας εκδήλωσης.

Οι σχετικές προϋποθέσεις εγκρίθηκαν από το Κογκρέσο στα τέλη του 2020, στο πλαίσιο των μέτρων για μεταρρυθμίσεις στη διαδικασία πιστοποίησης των αεροσκαφών από την FAA, μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX, που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, προκαλώντας την καθήλωση αυτού του τύπου αεροσκάφους για χρονικό διάστημα 20 μηνών.

Νωρίτερα χθες, ο εκτελεστικός διευθυντής της United Airlines Σκοτ Κίρμπι υποστήριξε επίσης τη χορήγηση παράτασης τονίζοντας ότι είναι λογικό να υπάρχει ένα κοινό σύστημα συναγερμού στα αεροσκάφη 737. “Πρόκειται για ένα σωστό αποτέλεσμα ασφάλειας”, δήλωσε ο Κίρμπι στο CNBC. “Η αλλαγή του πιλοτηρίου είναι ένα κακό αποτέλεσμα ασφάλειας”, πρόσθεσε ο ίδιος.

Η United το 2017 παρήγγειλε 100 αεροσκάφη MAX 10. Στην περίπτωση που δεν εγκριθεί μία παράταση, η United θα μπορούσε να μετατρέψει μερικές από τις παραγγελίες της σε αεροσκάφη MAX 8 και 9, όπως δήλωσε ο Κίρμπι, “θα οδηγηθούμε στην αγορά μερικών αεροσκαφών Airbus Α321”, με την εξέλιξη αυτή να έχει συνέπειες για τους Αμερικανούς εργαζόμενους της Boeing.

“Πρέπει όλοι να έχουμε ως βάση του σκεπτικού μας την Boeing”, πρόσθεσε ο Κίρμπι δίνοντας έμφαση στην επιρροή που ασκεί η εταιρία στην οικονομία των ΗΠΑ, αλλά και στις αμερικανικές εξαγωγές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο γερουσιαστής Ρότζερ Γουίκερ προσπάθησε χωρίς επιτυχία να δρομολογήσει μία παράταση των σχετικών απαιτήσεων πτητικής πιστοποίησης μέχρι το Σεπτέμβριο του 2024 σε ένα αμυντικό νομοσχέδιο.

Οι πιλότοι είναι διχασμένοι, με την ένωση που εκπροσωπεί τους πιλότους της Southwest Airlines να υποστηρίζει την παράταση, αλλά την ένωση που εκπροσωπεί τους πιλότους της American Airlines να είναι αντίθετοι.

Οι οικογένειες μερικών από τα θύματα είναι επίσης αντίθετες, όπως επίσης και ο κυβερνήτης Τσέσλι “Σάλι” Σαλενμπέργκερ που έγινε γνωστός το 2009 ως ο πιλότος επιβατικού αεροσκάφους Airbus A320 που προσυδάτωσε με ασφάλεια στον ποταμό Χάντσον στη Νέα Υόρκη, μετά από την πρόσκρουση ενός κοπαδιού από χήνες στους κινητήρες. Η FAA “θα πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων συναγερμού των πληρωμάτων στο πιλοτήριο”, δήλωσε την Παρασκευή ο Σαλενμπέργκερ

Ακόμη και στην περίπτωση που δοθεί μία χρονική παράταση, δεν είναι σίγουρο αν τα αεροσκάφη MAX θα αποκτήσουν τελικά πιστοποιητικό πλοϊμότητας.

Σε μία επιστολή της στις 12 Οκτωβρίου, η FAA σημείωσε ότι μερικά σημαντικά έγγραφα από αυτά που είχε καταθέσει η Boeing δεν είχαν συμπληρωθεί επαρκώς στη διαδικασία αξιολόγησης των αεροσκαφών ΜΑΧ 7 που συνεχίζεται.

Η Boeing από την πλευρά της δεν αναμένει μία θετική έκβαση για το αεροσκάφος ΜΑΧ 10 πριν από το επόμενο καλοκαίρι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ