Η ταινία μυθοπλασίας «Μαγνητικά Πεδία» του σκηνοθέτη Γιώργου Γούση, επελέγη για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 95η διοργάνωση βραβείων OSCAR με σκοπό τη διεκδίκηση του Βραβείου Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Την επίσημη υποψηφιότητα της Ελλάδας για το Βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην Βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας), στο πλαίσιο της 95ης διοργάνωσης της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επέλεξε επταμελής επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.
Η Επιτροπή πρότεινε κατά πλειοψηφία τα «Μαγνητικά Πεδία», καθώς έκρινε ότι πρόκειται για μία ταινία που μιλάει απευθείας στον θεατή, ενώ μπορεί να σταθεί σε ένα διεθνές κοινό, από τη στιγμή που πραγματεύεται ένα θέμα οικουμενικό, αυτό της υπαρξιακής κρίσης. Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, έκανε αποδεκτή τη γνώμη της Επιτροπής και εξέδωσε τη σχετική απόφαση.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού θα μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών εκπροσώπησης της Ελλάδας στην 95η διοργάνωση των βραβείων OSCAR, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Τα «Μαγνητικά Πεδία», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του Γιώργου Γούση είναι ένα συγκινητικό και παράλληλα κωμικό road movie στην Κεφαλλονιά, με πρωταγωνιστές δύο εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες.
Η Έλενα ταξιδεύει δίχως προορισμό και αποφασίζει απροσδόκητα να ανεβεί στο πλοίο για Κεφαλλονιά. Ο Αντώνης βρίσκεται στο ίδιο πλοίο. Θα συναντηθούν στο νεκροταφείο του νησιού, όπου εκείνος πηγαίνει για να θάψει το οστεοφυλάκιο της θείας του. Όταν χαλάσει το αυτοκίνητό του, η Έλενα προσφέρεται να τον πάει σε ένα ξενοδοχείο. Για γραφειοκρατικούς λόγους το κουτί δεν γίνεται δεκτό στο νεκροταφείο και οι δύο αποφασίζουν να γυρίσουν μαζί το νησί αναζητώντας ένα καλό μέρος για να το θάψουν.
Η Έλενα Τοπαλίδου και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος είναι απολαυστικοί στις διαδρομές τους στην Κεφαλονιά, αφήνοντας τον θεατή με ένα χαμόγελο στα χείλη. Το ερμηνευτικό ζευγάρι γοητεύει από τα πρώτα λεπτά της ταινίας που αποτέλεσε τη μεγάλη αποκάλυψη του περσινού 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου κέρδισε την αγάπη κοινού και κριτικών. Απέσπασε συνολικά έξι βραβεία (Χρυσός Αλέξανδρος Film Forward, Βραβείο FIPRESCI, Βραβείο ΠΕΚΚ, Πρώτο Βραβείο ΕΡΤ, Πρώτο Βραβείο ΕΚΚ, Βραβείο Location Manager). Γυρισμένη με λιτότητα έκφρασης και πολύ χαμηλό προϋπολογισμό, φανερώνει το πάθος και την αφοσίωση των ελάχιστων συντελεστών της. Αποτελεί ιδανικό σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Γιώργο Γούση στη μυθοπλασία.
Η Κεφαλονιά δεν δηλώνεται γιατί ο σκηνοθέτης δεν ήθελε να παίξει ρόλο στην ιστορία. «Θέλαμε να είναι κατά κάποιον τρόπο άτοπο, να έχει όμως την αίσθηση του νησιού, έναν χώρο στον οποίο εγκλωβίζονται και κάνουν κύκλους» σημειώνει. «Τα λιμάνια έχουν μία ιδιαίτερη ψυχαναλυτική σημασία, φεύγεις από το ένα λιμάνι και πας σε ένα άλλο. Η Κεφαλονιά προέκυψε γιατί κάναμε διακοπές εκεί και μας άρεσε πολύ. Έχει μεγάλα τοπία που εναλλάσσονται γρήγορα. Γυρίζεις την κάμερα από την άλλη μεριά και έχεις ένα εντελώς διαφορετικό φόντο. Όπως αντιλαμβάνεσαι είναι κάτι που βολεύει πολύ όταν γυρίζεις ένα road movie.»