Οι πρόσφυγες υστερούν σε σχέση με τους μη πρόσφυγες συνομηλίκους τους στην εγγραφή τους σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, διαπιστώνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, στην ετήσια έκθεσή της για την εκπαίδευση που δημοσιεύεται σήμερα.
Υπολογίζεται ότι περίπου τα μισά από όλα τα προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας, δεν φοιτούν σε σχολείο. Το μέσο ποσοστό εγγραφής παιδιών προσφύγων στα δημοτικά κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 ήταν 68%, σχεδόν αμετάβλητο από την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο η εγγραφή μειώνεται απότομα στο 37%, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αν και η εγγραφή των προσφύγων ανέρχεται μόλις στο 6%, διαπιστώνεται ότι συνεχίζεται μια ανοδική τάση από μόλις 1% πριν από λίγα χρόνια, δίνοντας στην Ύπατη Αρμοστεία λόγους αισιοδοξίας ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί ο στόχος της, να ανέλθουν τα ποσοστά εγγραφής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο 15% μέχρι το 2030.
Η ετήσια έκθεση δημοσιεύεται λίγο πριν τη Σύνοδο για τον Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης, που θα διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της 77ης συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, 16-19 Σεπτεμβρίου.
Η Ύπατη Αρμοστεία υπογραμμίζει την άμεση ανάγκη για περισσότερη διεθνή υποστήριξη για τους πρόσφυγες μαθητές, την ένταξή τους στα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα, ακόμα από την έναρξη των ανθρωπιστικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, καθώς και τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με περισσότερη υποστήριξη για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, τις νέες υποδομές, την ασφαλή μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία, την πρόσβαση σε εξετάσεις και τον τερματισμό του ψηφιακού χάσματος που επηρεάζει τους πρόσφυγες.
Σημειώνεται ότι την εκστρατεία του διεθνούς οργανισμού για πρόσβαση όλων των παιδιών και νέων προσφύγων σε πλήρη και ποιοτική εκπαίδευση, υποστηρίζει ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον.