today-is-a-good-day
13.6 C
Athens

Το καζίνο στο Ελληνικό, τα μπάτζετ για διαφήμιση, και η επέκταση της Flex Car σε Ασία και Αμερική

Έπεσαν οι υπογραφές για το εμβληματικό έργο του Καζίνο στο Ελληνικό, με το έργο πλέον να τροχοδρομείται και να οδεύει προς την έναρξη υλοποίησής του. Η σύμβαση που υπεγράφη φέρνει εισροή μετρητών στα κρατικά ταμεία ύψους 15 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στα 150 εκατ. ευρώ της άδειας και θα δοθεί ως προκαταβολή. Έπεται η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και βεβαίως η είσοδος της Hard Rock στο σχήμα της Inspire Athens, που θα υλοποιήσει το καζίνο. Βάσει της συμφωνίας η Hard Rock θα ελέγχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Inspire Athens και το 49% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στην έκταση θα κατασκευαστεί υπερπολυτελές ξενοδοχείο 3.450 κλινών, συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο 23.700 τετραγωνικών και χώρος συναθροίσεων κοινού με δυναμικότητα 10.500 ατόμων. Υπολογίζεται ότι θα συμβάλει στην αύξηση του τουρισμού στην Αττική κατά 10%, δημιουργώντας περίπου 7.000 νέες θέσεις εργασίας.

Επενδύσεις ύψους 175 εκατ. ευρώ δρομολογεί για φέτος η Motor Oil. Πρόκειται για την κατασκευή και λειτουργία του συγκροτήματος νάφθας και βεβαίως την έναρξη κατασκευής μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ. Στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνεται το deal με την Ελλάκτωρ και το μεγάλο χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ που η εταιρεία θα αποκτήσει. Όπως αναφέρθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται εξίσου εντυπωσιακό με το πρώτο, ενώ ο τουρισμός αναμένεται να απογειώσει τη ζήτηση για τα καύσιμα.

Νέες επενδύσεις και ανάπτυξη σε νέους προορισμούς και συνεργασίες με διεθνείς αερομεταφορείς αναμένεται να τρέξει η Sky Express. Όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, η συνεργασία με την Delta Airlines που ανακοινώθηκε είναι μόνο η αρχή, καθώς ο στόχος του Γιάννη Γρύλου είναι να βρίσκεται σε νέες αγορές. Στον επιχειρηματικό σχεδιασμό εντάσσονται η Ασία, η Αμερική και η ευρύτερη περιοχή της Σαουδικής Αραβίας.

Μπροστά παίρνουν σημαντικά έργα από το αρμόδιο υπουργείο. Τώρα σειρά παίρνει το νέο νοσοκομείο Σπάρτης και το έργο οδικής σύνδεσης ύψους 90 εκατ.ευρώ. Στόχος η οδική σύνδεση του νοσοκομείου με το οδικό δίκτυο και η σύνδεσή του με τα εκσυγχρονισμένα δίκτυα παροχής κοινής ωφελείας. Το έργο αυτό, μαζί με τα Νοσοκομεία Θεσσαλονίκης και Κομοτηνής, αποτελούν ένα ΣΔΙΤ ύψους 300 εκατ.ευρώ

Προβλήματα δημιουργεί στους εφοπλιστές το σύνολο των μέτρων που έχουν παρθεί κατά της Ρωσίας. Και αυτό γιατί υπάρχει πολυνομία, ενώ αντιμετωπίζουν και θέματα με τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες. Ο Γιώργος Προκοπίου ήταν σαφής σε αυτό το θέμα, ενώ και ο Βαγγέλης Μαρινάκης ακολούθησε λέγοντας πως «πυροβολούμε τα πόδια μας με το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο».

Μείωση του ΦΠΑ στα είδη διατροφής και σειρά άλλων μέτρων για τη στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου ζητά, μεταξύ άλλων, από την πολιτεία ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων. Όπως ανέφερε  ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ, Ιωάννης Γιώτης μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Συνδέσμου, από την πολιτεία η βιομηχανία χρειάζεται συνέχιση στήριξης των επιχειρήσεων, λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους, διευκόλυνση στην εισαγωγή πρώτων υλών με ταχύτερες διαδικασίες ελέγχων, απεξάρτηση και εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού για ενέργειες και πρώτες ύλες.

Λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, καθώς και του κόστους ενέργειας και μεταφορών, της μείωσης παραγωγής και πωλήσεων κατά τους μήνες Απρίλιο & Μάϊο στα εργοστάσια της Σαγκάης λόγω του lockdown και της Ρωσίας λόγω του πολέμου, η Διοίκηση της Πλαστικά Κρήτης ανέφερε στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών ότι αναμένει για φέτος, μείωση των λειτουργικών κερδών του ομίλου κατά 7-15% σε σχέση με το 2021. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στην προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει νέο lockdown στην Σαγκάη ή κάποιο άλλο απρόβλεπτο γεγονός.

Η ολοκλήρωση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη πλησιάζει και οι αρμόδιοι προνοούν ήδη για τη διαφήμιση του έργου. Η Αττικό Μετρό πραγματοποιεί διαγωνισμό για υπηρεσίες επικοινωνίας, προβολής και διαφήμισης της εταιρείας και των έργων που εκτελούνται για την κατασκευή της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Η εκτιμώμενη αξία του έργου  ανέρχεται στο πόσο των 793.600 ευρώ και είναι αρκετές οι εταιρίες που σπεύδουν να δηλώσουν ενδιαφέρον.

Αντίστοιχα στον ΣΠΑΥ (Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού) λίγο αργά θυμήθηκαν την “επικοινωνία” αφού ήδη λαμπάδιασε το βουνό και δεν έμεινε τίποτα άκαφτο μέχρι τη Βούλα. Παρόλα αυτά, οι ιθύνοντες αντί να καθαρίζουν τα ξερά χορτάρια πρόκειται να δώσοιυν  τα λεφτά τους σε διαφήμιση, προκηρύσσοντας διαγωνισμό  Ενημέρωσης και προβολής δράσεων ύψους 218.612 ευρώ. Μετά όμως να μην γκρινιάζουν ότι δεν έχουν λεφτά για να καθαρίσουν τα χορτάρια….

Σε όμιλο επενδύσεων μετεξελίσσεται σταδιακά η Intracom, η οποία έχει εντάξει στον στρατηγικό της σχεδιασμό τις έξυπνες συμμετοχές σε εισηγμένες, καθώς επίσης και την είσοδό της σε σημαντικούς κλάδους. Τέτοιοι είναι η ναυτιλία, το real estate, η πράσινη ενέργεια και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Οι ζυμώσεις ήδη υπάρχουν και αναμένονται  εξελίξεις με επενδύσεις της εταιρείας. Η εταιρεία είδε το 2021 αύξηση κερδών, εσόδων και EBITDΑ, ενώ με όπλο την αυξημένη ρευστότητα, μετά και την πώληση της Intrasoft, αναμένεται να αυξήσει τις επενδύσεις στους παραπάνω τομείς. Σημαντικό ρόλο στη νέα προσπάθεια θα παίξουν η Intracom Defence, με επενδύσεις σε κέντρα έρευνας και καινοτομίας, και η Intradevelopment, με επενδύσεις σε σύνθετα έργα real estate.

Στην κυβέρνηση προσπαθούν να λύσουν τον γρίφο, σε επαφή πάντα με τις Βρυξέλλες, για την ελάφρυνση των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων. Και αυτό γιατί έχουν δημιουργηθεί σημαντικά χρέη, οι επιβαρύνσεις είναι σημαντικές, ενώ έρχονται και εκλογές…Έτσι, λοιπόν, μαθαίνουμε πως έρχεται νέα μείωση των εργοδοτικών εισφορών έως μία εκατοστιαία μονάδα. Για μικρές επιχείρησεις έως 50 άτομα, ο επιχειρηματίας γλιτώνει αρκετά χρήματα, ενώ ακόμη μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για τις μεγαλύτερες εταιρείες.

Επέκταση σε Ασία και Αμερική δρομολογεί η FlexCar, που σήκωσε πρόσφατα 210 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει παρουσία ήδη σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, ενώ η Λατινική Αμερική μπαίνει στο στόχαστρο με στόχο να φτάσει τα 50.000 αμάξια έως το 2025. Φιλόδοξοι στόχοι, δύσκολα υλοποιήσιμοι. Αλλά, γιατί όχι;

Nέες επενδύσεις €6,5 δισ., που θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία, προωθεί προς υλοποίηση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, έργα, όπως το νότιο και βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, το έργο μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου, στο Καστέλι, και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό. Η Γενική Συνέλευση της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί στις 28 Ιουνίου, μέσω τηλεδιάσκεψης.

Στην Κίνα εξακολουθεί να ρίχνει τις… ευθύνες ο Απόστολος Βακάκης της Jumbo, κάθε φορά που τα νούμερα είναι πτωτικά, όπως τον φετινό Μάιο, όπου η αλυσίδα έκλεισε με πτώση τζίρου 4,5%. Αυτή τη φορά, η εισηγμένη υποστηρίζει ότι ευθύνονται η αρρυθμία, που προκάλεσαν τα αλλεπάλληλα lockdowns λιμανιών στην Κίνα λόγω της Covid-19, μαζί με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα ελληνικά λιμάνια, που “επιδείνωσαν την τροφοδοσία της αγοράς, προκαλώντας καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων”.

Η Socialab αναλαμβάνει τη δημιουργία της digital επικοινωνίας και στρατηγικής της Megas Yeeros, μέχρι τον Απρίλιο του 2023. Ο CEO της Socialab Γιάννης Αρμπής έχει καταφέρει τη διεύρυνση του πελατολογίου της εταιρίας, και στην εδραίωσή τηυς ως κορυφαίας της αγοράς. Σε δηλώσεις του στο thepresident ο κ. Αρμπής τονίζει «Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη νέα μας συνεργασία! Ο στόχος μας είναι διττός: Να πάμε one step ahead τον market leader Megas Yeeros αλλά και να ανταποκριθούμε στο challenge του Mega Meatless σε μια αγορά που κερδίζει έδαφος μέρα με τη μέρα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ