today-is-a-good-day
16.4 C
Athens

Οι επενδύσεις υδρογόνου, το data center της Mytilineos, οι επενδύσεις της FB και οι αντιδράσεις για τον “κλιματικό” νόμο

Συνεχίζεται το άνοιγμα της Cenergy στο…υδρογόνο. Ανέλαβε από τον ΔΕΣΦΑ σύμβαση για την προμήθεια 163 χλμ. του αγωγού «Δυτική Μακεδονία». Ο αγωγός αυτός θα είναι ο πρώτος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης στην Ελλάδα, πιστοποιημένος για μεταφορά έως και 100% υδρογόνου και ένας από τους πρώτους στην Ευρώπη. Αποτελεί μέρος του European Hydrogen Backbone, της απαιτούμενης υποδομής υδρογόνου της Ευρώπης, για την επίτευξη των στόχων της για το κλίμα και την ενέργεια. Η εταιρεία αναμένεται να αναλάβει και άλλα έργα παρόμοια, καθώς δραστηριοποιείται στο φυσικό αέριο, αλλά τα προϊόντα της έχουν να κάνουν και με το υδρογόνο. Με έναν σμπάρο, δυο τριγόνια.

Την κατασκευή του μεγαλύτερου data center στην Ελλάδα ανέλαβε η Mytilineos μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Πρόκειται για το Athens -3 της Lamda Hellix-DigitalRealty, ένα έργο που έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα Athens 1 και 2 και δημιουργεί το μεγαλύτερο data center στην Ελλάδα σε μία έκταση εγκαταστάσεων 8.600 τ.μ. Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει την ανάληψη και νέων έργων μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στην ουσία το έργο σηματοδοτεί την στροφή της εταιρείας σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, με τα επόμενα έργα να είναι κοντά…

Η απόφαση από τον Κωστή Χατζηδάκη είναι ειλημμένη. Και αφορά πολλές επιχειρήσεις. Τα χρέη που δημιουργήθηκαν λόγω πανδημίας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3,7 δισ. ευρώ και έτσι έρχεται ρύθμιση 72 δόσεις. Από τις παραπάνω οφειλές κοντά στα 3 δισ. ευρώ είναι κύριες οφειλές, και τα 700 εκατ. ευρώ προσαυξήσεις. Τα χρέη αυτά δημιουργήθηκαν από το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης, έως τον Σεπτέμβριο του 2021. Πάντως, τα χρέη προς το ΚΕΑΟ έχουν ξεπεράσει τα 40 δισ. ευρώ…

Eισαγωγή ναυτιλιακής εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών; Η σκέψη υπάρχει και μέχρι να τη δούμε δεν το πιστεύουμε. Πάντως, η Safe Bulkers θα μπορούσε δυνητικά. Διαθέτει 40 πλοία και έχει παραγγείλει άλλα 9 πλοία στα ιαπωνικά ναυπηγεία, τα οποία θα τα παραλάβει σταδιακά. Η εταιρεία κατόρθωσε να απομειώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας κατά $200 εκατ. Η ναυτιλιακή είχε έσοδα $431 εκατ., ενώ το σύνολο του ενεργητικού της ανέρχεται σε $1,1 δισ.

Nέα παράταση για το Θριάσιο ΙΙ. Οι προσφορές για την παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού που έχει αναπτυχθεί στην έκταση του ΟΣΕ, εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο πάνε για τέλη Φεβρουαρίου. Υποτίθεται πως χθες θα είχαν κατατεθεί, όμως οι επενδυτές ζήτησαν παράταση για να συλλέξουν τα απαραίτητα έγγραφα.

Κοντά στην ανακοίνωση και της δεύτερης εξαγοράς βρίσκεται το Facebοοk. Αυτή τη φορά τα νέα έρχονται από εταιρεία βίντεο, και όχι ήχου. Μάλιστα εντός Μαρτίου η θυγατρική Meta Hellas αναμένεται να αναπτύξει την παρουσία της στην Ελλάδα και δη στα Βόρεια Προάστια. Με κάθε επιφύλαξη το τελευταίο, όμως η Facebοοκ φαίνεται πως εγκαινιάζει την παρουσία της με δύο εξαγορές. Η πρώτη είναι για αυτήν που σας έχουμε γράψει, η δεύτερη αυτή που θα ανακοινωθεί σε λίγο διάστημα.

Αν και έχουμε συνηθίσει σε συναντήσεις στο Μαξίμου όταν ανακοινώνονται σημαντικές συμφωνίες, σας μεταφέρουμε πως δεν πρόκειται να υπάρξει  συνάντηση στο Μαξίμου με στελέχη της Facebook. Θα βόλευε, επικοινωνιακά, αλλά στην ουσία η χώρα έχει ήδη πάρει πόντους. Και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Καλά νέα από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Οι Ευρωπαίοι όπως μαθαίνει ο Mr.President αποδέχονται προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τα δημοσιονομικά. Δηλαδή, αναθεωρείται το σύνολο των δημοσιονομικών κανόνων. Από την κυβέρνηση θεωρούν, και όχι άδικα, πως η γαλλική προεδρία θα μπορούσε να ευνοήσει την Ελλάδα κάτι που συμβαίνει. Οι διαπραγματεύσεις έχουν να κάνουν με την αναπροσαρμογή για κάθε δέκα χρόνο του εξωτερικού χρέους και χαλάρωση της θηλιάς του χρέους. Και τα δύο φαίνεται πως Σταϊκούρας και Σκυλακάκης τα πετυχαίνουν. Κάτι που είναι σίγουρα θετικό για την ελληνική οικονομία.

Αντιδράσεις από βιομήχανους φέρνει ο κλιματικός νόμος. Ο λόγος είναι πως επηρεάζεται άμεσα η δραστηριότητά του και οι επιχειρηματίες ζητούν την απόσυρση δύο άρθρων. Πρόκειται για το άρθρο 16 και 17 όπου αναγκάζει τις εταιρείες να μειώσουν κατά 30% τις εκπομπές αερίου έως το 2030. Και αυτό δεν δίνει περιθώρια ελιγμών, απαιτεί τεράστια κεφάλαια δε. Άρα; Οι μικρομεσαίοι θα την πληρώσουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ