today-is-a-good-day
7.4 C
Athens

Κ.Πιερρακάκης: Επιτάχυνση της στρατηγικής της κυβέρνησης για ψηφιοποίηση και απλούστευση των διαδικασιών

Μιλώντας στην 25η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης του Economist για την επιτάχυνση της τεχνολογίας και της καινοτομίας, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και την επόμενη ημέρα, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, ανέφερε ότι η ψηφιακή στρατηγική της κυβέρνησης ήταν ανέκαθεν κεντρική επιλογή, τόσο για τον δημόσιο, όσο και για τον ιδιωτικό τομέα.

«Στον δημόσιο τομέα ο στόχος ήταν και είναι προφανώς η προαγωγή της απλοποίησης και της ψηφιοποίησης υπηρεσιών για την μείωση της γραφειοκρατίας» ανέφερε ο κ. Χριστόπουλος, υποδεικνύοντας ως παραδείγματα εφαρμογής τέτοιων πολιτικών, τις μεταφορές, την δικαιοσύνη και τις διαδικασίες έναρξης επιχειρήσεων. «Φυσικά, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον που θα ωθήσει την καινοτομία, θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των πολιτών και θα έχει σαν αποτέλεσμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας» σημείωσε ο γενικός γραμματέας.

Για την πανδημία ο κ. Χριστόπουλος είπε ότι λειτούργησε ως επιταχυντής με τρεις τρόπους: Αρχικά, διότι «αύξησε τον αντίκτυπο» των ψηφιακών πολιτικών της κυβέρνησης, καθώς οι πολίτες συνειδητοποίησαν την ανάγκη αυτής της αλλαγής. Επιπλέον, οδήγησε σε «αντισυμβατικές σκέψεις» και λύσεις και τέλος, «προώθησε την συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων». Ωστόσο, ταυτόχρονα «δουλεύουμε και σε άλλα μέτωπα» πέραν της πανδημίας, τόνισε ο γενικός γραμματέας, προσθέτοντας ως ενδεικτικό παράδειγμα την στρατηγική της Ελλάδας για την «τεχνητή νοημοσύνη» (Artificial Intelligence – AI), προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι θα υπάρξουν εξελίξεις σε αυτό τον τομέα.

Στην εισήγησή του, ο Γιώργος Λακκοτρύπης, πρώην υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, ανέφερε ότι υπήρξε μια «θεμελιώδης μετατόπιση» εξαιτίας της πανδημίας, καθώς «στην ουσία οι πελάτες μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο». Οπότε, οι επιχειρήσεις «χρειάστηκε να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν, όπως και οι γραμμές ανεφοδιασμού», αλλά επιπλέον, οι εταιρείες «χρειάστηκε να έχουν επιχειρησιακή συνέχεια» και συνεπώς άλλαξε το μοντέλο εργασίας στην εξ αποστάσεως εργασία μέσω διαδικτύου. Λόγω των νέων συνθηκών, «είδαμε μια καταπληκτική καινοτομία η οποία θα είχε χρειαστεί χρόνια για να αναπτυχθεί» είπε ο κ. Λακκοτρύπης, αναφέροντας ως παραδείγματα την τεχνητή νοημοσύνη, ειδικά μάλιστα στον τομέα της υγείας και της περίθαλψης, αλλά και τον τρόπο που οι επιχειρήσεις και οι κυβέρνησης προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Μετά την πανδημία, «οι πολίτες θα είναι λιγότερο ανεκτικοί απέναντι σε ζητήματα που αφορούν την ιδιωτικότητά τους» έκανε την εκτίμηση ο κ. Λακκοτρύπης, υπογραμμίζοντας ότι αυτό είναι ένα πεδίο που θα χρειαστεί να ρυθμίσουν οι διαμορφωτές των ανάλογων πολιτικών.

Ο γενικός διευθυντής της Roche Hellas, Ezat Azem αναφέρθηκε «σε ένα ακόμα μάθημα» της πανδημίας και συγκεκριμένα «στην συσχέτιση μεταξύ επενδύσεων και Υγείας». «Χώρες οι οποίες είχαν πολύ ισχυρά συστήματα υγείας, ήταν ικανές να είναι πολύ πιο ανθεκτικές και να επανέλθουν πολύ πιο γρήγορα» είπε ο κ. Azem. Αναφερόμενος στην εταιρεία του, ο γενικός διευθυντής της Roche Hellas σημείωσε ότι πρόσφατα, η παραγωγή καινοτομίας έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση, αφού πλέον προηγείται «το πώς να φτάσει αυτή η καινοτομία στους κατάλληλους ασθενείς». «Έχουμε πολλή, ήδη υπάρχουσα καινοτομία, αλλά δεν φτάνει εκεί που θα έπρεπε» και σε αυτό το σημείο είναι που «η τεχνολογία λειτουργεί ως επιταχυντής» τόνισε ο κ. Azem. «Πιστεύουμε ότι η σύνδεση τεχνολογίας και ιατρικής περίθαλψης είναι απαραίτητη» υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της Roche Hellas.

Εκ μέρους της Mastercard αλλά και της εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης Brighterion, ο Sudhir Jha υπογράμμισε ότι η τεχνολογική καινοτομία και επιτάχυνση εξελίσσεται εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. «Κατά μίαν έννοια, η επιδημία δεν επιτάχυνε μόνο αυτό το ταξίδι, αλλά επίσης, επέτρεψε να αποδειχτεί στον κόσμο ότι η τεχνολογία ήταν μια καλή επένδυση για αυτές τις τρεις τελευταίες δεκαετίες» σημείωσε ο κ. Jha. «Αν σκεφτείτε ότι σχεδόν σε μια νύχτα, ολόκληρος ο κόσμος βρέθηκε σε συνθήκες κοινωνικής αποστασιοποίησης, το οποίο ήταν πολύ διαφορετικό από το πώς ήταν ο κόσμος μόλις την προηγούμενη ημέρα», η τεχνολογία κέρδισε το στοίχημα, αφού «μας επέτρεψε να ανταπεξέλθουμε και να κλιμακώσουμε πάρα πολύ εύκολα».

Ο Cameron Brooks παρουσίασε παραδείγματα ψηφιακής επιτάχυνσης τα οποία υλοποίησε ήδη η Amazon Web Services, της οποίας είναι γενικός διευθυντής με πεδίο δραστηριότητας τον δημόσιο τομέα στην Ευρώπη. Μάλιστα, νωρίτερα μέσα στο 2021, η Amazon Web Services άνοιξε το πρώτο της γραφείο στην Αθήνα, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, με τη συνεργασία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στη συζήτηση τοποθετήθηκε και ο Στέφανος Διανέλλος, αντιπρόεδρος της British American Tobacco Hellas, συνηγορώντας ότι «η τεχνολογία το προηγούμενο διάστημα ήταν πράγματι ο επιταχυντής των επιχειρήσεων» και αυτό συνδέεται, τόσο με τις επενδύσεις, όσο και τις ευκαιρίες εργασίας. Τέλος, ο Βασίλης Παπούλιας, COO της Office Line, συμφώνησε ότι το 2020 «ήταν μια χρονιά σημαντικής αλλαγής», αφού διαπιστώθηκε ένα «κύμα καινοτομίας σε όλες τις βιομηχανίες». Ο κ. Παπούλιας τόνισε τη σημασία του «ανθρώπινου παράγοντα» μέσα σε αυτή τη διαδικασία, γιατί προκειμένου να επιτευχθεί η επιτυχία, απαιτούνται «ψηφιακές δεξιότητες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ