Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης έναρξης των εργασιών για την Γραμμή 4 του Μετρό που πραγματοποιήθηκε στο ‘Αλσος Βεΐκου.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του έργου και τόνισε ότι “είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ” το οποίο “θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας”.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, το εν λόγω έργο θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου, και θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές, ενώ θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2019, «το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος», όμως χάρη σε επίμονες προσπάθειες τα προβλήματα ξεπεράστηκαν.
«Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός.
Ποιες περιοχές θα καλύπτει
Το Α’ τμήμα της Γραμμής 4, που θα καλύπτει την έκταση από το ‘Αλσος Βεΐκου έως του Γουδή, θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Συνολικά περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς: ‘Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού
«Κυρίες και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι,
Το 2006, σε μία παρέμβασή μου στο Εθνικό Κοινοβούλιο, νέος βουλευτής τότε στη Β΄ Περιφέρεια Αθηνών, είχα τολμήσει την πρόβλεψη ότι αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα και τολμηρά στην επέκταση του δικτύου του Μετρό η Αθήνα αναπόφευκτα θα παραλύσει. Πιστεύω ότι 15 χρόνια μετά η πρόβλεψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που σήμερα θα υπογράψουμε τη συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Δεν θα επαναλάβω τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκαν ενδελεχώς οι προλαλήσαντες.
Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας.
Και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να αναλώσουμε ιδιαίτερη ενέργεια για να πείσουμε τους πολίτες για την εξαιρετική σημασία αυτού του έργου. Θα επαναλάβω μόνο ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού.
Και θέλω με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, τις προηγούμενες διοικήσεις του Υπουργείου, τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» για την πολύ μεγάλη προσπάθεια την οποία κατέβαλαν για να φτάσουμε σήμερα σε αυτό το σημείο.
Θέλω επίσης να τονίσω ότι η «Αττικό Μετρό» η οποία ιδρύθηκε ακριβώς πριν από 30 χρόνια έχει αποκτήσει πια μία πολύ μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους έργα.
Έχει δίκιο ο Διευθύνων Σύμβουλος όταν είπε ότι έχει ίσως μοναδική εμπειρία στο να μπορεί να κατασκευάζει περίπλοκα σιδηροδρομικά έργα, υπόγεια έργα, σε περιοχές με έντονο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Και φυσικά το ίδιο θα κληθεί να κάνει και τώρα.
Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της κοινοπραξίας να υλοποιήσει το έργο αυτό εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού. Όμως να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό, είναι τόσο μεγάλο, που θα προκαλέσει προσωρινή αναστάτωση σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας.
Θα χρειαστούμε τη στήριξη και των Δήμων έτσι ώστε να μπορέσουμε αυτή η αναστάτωση να έχει την μικρότερη δυνατή επίπτωση στην κοινωνική και στην οικονομική ζωή των γειτονιών από τις οποίες θα περάσει το Μετρό.
Η σημασία του έργου, όμως, είναι τόσο μεγάλη που πιστεύω ότι με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες έτσι ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε οκτώ χρόνια από τώρα, όπως είπε και ο κ. Μιτζάλης, το Μετρό της Γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή. Σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μετάβαση στο μέλλον ως προς τις μαζικές μεταφορές του λεκανοπεδίου.
Το έργο του Μετρό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογεί αυτή η Κυβέρνηση, πολύ σύντομα θα υπάρξουν συγκεκριμένες εξαγγελίες σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε από εδώ και στο εξής.
Και βέβαια είναι ένα έργο το οποίο ξεκινάει σε μία εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα, καθώς αφήνουμε πίσω μας πια την πανδημία, οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας διαγράφονται εξαιρετικά ευοίωνες. Σε αυτή την ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε πολλές και καλές θέσεις απασχόλησης αλλά και φυσικά για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών παντού στην Ελλάδα, ειδικά στο λεκανοπέδιο, ειδικά στην πυκνοκατοικημένη μας Αθήνα.
Η Γραμμή 4, αλλά και οι μελλοντικές επεκτάσεις οι οποίες δρομολογούνται, θα προσφέρουν μετακινήσεις ασφαλείς, φιλικές προς το περιβάλλον. Θα ξανακάνουμε την πόλη μας μία πόλη φιλική, βιώσιμη, μία πόλη με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μία πόλη στην οποία θα χαιρόμαστε να εργαζόμαστε και να ζούμε.
Καλή επιτυχία στο έργο και εύχομαι πραγματικά τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε συμφωνήσει να τηρηθούν στο ακέραιο.
Ευχαριστώ πολύ».