today-is-a-good-day
12.8 C
Athens

Εντείνονται οι προσπάθειες για την μείωση των ρύπων που εκπέμπουν τα εμπορικά οχήματα

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει νέα μοντέλα και προγράμματα, τα οποία έχουν σαν στόχο τη δραστική μείωση των ποσοτήτων των ρύπων που επιβαρύνουν το περιβάλλον. Οι νέες τεχνολογίες παραγωγής ενέργειας βρίσκονται στο προσκήνιο και παρά τις δυσκολίες στην εφαρμογή τους και το υψηλό κόστος για την ανάπτυξη των νέων δικτυών παροχής ρεύματος και υγρού υδρογόνου, αποτελούν την προτεραιότητα των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των κυβερνήσεων πολλών χωρών.

Διευθύνοντες Σύμβουλοι και εμπειρογνώμονες από βασικούς κλάδους συμμετείχαν σε φορείς λήψης αποφάσεων της ΕΕ, τελικούς χρήστες και παρόχους υποδομής, σε ένα διαδικτυακό συνέδριο σχετικά με το πώς μπορούν τα εμπορικά οχήματα μηδενικών εκπομπών να συμβάλλουν στην απεμπλοκή του τομέα των οδικών μεταφορών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία για επαγγελματίες μεταφορείς είναι ήδη διαθέσιμα ή βρίσκονται σε εξέλιξη και η προσφορά θα συνεχίσει να αυξάνεται ραγδαία. Το υδρογόνο είναι επίσης ένα σημαντικό εφόδιο στην προσπάθεια να μειωθούν οι ρύποι, απαραίτητο για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Επομένως, οι κατασκευαστές φορτηγών επενδύουν μαζικά για την ανάπτυξη ηλεκτρικών φορτηγών κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ειδικά με σκοπό τη μεταφορά μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Το συνέδριο – που διοργανώθηκε από κοινού από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και το Hydrogen Europe (HE) – επικεντρώθηκε στον τρόπο επιτάχυνσης της ανάπτυξης αυτών των φορτηγών στην αγορά. Καλύπτει ζητήματα όπως υποδομή υδρογόνου κατάλληλη για φορτηγά, ο ρόλος των προμηθευτών εξοπλισμού, των αστικών logistics και των μεταφορέων.

Περισσότεροι από 500 συμμετέχοντες παρακολούθησαν τις ζωντανές συζητήσεις

Οι ομιλητές τόνισαν ότι πολλοί εξίσου σημαντικοί παράγοντες θα έπρεπε να ισχύουν για μια επιτυχημένη μετάβαση: αποτελεσματικά και εμπορικά βιώσιμα οχήματα μηδενικών εκπομπών, ένα αρκετά πυκνό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και ένα υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής για να καταστεί δυνατή η κερδοφόρα λειτουργία.

«Οι κατασκευαστές φορτηγών έχουν δεσμευτεί πλήρως για την ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2050 το αργότερο. Είμαστε ένα σημαντικό μέρος του οικοσυστήματος μεταφορών και εφοδιαστικής και είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το προβάδισμα για αυτήν τη μετάβαση », δήλωσε ο φενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο, πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με όλους τους παίκτες και χρειαζόμαστε ένα συνεκτικό πλαίσιο πολιτικής για να επιτρέψουμε και να υποστηρίξουμε τη μετάβαση».

Ο Jorgo Chatzimarkakis, γενικός γραμματέας της Hydrogen Europe, δήλωσε: «Συνέδρια σαν αυτά είναι ορόσημα για τον τομέα μας. Είναι περισσότερο από σαφές ότι η βιομηχανία είναι διατεθειμένη και δεσμευμένη να προσφέρει προϊόντα που θα επιτρέψουν την ουδετερότητα του άνθρακα. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε την παροχή οχημάτων, την παροχή υδρογόνου, τη διανομή και την υποδομή – καθώς και τους τελικούς χρήστες – σε αυτήν τη διαδικασία. Αυτό θα μας επιτρέψει να τοποθετήσουμε τα κομμάτια στη θέση τους, ταυτόχρονα, για να επιτρέψουμε μια γρήγορη μετάβαση σε μια Ευρώπη ουδέτερη του άνθρακα. Με την πρότασή μας για ένα διάδρομο Clean TEN-T, θα θέλαμε να κάνουμε συγκεκριμένη συμβολή».

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας Hyundai παρουσίασε χθες τα πρώτα επτά υδρογονοκίνητα φορτηγά σε πελάτες στην Ελβετία. Το αρχικό πλάνο της εταιρείας είναι να παραδώσει φέτος συνολικά 50 τέτοια εμπορικά οχήματα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη.

Για μεγάλες αποστάσεις, οι υποστηρικτές της νέας τεχνολογίας λένε ότι τα υδρογονοκίνητα φορτηγά έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών αντιπάλων τους, καθώς έχουν μεγαλύτερη γκάμα και απαιτούν λιγότερους χρόνους φόρτισης. Ωστόσο, η εμπορική τους επιτυχία επηρεάζεται από τις δυσκολίες στη μαζική παραγωγή τους και την ιδιαίτερα υψηλή τιμή πώλησης.

Μια μελέτη της McKinsey τον Ιανουάριο είπε ότι μόλις ληφθούν υπόψη οι σχετικές αποδόσεις των πηγών ενέργειας και το κόστος ζωής ενός φορτηγού, το υδρογόνο θα μπορούσε να φτάσει την ισοτιμία κόστους με το ντίζελ έως το 2030, αναφέρει το Reuters.

Η μάρκα συνεργάζεται με ελβετικές εταιρείες για την κατασκευή αλυσίδας που καλύπτει την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου από υδροηλεκτρική ενέργεια, σταθμούς παροχής υδρογόνου, καθώς και την εξυπηρέτηση και συντήρηση των φορτηγών που καταναλώνουν υδρογόνο.

Οι πελάτες, που περιλαμβάνουν την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Migros, θα εκμισθώνουν τα φορτηγά από την Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) για τη μεταφορά αγαθών σε όλη τη χώρα, υποστηριζόμενη από τη νέα υποδομή υδρογόνου.

Οι μισθώσεις γίνονται με βάση την πληρωμή ανά χρήση που δεν απαιτεί αρχική επένδυση. Η μάρκα σχεδιάζει να βάλει 1.600 φορτηγά σε ελβετικούς δρόμους έως το 2025.

Τα φορτηγά H2 Xcient διαθέτουν κυψέλες καυσίμου 190 κιλοβάτ και επτά δεξαμενές υψηλής πίεσης που δέχονται 32 κιλά υδρογόνου. Όπως ανακοινώθηκε, προσφέρουν πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα από τα αντίστοιχα φορτηγά, τα οποία τροφοδοτούνται από ηλεκτρικές μπαταρίες στην αγορά τώρα.

Η Hyundai σχεδιάζει παραγωγική ικανότητα 2.000 μονάδων κυψελών καυσίμου Xcient ετησίως έως το 2021 για να υποστηρίξει τα σχέδια επέκτασής της, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για καθαρές μεταφορές.

Θεωρεί την Ελβετία ως δοκιμαστική περίπτωση για κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων, δήλωσε ο In Cheol Lee, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος εμπορικών οχημάτων της Hyundai Motor Company.

«Με την επιτυχή παράδοση των πρώτων φορτηγών κυψελών καυσίμου H2 Xcient, ανακοινώνουμε με υπερηφάνεια το σχέδιό μας να επεκταθούμε πέρα από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, όπου έχουμε ήδη σημειώσει μεγάλη πρόοδο», είπε.

Όσον αφορά την Ευρώπη, η Hyundai δήλωσε ότι θα στοχεύσει στη συνέχεια στην Αυστρία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Νορβηγία.

Το εύρος οδήγησης ανά χρέωση για το XCIENT Fuel Cell είναι περίπου 400 χλμ., το οποίο αναπτύχθηκε με τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ των ειδικών απαιτήσεων από τους πιθανούς πελάτες του εμπορικού στόλου και της υποδομής φόρτισης στην Ελβετία. Ο χρόνος ανεφοδιασμού για κάθε φορτηγό διαρκεί περίπου 8 – 20 λεπτά.

Η Hyundai Motor αναπτύσσει ένα νέο μοντέλο φορτηγού μεγάλης απόστασης ικανό να ταξιδεύει 1.000 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση εξοπλισμένη με βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου με υψηλή αντοχή και ισχύ, με στόχο παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.

Η κορεάτικη μάρκα επέλεξε την Ελβετία ως αφετηρία για την επιχειρηματική της επιχείρηση για διάφορους λόγους. Ένας από τους λόγους είναι ο ελβετικός φόρος LSVA για επαγγελματικά οχήματα, ο οποίος δεν ισχύει για φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Αυτό ισοδυναμεί σχεδόν με το κόστος μεταφοράς ανά χιλιόμετρο του φορτηγού κυψελών καυσίμου σε σύγκριση με ένα κανονικό φορτηγό ντίζελ.

Η επιχειρηματική περίπτωση της Hyundai περιλαμβάνει τη χρήση καθαρού υδρογόνου που παράγεται από υδροηλεκτρική ενέργεια. Για να μειωθούν πραγματικά οι εκπομπές άνθρακα, όλα τα φορτηγά πρέπει να λειτουργούν μόνο με πράσινο υδρογόνο. Η Ελβετία είναι η χώρα με ένα από τα υψηλότερα μερίδια υδροηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως, και ως εκ τούτου μπορεί να προσφέρει επαρκή πράσινη ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου. Μετά την Ελβετία, η κορεατική φίρμα σχεδιάζει να το επεκτείνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Καθώς η Hyundai κοιτάζει το μέλλον, η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών θα παίξει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της εταιρείας. Εκτός από τα φορτηγά XCIENT Fuel Cell, η μάρκα είναι επίσης ο κατασκευαστής του NEXO, του SUV δεύτερης γενιάς με υδρογόνο. Μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει να πουλά 670.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 110.000 FCEV.

Τον Δεκέμβριο του 2018, η Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τον μακροπρόθεσμο χάρτη πορείας της, «Fuel Cell Vision 2030» και επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της να επιταχύνει την ανάπτυξη μιας κοινωνίας υδρογόνου, αξιοποιώντας την παγκόσμια ηγετική θέση της στις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, στοχεύει στην εξασφάλιση χωρητικότητας 700.000 μονάδων ετησίως συστημάτων κυψελών καυσίμου για αυτοκίνητα, καθώς και πλοία, σιδηροδρομικά αυτοκίνητα, drone και γεννήτριες έως το 2030.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ